- Επαφές με Ά. Γεωργιάδη, Μ.Ο.Δ., Μ. Παπαδόπουλο και ΥΠΕΝ
Μπαράζ επισκέψεων για επιχειρησιακά και όχι μόνο ζητήματα της Περιφέρειας, στην Αθήνα και συναντήσεις σε υψηλό επίπεδο είχε τα τελευταία εικοσιτετράωρα ο Αντιπεριφερειάρχης Περιφερειακής Ανάπτυξης Νίκος Λυσσαρίδης. Ειδικότερα έγιναν συναντήσεις στα γραφεία της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων, με τον Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, με τον Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο και με τον διευθυντή του Γραφείου του ΥΠΕΝ.
Αναλυτικότερα, ο ίδιος βρέθηκε στα γραφεία της Μονάδας Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων (ΜΟΔ ΑΕ), όπου είχε συνάντηση εργασίας με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΜΟΔ, τον Πρόεδρο της ΜΟΔ κύριο Γεώργιο Παπαδημητρίου και τον Αναπληρωτή Τομεάρχη της Διαχειριστικής Αρχής Ιωάννη Παπαδόπουλο
Εκεί, συζητήθηκαν αναπτυξιακά θέματα της ΜΟΔ, με τον κ. Λυσσαρίδη να ανακοινώσει, σε συνέντευξή του στο e-ptolemeos.gr και τον Αντώνη Πουγαρίδη, πως το αμέσως επόμενο διάστημα θα μπορέσουν να βγουν οι πρώτες προσκλήσεις ώστε να βοηθήσει η ΜΟΔ τους τελικούς δικαιούχους της περιφέρειάς: «Θα έρθουν στη Δυτική Μακεδονία μηχανικοί για να υλοποιήσουν τα έργα της ΕΣΠΑ που τρέχουν στην Περιφέρεια, αλλά και να καταθέσουν μελέτες ώστε να μπορέσουμε να είμαστε έτοιμοι στην επόμενη προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να είναι έτοιμα ενταγμένα».
Με τον Άδωνι Γεωργιάδη συζητήθηκαν διαδικαστικά θέματα, ώστε να μπορέσουν να περάσουν κάποιες υπουργικές αποφάσεις ώστε να γίνει η Διαχειριστική Αρχή πιο ευέλικτη και χρήσιμη, σχολίασε. Συζητήθηκε, επίσης, η πορεία υλοποίησης των έργων του ΕΣΠΑ, με τον κ. Λυσσαρίδη να τονίζει πως ζήτησε από τον υπουργό να βοηθήσει ώστε να ξεμπλοκάρουν κονδύλια.
Επίσης, δεδομένου ότι επήλθε το ΣΔΑΜ στο Υπ. Ανάπτυξης, από το ΥΠΕΝ, σε αυτό το κομμάτι συζητήθηκε πως μπορεί να τρέξει το Σχέδιο Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης που καθυστέρησε το επόμενο διάστημα.
Να τονιστεί πως η Μ.Ο.Δ είναι μονάδα οργάνωσης και διαχείρισης του υπουργείου ανάπτυξης, στην οποία ανήκουν οι διαχειριστικές αρχές. Ο κ. Λυσσαρίδης ζήτησε στο πλαίσιο των συναντήσεων από τη ΜΟΔ και τον Υπουργό, την άμεση στελέχωση με δύο άτομα, αλλά και να βγει η νέα προκήρυξη για μόνιμο προσωπικό, δέκα ατόμων, ώστε να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στη νέα περίοδο. Μάλιστα για τα δύο άτομα, τονίστηκε πως θα μπορέσουν να αποσπάσουν το εν λόγω προσωπικό άμεσα.
Επίσης, ζητήθηκε νέα χρηματοδότηση για την αίθουσα της διαχειριστικής αρχής, «Μπάμπης Κιουρτσίδης», ώστε να γίνει μια σοβαρή και αξιοπρεπής αίθουσα.
Επόμενο ραντεβού ήταν με τον πρόεδρο της κεντρικής διοίκησης του Οικονομικού Επιμελητηρίου Κωνσταντίνο Κόλλια, με τον κ. Λυσσαρίδη να επισημαίνει πως «στον αγώνα που κάνουμε κανείς δεν περισσεύει. Ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου είναι σοβαρός άνθρωπος και θεωρώ ότι το επιμελητήριο έχει χρέος να βοηθήσει».
Όπως μεταφέρθηκε, μάλιστα, η περιφέρεια θα κάνει τη Θερμοκοιτίδα των Νεοφυών Επιχειρήσεων, με τον κ. Λυσσαρίδη να λέει πως θα λειτουργήσει σε ένα δίμηνο. Αυτό που ζητήθηκε από το Επιμελητήριο είναι να έρχονται για εκπαίδευση νέοι οικονομολόγοι. Το Επιμελητήριο θα συνεργαστεί μάλιστα με την περιφέρεια μόλις γίνει η πρωτοβουλία, ώστε να γίνουν εκπαιδευτικά σεμινάρια, εκπαιδεύοντας τους νέους που θέλουν να κάνουν την εταιρεία τους σε θέματα της αγοράς.
