Ο κύβος ερρίφθη και πλέον έγινε γνωστό πώς και με ποια τιμή θα λειτουργούν τα νέα εισιτήρια για το μετρό και τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και των ΚΤΕΛ.
Πίσω από τη χθεσινή ανακοίνωση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, υπάρχει η αποτυχία της επίτευξης της διαλειτουργικότητας των δύο διαφορετικών συστημάτων συλλογής κομίστρου που διαθέτουν μετρό και ΟΣΕΘ. Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως, με εξαίρεση το γεγονός ότι οι χρήστες και των δύο μέσων θα υποστούν τη βάσανο να προμηθεύονται δύο διαφορετικά είδη εισιτηρίων, πρόκειται για μία απόφαση επωφελή για το επιβατικό κοινό. Άλλωστε, πηγές του υπουργείου ανέφεραν ότι στην Αθήνα είναι μικρό το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιεί τη μετεπιβίβαση και ανάλογη εικόνα αναμένεται και για τη Θεσσαλονίκη, όπου, εξάλλου, η γραμμή του μετρό καλύπτει πολύ μικρότερο τμήμα της έκτασης της πόλης. Υπό αυτήν την έννοια θα ήταν άδικο για όσους θα εξακολουθούν να μετακινούνται μόνο με τα αστικά λεωφορεία να πληρώσουν ακριβότερο εισιτήριο, κάτι που είχε ήδη εκφραστεί από κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Ταυτόχρονα, οι αστικές συγκοινωνίες θα γίνουν πιο ελκυστικές, κάτι που εκτιμάται πως θα οδηγήσει σε μείωση της χρήσης του ΙΧ και άρα βελτίωση στο κυκλοφοριακό της πόλης, ενώ θα λειτουργήσει θετικά στο ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής.
Μέσα στην επόμενη εβδομάδα ΟΣΕΘ, ΟΑΣΘ και Ελληνικό Μετρό θα ξεκαθαρίσουν και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες που αφορούν τη χρήση των αστικών συγκοινωνιών. Μερικά από τα ερωτήματα που θα κληθούν να απαντήσουν είναι εάν οι πολίτες θα μπορούν να χρησιμοποιούν το ίδιο εισιτήριο του ΟΑΣΘ για μετεπιβίβαση σε δεύτερο λεωφορεία εντός κάποιου χρονικού περιθωρίου, πόσο θα κοστίζουν ειδικά δρομολόγια όπως αυτό του αεροδρομίου, τι θα ισχύσει για τις κάρτες των 60 ή 90 ημερών και από πού θα προμηθεύονται οι χρήστες τα εισιτήρια.
Τα σενάρια για την επόμενη μέρα
Ο υπουργός ανέφερε ότι η νέα τιμολογιακή πολιτική θα εφαρμοστεί για ένα εξάμηνο μετά την έναρξη λειτουργίας της βασικής γραμμής του μετρό στις 30 Νοεμβρίου. Στο διάστημα αυτό, που συνιστά ικανό χρόνο για να συντονιστούν μεταξύ τους τα δύο λειτουργικά συστήματα, θα αξιολογηθούν τα δεδομένα των μετακινήσεων, προκειμένου το υπουργείο να αποφασίσει τι θα πράξει στη συνέχεια.
Για την πολιτική που θα εφαρμοστεί μετά το εξάμηνο όλα τα σενάρια φαίνεται να είναι ανοιχτά. Το υπουργείο θα εξετάσει εάν είναι σκόπιμο να προχωρήσει στη λύση του ενιαίου εισιτηρίου ή σε μία συνδυαστική επιλογή με ενιαίο και μειωμένο ξεχωριστό κόμιστρο. Στην περίπτωση αυτή θα γίνει τροποποίηση των υφιστάμενων συμβάσεων ή να γίνει νέα σύμβαση.
Η τελική επιλογή του μοντέλου αλλά και της τιμής του εισιτηρίου θα είναι το αποτέλεσμα μίας εξίσωσης που θα προκύψει από το πόσο θα χρησιμοποιηθούν τελικά τα δύο μέσα. Για παράδειγμα, αν η αύξηση της επιβατικής κίνησης καλύπτει τη μείωση των εσόδων που θα έχει τόσο ο ΟΑΣΘ όσο και το μετρό, όπου μάλιστα το κράτος υποχρεούται να καταβάλει συγκεκριμένα ποσά στην ανάδοχο εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία του μέσω ΣΔΙΤ, το ενιαίο εισιτήριο μπορεί να είναι και χαμηλότερο από αυτό που αρχικά σχεδιαζόταν. Αντίστοιχα, οι ενιαίες μηνιαίες κάρτες μπορεί να μην είναι απαραίτητα το άθροισμα των υφιστάμενων ξεχωριστών, δηλαδή στα 32 ευρώ (16 συν 16), αλλά σε χαμηλότερη τιμή. Όλα θα εξαρτηθούν από την ανάλυση των στοιχείων που θα δείξει πόσοι χρησιμοποιούν τα δύο μέσα ή το καθένα χωριστά, ώστε να υπολογιστούν και τα αντίστοιχα έσοδα.
πηγή: voria.gr