-Στις 13 Απριλίου έδωσαν τέσσερις μεγάλες εταιρείες τις προσφορές τους, προς την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ που δημοπρατεί το έργο της σήραγγας της Κλεισούρας.
-Στις 18 Απριλίου θα ανοίξουν οι προσφορές για να μάθουμε την μειοδότρια εταιρεία, που θα εκτελέσει το έργο.
-Το έργο προϋπολογισμού 74 εκ ΕΥΡΩ έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2014-2020 και πιο συγκεκριμένα στο ΠΕΠ Δυτικής Μακεδονίας και αφορά την επαρχιακή οδό Καστοριάς – Πτολεμαΐδας.
-Η έκπτωση δεν προβλέπεται να είναι η αναμενόμενη, θα είναι μικρότερη, επειδή τρέχουν μεγάλες αυξήσεις τιμών. Χαρακτηριστικό γνώρισμα του εδάφους στο συγκεκριμένο σημείο αποτελεί το ότι είναι πάρα πολύ σκληρό, θετικό για την κατασκευή σήραγγας, με αποτέλεσμα μικρότερο κόστος.
-Το έργο ξεκινά από την περιοχή Κότουρη κοντά στο χωριό Βασιλειάδα, έως τα όρια της Π.Ε. Κοζάνης. Θα αναβαθμίσει οδικό τμήμα 10,4 χιλ. Η σήραγγα θα είναι διπλής κυκλοφορίας και θα έχει 1+1 λωρίδες (3,75+3,75 m) ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 8 m. Λωρίδα καθοδήγησης 0,25 m και μήκος σήραγγας 1365 m.
– Οι εργασίες διάνοιξης της σήραγγας της Κλεισούρας θα ξεκινήσουν το καλοκαίρι 2022 και η διάρκεια κατασκευής του έργου ορίσθηκε σε 36 μήνες (τέλος 2025).
-Ο δρόμος της Δυτικής Εορδαίας που οδηγεί προς Καστοριά, στένεψε κάτω από τα όρια της κοινότητας Αναρράχης και δεν υπηρετεί τον πρότερο στόχο. Να γίνει άμεσα (αν δεν υπάρχει) η μελέτη της παράκαμψης τεσσάρων χιλ. και η διαπλάτυνση του δρόμου πριν από την είσοδο της Αναρράχης προς Φούφα, δρόμος υπαρκτός αγροτικός, σχεδόν έτοιμος. Θα είναι ολέθριο σφάλμα (κ Αικ. Δαδαμόγια-Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης) να ολοκληρωθεί η σήραγγα και να μην ενωθεί αυτό το κομμάτι των 4 χιλ.
-Έργα που εκτελούνται σήμερα, λόγω της έκπτωσης που δόθηκε πριν τις μεγάλες (κυρίως στην ενέργεια) ανατιμήσεις, είναι σε κίνδυνο να μην ολοκληρωθεί η αποπεράτωσή τους, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Γ. Κασαπίδη και αναμένεται η περεταίρω χρηματοδότησή τους.
ΑΛΗΘΕΙΕΣ
Σημ.1: Η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2014-2020 θα είχε χαθεί (όπως και τόσες άλλες) αν δεν ήταν απόλυτα ώριμη (10:10) η μελέτη του έργου της “σήραγγας Κλεισούρας” μια και δεν υπήρχαν άλλες έτοιμες μελέτες μεγάλων έργων της Π.Δ.Μ. για να απορροφήσουν το κονδύλι των 74 εκ ΕΥΡΩ. Παρά το «δεν με νοιάζει-ΛΕΥΚΟ» αν χαθούν τα χρήματα της αντιπολίτευσης και «να χαθούν-ΟΧΙ» μιας «πατριωτικής ψήφου» η Περιφερειακή Αρχή του Γιώργου Κασαπίδη έπραξε το αυτονόητο.
Σημ.2: Η ιδέα της διάνοιξης της σήραγγας της Κλεισούρας, είναι του αείμνηστου Καστοριανού πολιτικού Κώστα Σημαιοφορίδη Υφ. στον πρωθυπουργό Κων/νο Μητσοτάκη. Με ενέργειές του έγινε επίσης και η πρώτη προμελέτη του έργου. Βασικός συντελεστής της μελέτης του έργου ο Αντρέας Λεούδης, Περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας επί πρωθυπουργίας Κώστα Καραμανλή!
Σημ.3: Στο έργο πίστεψαν και το υποστήριξαν με πάθος πολλοί φορείς και παράγοντες Καστοριάς και Εορδαίας. Το κυνήγησαν επίσης με πάθος αρκετοί «καλοθελητές» …..