Ρυθμίζονται οι τελευταίες λεπτομέρειες, ώστε να δοθεί ίσως και αύριο ή μέχρι τη Δευτέρα στην κυκλοφορία η εθνική οδός Κοζάνης – Θεσσαλονίκης, στο τμήμα της κατεδαφισθείσας γέφυρας του ΟΣΕ στην Κοζάνη.
Κλιμάκιο της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, επισκέφτηκαν σήμερα το έργο, όπου τα συνεργεία του εργολάβου έβαζαν τις τελευταίες «πινελιές». Συγκεκριμένα έκαναν τη διαγράμμιση, ρύθμισαν τα φανάρια, ενώ απέμειναν ορισμένες άλλες λεπτομέρειες, κυρίως η σήμανση του ανακατασκευασμένου δρόμου. Μετά και την επιθεώρηση που έγινε στο έργο, η προϊσταμένη της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, Μαρία Χαραλαμπίδου, δήλωσε στο «e-ptolemeos.gr» ότι «πρέπει να τελειώσουμε με όλες τις λεπτομέρειες, ώστε να δώσουμε τον δρόμο στην κυκλοφορία με ασφάλεια. Αυτό θα γίνει αύριο Σάββατο ή την Δευτέρα, αναλόγως πότε θα ρυθμιστούν και οι τελευταίες λεπτομέρειες.
Η είσοδος της πόλης από την συμπρωτεύουσα αναβαθμίζεται, καθώς κατασκευάστηκε ένας σύγχρονων προδιαγραφών δρόμος στο συγκεκριμένο κομμάτι, το οποίο να σημειωθεί ότι ήταν «καρμανιόλα», με πολλά τροχαία ατυχήματα, ακόμη και με θανατηφόρο. Στον ανακατασκευασμένο δρόμο υπάρχουν δύο λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα στη μέση. Τοποθετήθηκαν κολώνες ηλεκτροφωτισμού και αντιμετωπίστηκε το μεγάλο πρόβλημα που δημιουργούνταν στο σημείο με τα λιμνάζοντα νερά. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους μηχανικούς, κατασκευάστηκαν δύο φρεάτια – υδροσυλλέκτες, οι οποίοι συλλέγουν τα νερά που κατεβαίνουν από τα παρακείμενα λατομεία. Εκπονήθηκε υδρογεωλογική μελέτη, ώστε τα νερά του καταστρώματος, να οδηγούνται σε υφιστάμενο δίκτυο απορροής, το οποίο ήταν βουλωμένο και καθαρίστηκε. Η παρέμβαση αυτή λύνει ένα σοβαρό πρόβλημα, αφού αν δεν διοχετεύονταν τα νερά στο δίκτυο, θα διάβρωναν το οδόστρωμα και με τον καιρό θα δημιουργούνταν καινούργια προβλήματα. Επίσης, ολόκληρο το κομμάτι του δρόμου, μήκους 400 μέτρων, είναι εγκιβωτισμένο με τριγωνική τάφρο, ώστε να παίρνει τα νερά.
Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 835.000 ευρώ συν ΦΠΑ, αλλά το κόστος σύμφωνα με την υπογραφείσα σύμβαση περιορίστηκε σε 326.956,06 ευρώ συν ΦΠΑ, καθώς η έκπτωση που έδωσε ο ανάδοχος ανήλθε στο 61,16%. Επίσης, πληρώθηκαν ορισμένα έξτρα μικροποσά για τη μεταφορά των δικτύων της ΔΕΗ και του ΟΤΕ. Το χρονοδιάγραμμα προβλέπει παράδοση του έργου στις 18 Δεκεμβρίου και η παράδοση γίνεται εντός των χρονικών πλαισίων, αν και παρουσιάστηκαν πολλές δυσκολίες, κατά την διάρκεια των εργασιών. Η σύμβαση είχε υπογραφεί στις 27 Ιουλίου 2016.
Όπως δήλωσε αρμόδιος μηχανικός της Περιφέρειας, «ενώ αρχικά μας είχαν πει ότι δεν υπάρχουν προβλήματα με υφιστάμενα δίκτυα, η πραγματικότητα που αντικρίσαμε όταν ξεκινήσαμε το έργο ήταν τελείως διαφορετική. Βρήκαμε δίκτυα ΟΤΕ, ΔΕΗ, ακόμη και έναν «φανό» της αεροπορίας που χρησιμεύει για την προσγείωση των αεροπλάνων. Όλα αυτά μεταφέρθηκαν, και μετά προχωρήσαμε στις εργασίες». Επίσης, ακόμη περισσότερο χρονοβόρα ήταν η έγκριση της εναλλακτικής διαδρομής, μέχρι την ολοκλήρωση του έργου. Κι’ αυτό γιατί ο δήμος Κοζάνης δεν επέτρεψε τη χρήση του δρόμου μέσω του «Κασλά», με την αιτιολογία ότι θα υποστεί σοβαρές ζημιές λόγω του μεγάλου κυκλοφοριακού φόρτου και της κίνησης βαρέων οχημάτων.