Εντός του σταθμαρχείου της Λάρισας βρέθηκε η κάμερα του OPEN και ο Άρης Κουτσιούκης και παρουσίασε τον πίνακα ελέγχου που είχε μπροστά του ο 59χρονος σταθμάρχης υπηρεσίας που κατηγορείται για το λάθος, το οποίο σε συνδυασμό με τις χρόνιες ελλείψεις της πολιτείας, οδήγησαν στην ανείπωτη τραγωδία με την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Στο ρεπορτάζ του OPEN, φαίνονται οι γραμμές ανόδου προς Θεσσαλονίκη και καθόδου προς Αθήνα πάνω στον ηλεκτρονικό πίνακα, χρωματισμένες με μπλε και πορτοκαλί χρώμα αντίστοιχα.
Παράλληλα φαίνονται και οι διακλαδώσεις, δηλαδή τα σημεία που ένα τρένο μπορεί να αλλάξει ράγες και να μεταφερθεί από αυτή της ανόδου σε αυτή της καθόδου.
Ο Άρης Κουτσιούκης παρουσίασε και το μοιραίο κλειδί υπ’ αριθμόν 118, το οποίο ξέχασε να γυρίσει ο σταθμάρχης με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία Intercity 62 να συγκρουστεί πάνω στο εμπορικό τρένο και να συμβεί το δυστύχημα. Όπως φαίνεται στα πλάνα του OPEN, στο σημείο της μοιραίας διακλάδωσης είναι αναμμένο το κόκκινο φωτάκι στο σημείο 118 Α, κάτι που σημαίνει πως το τρένο δεν μπορεί να αλλάξει γραμμή και να επιστρέψει στην γραμμή ανόδου.
Ο πίνακας που έχει μπροστά του ο σταθμάρχης για να ελέγξει την κυκλοφορία δείχνει τις γραμμές μέχρι σε ένα σημείο λίγα χιλιόμετρα έξω από τον σταθμό της Λάρισας. περίπου 5,5 χιλιόμετρα μακριά.
Το λάθος του σταθμάρχη επομένως είναι ότι για κάποιον άγνωστο μέχρι στιγμής λόγο δεν είχε καταλάβει πως η εμπορική αμαξοστοιχία κατέβαινε από Θεσσαλονίκη και έδωσε το «οκ» στην αμαξοστοιχία Intercity να φύγει σε λάθος γραμμή (αυτήν της καθόδου) με αποτέλεσμα την σφοδρή σύγκρουση.
Πηγή: ΕΘΝΟΣ