Το υπουργείο Οικονομικών κατέθεσε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την άρση ακινησίας και την καταβολή αναλογικών τελών κυκλοφορίας. Στόχος είναι να ψηφιστεί τις επόμενες μέρες ώστε όσοι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν καταθέσει πινακίδες, να μπορούν να πληρώσουν τα τέλη με τον μήνα πριν το Πάσχα και να κάνουν διακοπές με το αυτοκίνητό τους.
Όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας σε τηλεοπτική εκπομπή, η κυβέρνηση κάνει προσπάθεια ώστε η πλατφόρμα να τεθεί σε λειτουργία νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, δηλαδή πριν την έξοδο του Πάσχα, διευκολύνοντας ένα μεγάλο ποσοστό των κατόχων αυτοκινήτων.
Πώς πληρώνονται τα τέλη με τον μήνα
Αρχικά, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να εισέλθει με τους κωδικούς TAXISnet στην πλατφόρμα my car και να επιλέξει το όχημα που έχει θέσει σε ακινησία. Το σύστημα θα κάνει online έλεγχο για να διαπιστώσει εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο κατά την ημερομηνία και ώρα συμπλήρωσης της σχετικής αίτησης και εφόσον δοθεί έγκριση, στη συνέχεια γίνεται η υποβολή του αιτήματος.
Όσοι έχουν καταθέσει τις πινακίδες του οχήματός τους στην Εφορία θα πρέπει να απευθυνθούν στη αρμόδια Δ.Ο.Υ. προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημα άρσης και να παραλάβουν τις πινακίδες τους καθώς ψηφιακή άρση της ακινησίας γίνεται μόνο όταν το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.
Πόσες φορές υπάρχει δικαίωμα για άρση ακινησίας
Αυτοί που θα πληρώσουν τέλη με τον μήνα πρέπει να γνωρίζουν ότι το δικαίωμα άρσης ακινησίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία. Στην περίπτωση που για παράδειγμα ένας οδηγός πληρώσει για τρεις μήνες τα τέλη, μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας.
Προσοχή όμως σε μια σημαντική λεπτομέρεια. Ακόμη και μία ημέρα μέσα στον μήνα, δηλαδή η πρώτη ημέρα του Μαΐου, λογίζεται ως ολόκληρος μήνας για το σύστημα.
Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι η πληρωμή ετήσιων τελών κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την οριστική διαγραφή του από το μητρώο οχημάτων, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος. Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτης σε ένα όχημα για να αρθεί η ακινησία θα πρέπει να είναι σύμφωνοι όλοι οι συνιδιοκτήτες οι οποίοι ενημερώνονται μέσω της προσωποποιημένης πληροφόρησης ή με e-mail εφόσον έχει δηλωθεί, και εφόσον συμφωνούν πρέπει να εγκρίνουν το αίτημα.
Παραδείγματα
Βασικό στοιχείο της ρύθμισης που θα φέρει στη Βουλή το υπουργείο, είναι ότι οι φορολογούμενοι δεν θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού. Η διάταξη θα προβλέπει ότι εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για έναν μήνα θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.
Για παράδειγμα, ένας ιδιοκτήτης SUV του 2004 με κυβισμό 2.500 κ.εκ. που επιβαρύνεται κανονικά με ετήσια τέλη 840 ευρώ και θελήσει να βάλει πινακίδες για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, θα πληρώσει 140 ευρώ.
Αντίστοιχα, ένα όχημα του 2012 που εκπέμπει 165 gr/km και επιβαρύνεται με 404,25 ευρώ, αν ο κάτοχος επιθυμεί να λάβει τις πινακίδες μόνο για έναν μήνα θα καταβάλλει 33,68 ευρώ κι αν θέλει για τρεις μήνες λίγο πάνω από 101 ευρώ.
Πηγή: https://www.gocar.gr/