Στην Ελλάδα της κρίσης (που μόλις τέλειωσε;) αποτελεί σπάνια είδηση η πραγματοποίηση ενός πολύ νέου μεγάλου έργου υποδομής λόγω της κατάστασης που επικρατεί στη χώρα εδώ και χρόνια. Αντίθετα ακούμε πολλά, για έργα που θα γίνουν. Αυτά στο παρόν γιατί στο παρελθόν υπήρξαν κάποια “Φαραωνικά” σχέδια που τελικά έμειναν απλά μακέτες. Είχαν όμως τη δική τους ιστορία. Εξαγγελίες, χειροκροτήματα μέχρι και σε δημοπράτηση είχαν φτάσει κάποια, αλλά τελικά γύρισαν στα συρτάρια του Υπουργείου και παραμένουν εκεί μέχρι σήμερα. Ποιες ήταν όμως οι πιο “τρανταχτές” μακέτες;
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΚΟΖΑΝΗΣ
Λίγο αφότου μπήκαμε στην κρίση, το 2010, στη ΔΕΗΑΝ ανακοινώνουν την φιλόδοξη προοπτική κατασκευής του μεγαλύτερου φωτοβολταϊκού πάρκου …στον κόσμο (τότε), ισχύος 300MW και κόστους 600εκατ.ευρώ (ίσως και 800εκατ.ευρώ κατά μερικούς). Το πάρκο θα εδράζονταν σε χιλιάδες ανεκμετάλλευτα στρέμματα των πρώην λιγνιτωρυχείων της Κοζάνης. Ο διαγωνισμός δεν ολοκληρώθηκε ποτέ …όμως φέτος το καλοκαίρι υπήρξε νέα εξαγγελία για ένα πιο …ταπεινό πάρκο 200ΜW από την ΔΕΗ. Αν θα γίνει αυτή τη φορά; Ας μην ορκιστούμε κιόλας…
ΝΕΟΣ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΤΕΛ ΕΛΑΙΩΝΑ
Για τα ΚΤΕΛ Ελαιώνα ότι και να πεις είναι λίγο. Ένα …Ολυμπιακό έργο που δεκατρία χρόνια μετά είναι μεταξύ γραφειοκρατίας και συρταριών. Πολλές, πάρα πολλές εξαγγελίες, φοβερά σχέδια και όταν φτάνουμε στη βρύση να πιούμε νερό αποδεικνύεται ακόμα μία μακέτα. Ίσως το πιο ταλαιπωρημένο συγκοινωνιακό project σε όλη τη χώρα. Είναι αυτό το έργο μακέτο;
ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι μία ιστορία 16 ετών. Το 2001 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης είχε ανακοινώσει τη δημοπράτηση τους μαζί με τα υπόλοιπα έργα στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. Το έργο ξεχάστηκε και το 2005 το ξανάβγαλε στην επιφάνεια ο τέως Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς που προσπάθησε να το δημοπρατήσει. Λόγω σφοδρών αντιδράσεων από Δήμους και φορείς το έργο δεν προχώρησε και τελευταία φορά το είδαμε να ανασύρεται το 2010 με σμίκρυνση έργου. Τελικά το έργο παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου καθώς χάθηκε μαζί με την κρίση. Τώρα έχουν βγει από τα συρτάρια ως 2 διαφορετικά project οι επεκτάσεις προς Λαύριο αλλά και η αστική σήραγγα μέχρι την Λ.Βουλιαγμένης.