Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά την απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων τις νυχτερινές ώρες με σκοπό την αύξηση της οδικής ασφάλειας από την μείωση των ατυχημάτων.
Ζυγώνει η ώρα όπου η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποφασίσει για το εάν θα θέσει περιορισμούς στην κυκλοφορία κατά την διάρκεια της νύχτας. Το μέτρο αυτό θα παρθεί με στόχο να μειωθεί ο αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η Ε.Ε. σκέφτεται να απαγορεύσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων τις βραδινές ώρες, μεταξύ 00:00 και 06:00. Ωστόσο, μόνο οι οδηγοί με εμπειρία μικρότερη των τριών ετών αποτελούν στόχο αυτού του νέου μέτρου.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι η συγκεκριμένη κατηγορία διατρέχει τον υψηλότερο κίνδυνο μεταξύ των οδηγών για να υποπέσουν σε ένα ατύχημα κατά την διάρκεια της νύχτας. Η ακόμα χειρότερα, να προκαλέσουν ένα σοβαρό δυστύχημα.
Το ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ε.Ε. έχει μειωθεί κατά 1% το 2023 σε σχέση με το 2022. Συνολικά, 20.400 συνάνθρωποι μας έχασαν την ζωή τους την περασμένη χρονιά στους δρόμους της Ε.Ε.
Το πιο εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι ότι σε σχέση με το 2019, πριν την πανδημία δηλαδή, η μείωση των θανατηφόρων ατυχημάτων έφτασε το 10%. Αυτό σημαίνει ότι έχασαν την ζωή τους 2.360 λιγότεροι συνάνθρωποι μας. Μεγάλο επίτευγμα.
Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 46 θάνατοι ανά εκατομμύριο κατοίκων, με την χώρα μας να βρίσκεται δυστυχώς πάνω από αυτόν, αλλά ευτυχώς με ελαφρώς μειωμένα ποσοστά. Για την ακρίβεια, το 2023 χάθηκαν στους ελληνικούς δρόμους 60 οδηγοί, την στιγμή που το 2022 έφυγαν από κοντά μας 63.
Μεταξύ άλλων, για τους αρχάριους οδηγούς, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προτείνει μείωση της επιτρεπόμενης ταχύτητας εκτός των αστικών περιοχών στα 90 χλμ./ώρα, αλλά και αυστηρότερες κυρώσεις όταν οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών, κινούνται με υπερβολική ταχύτητα και οδηγούν χωρίς άδεια κυκλοφορίας.
Τέλος, προτείνεται οι αρχάριοι οδηγοί να μπορούν να οδηγούν μόνο οχήματα βάρους έως 1.800 κιλών. Στο πλαίσιο αυτό, για να μπορέσουν να οδηγήσουν μεγαλύτερου βάρους Ι.Χ. θα πρέπει να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους σε Β+.