Αποτελεί κοινή παραδοχή πως τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι υπέρογκα καθώς από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα οι αυξήσεις ήταν υπέρογκες τα πρώτα 2-3 χρόνια ενώ στα επόμενα η κατάσταση σταθεροποιήθηκε.
Θεωρώ πως δεν είναι δυνατό τα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω να επιβαρύνονται τόσο πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα κάνοντας απαγορευτική τη χρήση τους και οι ιδιοκτήτες τους να καταφεύγουν στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας ή στην «μετανάστευση» της φορολογίας τους σε άλλα γειτονικά κράτη μέλη όπως η Βουλγαρία, κ.ά .
Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν θεωρείται το γεγονός πως η μέχρι σήμερα πολιτική που ασκήθηκε από ΝΔ και ΠΑΣΟΚ οδήγησε σε ακινησία πάνω από 1.000.000 οχήματα δημιουργώντας έλλειμμα στα κρατικά ταμεία το οποίο υπερβαίνει τα 500 εκατ. ευρώ μόνο από τα Τέλη Κυκλοφορίας τα τελευταία 5 χρόνια.
Συνεπώς τα Τέλη Κυκλοφορίας πρέπει να αλλάξουν ριζικά ώστε ο άνεργος, ο χαμηλοσυνταξιούχος αλλά και ο χαμηλόμισθος να μπορεί να κινήσει το αυτοκίνητό του το οποίο δεν αποτελεί είδος πολυτελείας αλλά είδος ανάγκης.
Εξαιρετικά σοβαρό είναι επίσης το θέμα του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης φόρος ψηφίστηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά το 2012 και επιβάλλεται στα αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και άνω και ισχύσει κανονικά μέχρι σήμερα. Αποτέλεσμα του συγκεκριμένου μέτρου ήταν να οδηγηθούν σε ακινησία εκατοντάδες χιλιάδες ΙΧ, να απαξιωθεί εντελώς η μεταπωλητική τους αξία και βέβαια να θεωρούνται «πλούσιοι» όσοι είχαν στην κατοχή τους τέτοιου τύπου οχήματα επειδή μπορεί κάποια στιγμή να είχαν την άνεση να αποκτήσουν ένα ασφαλές αυτοκίνητο
Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει περαιτέρω τα έσοδα του κράτους καθώς «πάγωσαν» οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ, κατατέθηκαν εκατοντάδες χιλιάδες πινακίδες, ενώ επίσης χιλιάδες οχήματα κυκλοφορούν με πινακίδες άλλων κρατών-μελών. Όλα τα παραπάνω σημαίνουν μεγάλες απώλειες εσόδων!
Πρόταση:
Κατάργηση των Τελών κυκλοφορίας και μετακύλιση αυτών στα καύσιμα .
Η προτεινόμενη πρόβλεψη είναι να τεθεί πρόσθετο τέλος 12,19 σεντ ανά λίτρο (15 σεντ λαμβανομένου υπόψη του πρόσθετου ΦΠΑ) στα καύσιμα κίνησης.
Η πρόταση είναι βασισμένη στις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για υπολογισμό του τέλους κυκλοφορίας, λαμβάνοντας ως βάση τις εκπομπές των ρύπων, καθώς επίσης και τη σταδιακή κατάργηση των τελών κυκλοφορίας.
Ωφέλειες:
- Είναι ένα απλό και κατά πολύ δικαιότερο σύστημα αφού είναι προφανές ότι όσοι χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο περισσότερο και καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, θα καταβάλλουν περισσότερο τέλος
- Το υφιστάμενο σύστημα επιβολής τελών κυκλοφορίας είναι πολύπλοκο και παρουσιάζει πολλές στρεβλώσεις, ενώ η πρόταση δημιουργεί ένα πιο απλό και πιο δίκαιο σύστημα επιβολής τελών που βασίζεται στην αρχή ότι ο ρυπαίνων πληρώνει.
- Γίνεται ευνοϊκότερη μεταχείριση των οχημάτων που κάνουν χρήση αποδοτικών μηχανών, με αποτέλεσμα τη σταδιακή μείωση των εκπομπών CO2, με τεράστια οφέλη τόσο για τη Ελληνική Δημοκρατία, όσο και το περιβάλλον γενικότερα. Επιπλέον, δημιουργούνται ευνοϊκότεροι όροι και προϋποθέσεις εγγραφής και κυκλοφορίας οχημάτων μικρότερης κατανάλωσης καυσίμων και συνεπακόλουθα με μειωμένες εκπομπές ρύπων.
- Επίσης, εκμηδενίζονται τα πάρα πολύ σοβαρά προβλήματα που παρουσιάζονται με την κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο οχημάτων, χωρίς την καταβολή του τέλους κυκλοφορίας.
- Σε σχέση με τα μειονεκτήματα του προτεινόμενου συστήματος, οι κάτοχοι ενεργοβόρων οχημάτων και οχημάτων μεγάλου κυβισμού παλαιάς τεχνολογίας θα καταβάλλουν μεγαλύτερο τέλος κυκλοφορίας, για την ίδια απόσταση που διανύουν με το όχημά τους, σε σύγκριση με ένα σύγχρονο αποδοτικότερο όχημα, επειδή θα καταναλώνει μεγαλύτερη ποσότητα καυσίμου
- Οι επαγγελματικές ομάδες, που κάνουν συνεχή χρήση των οχημάτων τους και κατά συνέπεια καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο, ενδεχομένως να καταβάλλουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας, σε σύγκριση με το υφιστάμενο σύστημα.
- Θα βγουν ξανά στην κυκλοφορία τουλάχιστον 500.000 αυτοκίνητα που κατέθεσαν πινακίδες και κυρίως τα μεγάλου κυβισμού πληρώνοντας έτσι ασφάλεια, σέρβις, ΚΤΕΟ κτλ κάνοντας έναν κύκλο χρήματος από τον οποίο το κράτος θα εισπράξει 23% ΦΠΑ και 29% φορολογία, ενώ τώρα δεν εισπράττει ΤΙΠΟΤΑ.
- Η παγκόσμια χαμηλή τιμή των καυσίμων βοηθάει σε αυτή την κατεύθυνση καθώς οι τιμές κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα .
- Τέλος θα εξασφαλίζονταν τα κρατικά έξοδα από τις εξοικονομήσεις σε διοικητικές δαπάνες για ανανεώσεις αδειών, ποσοστά τραπεζών, χρόνος ελέγχων από Αστυνομία, δικαστικών διώξεων κτλ.