Αναφορικά με τη λειτουργία της θερμοκοιτίδας, η Διαχειριστική Αρχή επεξεργάζεται το σχέδιο της πρόσκλησης ώστε μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου να βγει στην αέρα. Από εκεί και πέρα θα κατατεθούν οι προτάσεις για τη δημιουργία θερμοκοιτίδας στην περιφέρεια, πρώτα στην Κοζάνη και έπειτα δημιουργία αντενών θερμοκοιτίδας σε όλη τη Δ. Μακεδονία. Στόχος είναι να μπορέσουν να λειτουργούν στο δίμηνο – τρίμηνο.
Επίσης, το ΤΕΕ έχει δημιουργήσει μια επιτροπή ενέργειας, με τον κ. Λυσσαρίδη να ζητάει όταν συνεδριάσει να είναι παρόν η Περιφέρεια, για να θέσει το θέμα του ενεργειακού μείγματος, την απολιγνιτοποίηση, αλλά και την πρόταση του υδρογόνου.
Επίσης, έγινε συνάντηση με τον Υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο, με στόχο γρήγορα και άμεσα να αντιμετωπιστούν θέματα της περιοχής, όπως είναι οι οδικοί δρόμοι, τα υδατοδρόμια, το τρένο. Ο κ. Παπαδόπουλος είπε ότι ετοιμάζει κάποια σχέδια και θα ανακοινωθούν το προσεχές διάστημα.
«Δεν μπορεί να γίνει επιχειρηματικότητα, απολιγνιτοποίηση χωρίς οδηγό άξονα. Δεν υπάρχει οδικός άξονας Φλώρινας – Κοζάνης. Εμείς εντάξαμε τις μελέτες από Ξινό Νερό μέχρι και Φλώρινα και από Πτολεμαΐδα μέχρι και Κοζάνη και αεροδρόμιο έως και Ρυάκιο. Βάλαμε και άλλα 10 εκ. ευρώ ώστε να ολοκληρωθούν από την Εγνατία οι μελέτες για την πολυπόθητο άξονα», τόνισε.
Επίσης, ο κ. Λυσσαρίδης συναντήθηκε με τον Διευθυντή του γραφείου του Υπουργείου Ενέργειας Διαμαντή Βαχτσεβάνο, για τα ενεργειακά, με τον ίδιο να σημειώνει πως «θεώρησα χρέος μου να τους εκφράσω την αγωνία μου ότι το τελευταίο διάστημα οι αποκαταστάσεις εδαφών δεν προχωρούν σε γρήγορο βαθμό. Συζητήθηκε και το θέμα υλοποίησης του προγράμματος για τις επιχειρήσεις που ασχολούνται με τον λιγνίτη, ύψους 11 εκ. ευρώ από το πράσινο ταμείο, ώστε να μπορέσουν να χρηματοδοτηθούν με χρηματοδότηση 80%. Δόθηκε η υπόσχεση ότι το πρόγραμμα θα βγει τις επόμενες ημέρες, μιας και υπήρξε καθυστέρηση». Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο απολύθηκαν 2.500 επιχειρήσεις και αρκετές έπαυσαν τις εργασίες τους, για αυτό και στόχος είναι να μην υπάρχει περεταίρω φυγή.
Αναφορικά με το ΣΔΑΜ και την σύσκεψη που έγινε με τον αν. υπουργού ανάπτυξης και επενδύσεων κ. Παπαθανάση που βρέθηκε στην Κοζάνη, ο κ. Λυσσαρίδης σχολίασε πως τονίστηκε στον υπουργό πως είναι θετική εξέλιξη πως το ΣΔΑΜ πήγε στο Υπ. Ανάπτυξης. «Αγωνία, ευκαιρία και επιτάχυνση, συνοψίζεται στο τι του θέσαμε. Εκφράστηκε η αγωνία των φορέων, με τον υπουργό να λέει πως θα υπάρξουν ευκαιρίες με τα μεγάλα ποσοστά στον αναπτυξιακό νόμο ώστε να γίνουν επενδύσεις, ενώ τέλος να επιταχυνθούν οι διαδικασίες λόγω γραφειοκρατίας», σημείωσε ο κ. Λυσσαρίδης.
Θα ακολουθήσουν συναντήσεις κατ’ ιδίαν με τους δημάρχους, ενώ το επόμενο διάστημα ο κ. Παπαθανάσης θα επισκεφθεί τα λιγνιτικά πεδία στην περιοχή.