Σε μία ανακοίνωση με «βολές προς πάσα κατεύθυνση» προχώρησε ο Περιφ. Σύμβουλος – Συνδυασμού ΕΛΠΙΔΑ Γιάννης Στρατάκης, αναφέροντας πως το κυβερνών κόμμα, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και άλλα φίλα προσκείμενα θεσμικά στελέχη, έχουν προβεί σε υποσχέσεις για μεγάλα και πολλά έργα στην περιοχή, την ίδια ώρα που όπως αναφέρει, το «Πρόγραμμα 380+ έργων για τη Δυτική Μακεδονία», δεν κομίζει κάτι καινούργιο και πως η τοπική κοινωνία απροστάτευτη οδηγείται σε πλήρη κατάρρευση.
Η ανακοίνωση του Γιάννη Στρατάκη αναλυτικά αναφέρει τα παρακάτω:
“Και ενώ βρισκόμαστε σε προεκλογική περίοδο εν όψει των εθνικών εκλογών . Και καθώς πλησιάζουν οι εκλογές στην αυτοδιοίκηση (Περιφέρεια – Δήμοι) η υποσχεσιολογία καλά κρατεί.
Κυβερνών κόμμα, Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, αλλά και άλλα φίλα προσκείμενα θεσμικά στελέχη, ανακοίνωσαν σχεδόν ταυτόχρονα το: «Πρόγραμμα 380+ έργων για τη Δυτική Μακεδονία».
Όταν αυτοί που εξαγγέλλουν ένα πρόγραμμα είναι οι ίδιοι οι οποία διαχειρίστηκαν τις τύχες μας τα τέσσερα (4) τελευταία χρόνια εύλογα αναρωτιέσαι:
Τι έγινε αυτά τα τέσσερα (4) χρόνια;
Τι καινούργιο κομίζει αυτό το νέο πρόγραμμα;
Σταχυολογούμε:
Δεν υπάρχει καμία αναφορά στον κάθετο άξονα μέχρι Λάρισα.
Κάθετος άξονας Εγνατίας προς Φλώρινα 188,5 εκατ. Έργο υποβαθμισμένο σε απραξία.
Καμία αναφορά για τους δρόμους: Γρεβενά-Βασιλίτσα, Φλώρινα-Βίγλα, Πρέσπες -Κρυσταλλοπηγή κ.τ.λ.
Κατασκευή Ε65 προϋπολογισμού 190.4 ευρώ. Πρόκειται σαφώς για χρήσιμο έργο, το οποίο ευνοεί κυρίως την Περιφέρεια Θεσσαλίας και βεβαίως δεν πρέπει να πιστώνεται στη Δυτική Μακεδονία.
Και μένει το μοναδικό «Μεγάλο Αναπτυξιακό έργο» για τη Δυτική Μακεδονία, η σήραγγα της Κλεισούρας, προϋπολογισμού 75 εκατ, που είναι υπό κατασκευή.
Στα «σιδηροδρομικά δίκτυα» Τα πράγματα στην Περιφέρειά μας είναι ακόμα χειρότερα .
Στην ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου προϋπολογισμού 60 εκατ. Δεν συμπεριλαμβάνεται η Δυτική Μακεδονία (π.χ. ηλεκτροκίνηση,ως στοιχειώδης και πρωτεύουσα παρέμβαση) και γίνεται αναφορά-ευχή για νέα Μονή σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Κοζάνη. Ένα ξαναζεσταμένο αφήγημα που έχει καταντήσει ανέκδοτο .
Τονίζουμε ότι στο πρόγραμμα της ΕΡΓΟΣΕ μέχρι το 2026 η γραμμή Καλαμπάκα – Κοζάνη δεν συμπεριλαμβάνεται , όπως και κανένα άλλο σιδηροδρομικό έργο για τη Δυτική Μακεδονία. Οπότε και για τα σιδηροδρομικά Δίκτυα ισχύει το: Εκλογές έρχονται οι υποσχέσεις είναι ανέξοδες.
Στον αγροτικό τομέα:
Αναφέρεται το αρδευτικό του φράγματος της Τριανταφυλλιάς το οποίο είναι υπό κατασκευή, (ξέχασαν μάλλον των Πρεσπών), έργα τα οποία είχαν ήδη ωριμάσει μελετητικά από καιρό.
Γίνεται αναφορά στο αρδευτικό της Βόρειας Ζώνης και το φράγμα Νεστορίου, τα οποία τέσσερα χρόνια δυστυχώς «λιμνάζουν» και είναι γνωστή η εξέλιξή τους.
