Το Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, εγκαινιάζει στις 5 μ.μ. του Σαββάτου 7 Οκτωβρίου, στην Κοζάνη, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Δημήτριος Παπαδημητρίου.
Ο υπουργός θα συνοδεύεται από στελέχη της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Το Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών βρίσκεται στον ημιώροφο του διοικητηρίου της Π.Ε. Κοζάνης. Έχει ξεκινήσει τη λειτουργία του εδώ και λίγο διάστημα, διαθέτει δύο υπαλλήλους, ωστόσο δεν έχει στελεχωθεί ακόμη από δικηγόρο και οικονομολόγο, ειδικότητες απαραίτητες για την εν λόγω υπηρεσία.
Μετά τα εγκαίνια του γραφείου που τίθεται στην υπηρεσία των δανειοληπτών, ο υπουργός θα εγκαινιάσει στις 6 το απόγευμα την 33η Εμποροβιοτεχνική και Γεωργική Έκθεση Δυτικής Μακεδονίας στο Εκθεσιακό Κέντρο των Κοίλων.
Αντίστοιχα Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης των Δανειοληπτών, δημιουργούνται σε όλες τις πρωτεύουσες των Περιφερειών της χώρας, με στόχο να παρέχουν ισότιμη πρόσβαση στα εργαλεία ρύθμισης και προστασίας στους δανειολήπτες με κόκκινα δάνεια που δεν μπορούν να απευθυνθούν, λόγω οικονομικής δυσχέρειας, σε ιδιώτες δικηγόρους. Επίσης οι δανειολήπτες θα μπορούν να πάρουν κάθε δυνατή ενημέρωση και βοήθεια ώστε να γίνει εφικτή η τήρηση των ρυθμίσεων ή διακανονισμών που έχουν κάνει με τις τράπεζες προκειμένου να εξυπηρετούν χωρίς καθυστερήσεις τις οφειλές τους. Παράλληλα θα μπορούν να ενημερώνονται σχετικά με τους όρους των δανείων ή ρυθμίσεων που τους έχουν προτείνει οι τράπεζες από νομικούς και οικονομολόγους των Γραφείων αλλά και να υπολογίζουν και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης ανάλογα με την περίπτωση τους.
Επιπλέον θα μπορούν να πληροφορούνται σχετικά με τις έννοιες του «συνεργάσιμου δανειολήπτη», τα δικαιώματά τους και τον χρονικό ορίζοντα προστασίας τους από τραπεζικές συμβάσεις πίστωσης ή διευθέτησης οφειλών, ενώ θα μπορούν να τους διατεθούν τυποποιημένα υποδείγματα του νόμου Κατσέλη και του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών με σκοπό την ορθή συμπλήρωση των στοιχείων τους. Τέλος θα μπορούν να ενημερώνονται για τις δυνατότητες που έχουν σχετικά με εξωδικαστική επίλυση των διαφορών τους, καθώς επίσης να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους οι οποίες από τα Γραφεία αυτά θα διαβιβάζουν στη Γενική Γραμματεία Προστασίας Καταναλωτή.