Η «ιδέα» μιας αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη παρότι παλιά, φαίνεται πως βρίσκει σοβαρούς υπέρμαχους στο σήμερα καθώς Δήμος, Περιφέρεια αλλά και ο βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος, συμφωνούν ότι πρέπει να διερευνηθεί ως πιθανότητα. Κι ενώ οι μελέτες των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας έχουν ήδη ολοκληρωθεί και το μόνο που χρειάζεται είναι η προκήρυξη ενός διαγωνισμού ώστε να «ελεγχθεί» το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει, ακόμη «μένουμε στα λόγια»
Μιλώντας στην εκπομπή «ΤΑ ΛΕΜΕ» στη ΒΕΡΓΙΝΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Τσόρμπα ο βουλευτής ΝΔ Α’ Θεσσαλονίκης Στράτος Σιμόπουλος, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης Σπύρος Βούγιας και ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων ΠΚΜ Πάρις Μπίλλιας, αποκάλυψαν την πρόθεση καθώς και την ανάγκη διερεύνησης της προοπτικής δημιουργίας αστικής θαλάσσιας συγκοινωνίας
Σπύρος Βούγιας: «Ο Δήμαρχος μου ανέθεσε να αναστήσω αυτή την ιδέα..»
«Ο δήμαρχος μου ανέθεσε αποκλειστικά να αναστήσω αυτή την ιδέα που πρώτη φορά την κατέθεσα το 1986 με ομόφωνη απόφαση του νομαρχιακού συμβουλίου και έχουμε 2024! Πράγματι ως γεν. γραμματέας τότε του υπουργείου ο κ. Σιμόπουλος είχε κάνει πολύ καλή δουλειά..Ολοκλήρωσαν με τον Μιχάλη Χρυσοχοίδη που ήταν υπουργός, τα έργα της αρχικής μου ιδέας που ήταν πολύ καλά μελετημένη αλλά όχι εφαρμοσμένη. Βγήκαν όλες οι μελέτες και βγάλαν και τις άδειες ώστε όποιος ακτοπλόος ζητήσει να φέρει τα καράβια του σ αυτό το σύστημα του θαλάσσιου «λεωφορείου» να βρει όλες τις στάσεις έτοιμες. Το θέμα βιωσιμότητας είναι λίγο υπαρξιακό.. Αν κάνει κάποιος μια απλή προκήρυξη χωρίς να κατασκευάσουμε πρώτα τις στάσεις… Μια απλή προκήρυξη και μια κοινοπραξία που θα έρθει να κατασκευάσει τις στάσεις και θα περιλαμβάνει μια κατασκευαστική εταιρία και μία ακτοπλοϊκή που θα φέρει σύγχρονα γρήγορα σκάφη, μπορούμε να έχουμε όλο το πακέτο. Πιστεύω ότι το έργο αυτό δεν θα είναι τόσο κερδοφόρο αλλά θα μπορεί να επεκταθεί προς Πιερία και Χαλκιδική και να πιάσει όλο το θαλάσσιο μέτωπο από Καλοχώρι ως Αγγελοχώρι. Έχουμε αδειοδότηση και σύμφωνη γνώμη περιφέρειας να καλύψει το κόστος των στάσεων εντάσσοντάς το στα ΕΣΠΑ άρα μένει μια προκήρυξη. Τι περιμένουμε? Κάποιοι λένε ότι μέχρι να τελειώσει η ιστορία του μετρό δεν πρέπει να συζητούμε για τίποτε άλλο στη Θεσσαλονίκη»
Πάρις Μπίλλιας: «Απαιτείται πολιτική βούληση και απόφαση να προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός..»
Όταν ήταν γενικός γραμματέας ο κ. Σιμόπουλος χρηματοδότησε τη μελέτη των στάσεων της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας. Είχε γίνει αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ενώ τη μελέτη την ολοκλήρωσε η Εγνατία Οδός. Τώρα απαιτείται πολιτική βούληση και απόφαση να προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός , κατά τη γνώμη μου σύμπραξη του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα όπου ο ιδιώτης θα αναλάβει να χρηματοδοτήσει και με πόρους πιθανώς από ΕΣΠΑ ή άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία την κατασκευή των στάσεων αλλά και τη δέσμευση για τα επόμενα 10 χρόνια να λειτουργεί τη θαλάσσια αστική συγκοινωνία. Πρέπει να δούμε πόσο βιώσιμος είναι ο σχεδιασμός και τι επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει. Γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να κατασκευαστούν οι στάσεις και να μην υπάρχει κάποιος φορέας να αναλάβει το μεταφορικό έργο.» Στο ερώτημα «και τι περιμένουμε;» ο κ. Μπίλλιας σημείωσε ότι ο σχεδιασμός πρέπει να υλοποιείται βήμα βήμα. «Μόλις αρχίσει και κυκλοφορεί το μετρό ο ΟΣΕΘ πιστεύω θα αναλάβει την πρωτοβουλία να διερευνήσει μια τέτοια δυνατότητα και να προχωρήσει σε διαγωνισμό σε συνεργασία με την κυβέρνηση»
Στράτος Σιμόπουλος: «Το μόνο θέμα είναι κατά πόσο είναι βιώσιμη»
Όπως είπε ο κ. Σιμόπουλος ο Σπύρος Βούγιας είχε βάλει για πρώτη φορά στο τραπέζι το θέμα της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας και ο ίδιος υπέγραψε τη χρηματοδότηση των μελετών για τις επίγειες εγκαταστάσεις. «Το θέμα που μπαίνει είναι κατά πόσο είναι βιώσιμη. Πρέπει να γίνει ένας διαγωνισμός που θα περιλαμβάνει και την κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων από τον ανάδοχο. Ώστε να το λάβει υπόψη του. Μην κάνουμε με κρατικό χρήμα τις επίγειες εγκαταστάσεις και δε βρούμε πάροχο..