Στην ενότητα για την Πράσινη Ανάπτυξη.
Τομέας ο οποίος σχετίζεται με το ΜΕΓΑΛΟ πρόβλημά μας την απολιγνιτοποίηση. Αναφέρονται έργα, όπως ο αγωγός φυσικού αερίου, οι τηλεθερμάνσεις της Δυτικής Μακεδονίας και το φυσικό αέριο στη Φλώρινα, όπου θάφτηκε ημιτελές το έργο της τηλεθέρμανσης. Πρόκειται ουσιαστικά για έργα αντιμετώπισης των προβλημάτων τα οποία δημιουργήθηκαν από τη βίαια στροφή στον ενεργειακό τομέα.
Για την τραγική κατάσταση στην εξέλιξη του ΣΔΑΜ (Σχέδιο δίκαιης αναπτυξιακής μετάβασης) θ’ ακολουθήσει αναλυτικό δημοσίευμα για τις επιδόσεις μας, 4 χρόνια μετά το 2019…..
Για λόγους οικονομίας κειμένου και χρόνου δεν θα αναφερθώ στην ανάπτυξη του Πανεπιστημίου και την ανυπαρξία σχεδίου αναφορικά με το ρόλο που καλείται να παίξει έναντι των επιπτώσεων της απολιγνιτοποίησης.
Δεν θα αναφερθώ στα νοσοκομεία μας και την δημόσια υγεία, που είναι σε προδιαγεγραμμένη καθοδική πορεία (ευτυχώς η πανδημία ανέκοψε την κάθετη πτώση), περιμένοντας το τρένο της αναβάθμισης να περάσει μετά από τέσσερα χρόνια καθυστερήσεις (τώρα μας υπόσχονται πως τα τραίνα θα περνούν πιο συχνά).
Δυστυχώς τόσο η αλήθεια αλλά κυρίως η πραγματικότητα που ζούμε είναι αδυσώπητες.
Και ενώ όλοι βιώνουμε όλα όσα συμβαίνουν γύρω μας. Κρίση στην τοπική οικονομία, μείωση πληθυσμού, ανεργία, άναρχη ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας κ.α., Η τοπική κοινωνία απροστάτευτη οδηγείται σε πλήρη κατάρρευση.
Η Περιφέρειά μας την πιο κρίσιμη για αυτή περίοδο βιώνει έλλειμμα οράματος, ετοιμότητας και ικανότητας να αντιμετωπίσει τον οικονομικό της μετασχηματισμό. Σε ένα Πολιτικό περιβάλλον το οποίο ακυρώνει μετεγκαταστάσεις οικισμών. Ευνοεί την άναρχη ανάπτυξη ΑΠΕ. Αλλάζει τις χρήσεις γης στις απαλλοτριωμένες από την ΔΕΗ εκτάσεις, Δίνει προτεραιότητα σε μεγάλα επενδυτικά σχήματα, έναντι των τοπικών για επενδύσεις σε ΑΠΕ. Αγνοεί την τοπική κοινωνία στην ανάπτυξη Φ/Β, και είναι απών από τα μεγάλα θέματα που μας ταλανίζουν (π.χ. από τις επιπτώσεις που προέκυψαν από τους χειρισμούς του προβλήματος της Υψηλής γέφυρας των Σερβίων και των επιπτώσεων που προκαλούν μέχρι τώρα οι ανεύθυνοι χειρισμοί, κ. α.).
Τα Πολιτικά Κόμματα και τους Αυτοδιοικητικούς Θεσμούς τους εξουσιοδοτούμε ως Πολίτες να χειριστούν τις τύχες μας μέσα από τους Δημοκρατικούς αντιπροσωπευτικούς θεσμούς που επιλέγουμε κατά τις εκλογες.
Σ αυτή λοιπόν την κρίσιμη συγκυρία τόσο οι επιλογές μας όσο και η ενεργή συμμετοχή μας πρέπει να καθορίζονται όχι μόνον από το ατομικό αλλά πρωτίστως από το Κοινωνικό συμφέρον.
Και αν αυτό συμβαδίζει και είμαστε ικανοποιημένοι με όσα ζούμε ως Περιφέρεια Δ.Μ. αυτή την δύσκολη για μας περίοδο, τότε… «όλα βαίνουν καλώς.. αλλά δυστυχώς…. εναντίον μας» (δανεισμένο από βιβλίο του Δ. Σκαπαρδώνη ).”