Τα πρώτα ορατά σημάδια της μεταλλαγής της δομής του ιστού της γεωργοκτηνοτροφικής φυσιογνωμίας της Πτολεμαϊδος και γενικότερα της περιοχής μας, άρχισαν δειλά δειλά να εμφανίζονται με την καθημερινή μείωση των γνωστών μας μέσων μετακίνησης, τόσο για τις κινήσεις των αγροτών μας και όχι μόνο, όσο και για των πάσης φύσεως υλικών και εμπορευμάτων. Τα γνωστά μας, Αλογόκαρα, ή Βουβαλόκαρα η Βοδόκαρα, ακόμα και τα συμπαθητικά μας γαϊδουράκια με το δίτροχο κάρο, αντικαταστάθηκαν από τα Ι.Χ, επιβατικά, τα Δ.Χ. φορτηγά και τα Λεωφορεία, των…. 15, των 20, των 30 και… ίππων , που ο αριθμός τους, σήμερα, ξεπερνά και αυτόν τον αριθμό των… κατοίκων μας..
Η απότομη αυτή κυκλοφοριακή μεταβολή και μάλιστα από ανθρώπους των. .. χαμηλών ταχυτήτων και… άπειρους, θα λέγαμε εμείς, πλην ελάχιστων, σε ένα ανύπαρκτο δίκτυο δρόμων με λάσπες και χαλίκια, εγκυμονούσε πολλούς κινδύνους, όχι μόνο για τα μικρά παιδιά , αλλά και για το σύνολο των κατοίκων, οδηγών και πεζών.
Μια τέτοια επικίνδυνη κατάσταση ευαισθητοποίησε τη Διεύθυνση του ιδιωτικού Γυμνασίου Κ. Παπαγεωργίου-Κ. Λεσγίδου και τους τελειόφοιτους μαθητές του 1968, ώστε, να διοργανώσουν στο Εθνικό στάδιο (γήπεδο) μια εκδήλωση, “ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΉΣ”, με θέμα : “Κανόνες οδικής συμπεριφοράς”, με ομιλητές, μαθήτριες και μαθητές της ΣΤ’ τάξης Λυκείου.
Στη φώτο μας, από δεξιά, οι μαθήτριες και μαθητές που ανέπτυξαν το θέμα τους, απλά και κατανοητά: Ο Τασκάρης Ευάγγελος-από την Ολυμπιάδα-, ο Λεσγίδης Χαράλαμπος-από Πτολεμαϊδα-, η Γρηγοριάδου Μαρία-από Φιλώτα-, ο Κεχαγιάς Δημήτρης- από Πτολεμαϊδα-, η Μυλή Κούλα – από Καρυοχώρι-, ο Ιωαννίδης Αριστοτέλης-από Κόμανο- και το κεφαλάκι στο τέλος , ο Κτενίδης Γρηγόρης που είχε την επιστασία των μικροφωνικών εγκαταστάσεων. ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΏΣΟΥΜΕ πως, η πρώτη εκδήλωση, του τύπου αυτού, σημείωσε μεγάλη κοσμοσυρροή και πληθώρα συγχαρητηρίων στη Διεύθυνση και τους μαθητές, για την επιλογή του θέματος και την κατανοητή παρουσίαση του..