ΣΤΑΔΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΤΗΣ ¨ΣΗΡΑΓΓΑΣ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ». ΕΝΟΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΕΙ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ:
-ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΑΡΓΟΥΣ ΟΡΕΣΤΙΚΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ!
-ΣΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ «ΜΠΟΔΟΣΑΚΕΙΟΥ» ΣΕ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΠΑΡΟΧΗΣ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ!
-ΣΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ-ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ-ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ!
-Το έργο «ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΛΕΙΣΟΥΡΑΣ» ήταν έμπνευσης και πρότασης του αείμνηστου Καστοριανού πολιτικού Κωνσταντίνου Σημαιοφορίδη το 1992, στενού συνεργάτη του Κων/νου Μητσοτάκη, Γεν. διευθυντή και Γεν. Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ και Υφ. Παρά των Πρωθυπουργώ, την περίοδο 1991-93. Με ενέργειες του Κώστα Σημαιοφορίδη πραγματοποιήθηκε η πρώτη προμελέτη του έργου.
-Ο Κώστας Σημαιοφορίδης μεταλαμπάδευση το όραμά του, για διάνοιξη του δρόμου Καστοριάς-Πτολεμαΐδας με σήραγγα στην Κλεισούρα, στα στελέχη του «ΕΝΩΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟΥ» ΔΕΗ της Πτολεμαΐδας.
-Οι δυο δυνατοί συνδικαλιστικοί φορείς την εποχή εκείνη το ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ και το «ΕΝΩΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ» ΔΕΗ που με την ενοποίηση των σωματείων του Λεκανοπέδιου, δημιούργησαν τον «ΣΠΑΡΤΑΚΟ» ΔΕΗ, πέραν των παρεμβάσεων, οργάνωσαν συγκεντρώσεις με άλλους φορείς των δυο Νομών και περιλάμβαναν στο πρόγραμμα δράσης-εγκεκριμένο από την Γενική Συνέλευση των μελών τους, κάθε φορά και για πολλά χρόνια, το αίτημα για την υλοποίηση της σήραγγας Κλεισούρας.
-Μετά από ανυπέρβλητα εμπόδια αλλά με συνεχείς και άοκνες προσπάθειες των δυο συνδικαλιστικών φορέων και του Εργατικού Κέντρου Καστοριάς, των Δήμων Καστοριάς και Πτολεμαΐδας, της Κοινότητας Κλεισούρας, βουλευτών (κυρίως Καστοριάς & ελαχίστων Κοζάνης!), των τεχνικών υπηρεσιών της Π.Ε. Καστοριάς κ.α. επί διακυβερνήσεως Κώστα Καραμανλή 2004-09 ο Γεν. Γραμματέας της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Ανδρέας Λεούδης, με απόφαση της Περιφερειακής Αρχής ΔΜ, ανέθεσε σε γραφείο τη μελέτη του έργου.
-Το έτος 2012 η Περιφερειακή Αρχή ΔΜ παρέλαβε πλήρως ολοκληρωμένη, ώριμη κατά 10/10 την μελέτη του έργου.
– Επί διακυβερνήσεως του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014-21, ζητήθηκε από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας ένα έργο, το μεγαλύτερο και απόλυτα ώριμο. Με εισήγηση του τότε περιφερειάρχη Γιώργου Δακή, προκρίθηκε το έργο της σήραγγας της Κλεισούρας. Ο Νομάρχης Καστοριάς Κώστας Λιάντσης ήταν υπέρμαχος του έργου. Δυστυχώς για άγνωστους λόγους, δεν προχώρησε η υλοποίησή του.
– Το έτος 2021 επί κυβερνήσεως Κυριάκου Μητσοτάκη και στις 12 Αυγούστου 2021 ο Περιφερειάρχης ΔΜ Γιώργος Κασαπίδης υπέγραψε την ένταξη του έργου «Κατασκευή Επαρχιακής Οδού Καστοριάς-Πτολεμαΐδας: «Τμήμα ρέμα Κώτουρη-όρια Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, με σήραγγα στην Κλεισούρα». Καθοριστική ήταν και η πολυετής συνδρομή του Αντιπεριφερειάρχη Καστοριάς Δημήτρη Σαββόπουλου!
-Στις 2 Νοεμβρίου 2021 υπεγράφη προγραμματική σύμβαση με την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» Α.Ε. ως «αναθέτουσας αρχής», από τον Περιφερειάρχη ΔΜ και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας. Αρχές Μαρτίου 2022 έγινε η δημοπράτηση του έργου και η εξαγγελία ότι τον Μάιο 2022 θα γίνει η έναρξη των εργασιών.
-Στις 19 Απριλίου 2022 έγινε η αποσφράγιση προσφορών. Αρχές Μαΐου 2022 ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης η εταιρία ΑΚΤΩΡ, με 16,72% «ευτυχώς» όχι υπερβολική έκπτωση.
-Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: «Δυτική Μακεδονία ΕΣΠΑ 2014-2021». Το μήκος της σήραγγας είναι 1.365 μ. και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, τέσσερις ανισόπεδους κόμβους, μια γέφυρα στο ρέμα Κώτουρη 34,60 μ και τέσσερις κάτω διαβάσεις. Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του έργου σύμφωνα με την σύμβαση είναι 36 μήνες, από την ημερομηνία υπογραφής της.
Οι αρμόδιοι φορείς, όλοι οι εμπλεκόμενοι με οποιονδήποτε τρόπο, αλλά κυρίως οι κάτοικοι πρέπει να βρίσκονται συνεχώς σε επιφυλακή. Γιατί άλλο η υπογραφή της σύμβασης και άλλο η ολοκλήρωση του έργου. Σκοτεινό-τρανό-διπλανό μας παράδειγμα η απένταξη της Λιμνοδεξαμενής Αναρράχης …..1
Ο Κ Ι Ν Δ Υ Ν Ο Σ Ε Λ Ο Χ Ε Υ Ε Ι Α Π Ο Τ Ο Υ Σ «Φ Υ Λ Α Κ Ε Σ» …. Φ Υ Λ Α Κ Ε Σ Π Ρ Ο Σ Ο Χ Η !!!