Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας στοχεύοντας στον επανακαθορισμό της θέσης της στην τουριστική βιομηχανία με τη δημιουργία ενός διακριτού, ελκυστικού και αυθεντικού τουριστικού προϊόντος, το οποίο θα συνδέεται με την ταυτότητα της περιοχής και θα ενσωματώνει την εικόνα της, διασφαλίζοντας ποιότητα στην εμπειρία της αναψυχής, θα προσπαθήσει μέσω της συμμετοχής της σε τουριστικές εκθέσεις (PHILOXENIA 2016 & GREEK TOURISM EXPO 2016) να αφήσει το στίγμα της και να δημιουργήσει θετικές εντυπώσεις, οι οποίες θα μετουσιωθούν σε άμεσα και απτά αποτελέσματα. Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι το 95 % των επισκεπτών στη Δυτική Μακεδονία προέρχονται από το εσωτερικό της χώρας.
Η Περιφέρεια με βάση τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της περιοχής, σχεδιάζει την ανάπτυξη και προώθηση ενός τουριστικού προϊόντος, με ενιαία εικόνα και περιεχόμενο ως προορισμός ποιοτικών εναλλακτικών “εμπειριών” και απώτερο σκοπό την αύξηση της ελκυστικότητας, την ενίσχυση της εξωστρέφειας και την άμβλυνση των ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων υπό τον όρο πάντοτε της αειφορικής διαχείρισης. Η παρουσίασή της ως ενός ενιαίου εναλλακτικού προορισμού (αγροτουρισμός, πολιτιστικός, θρησκευτικός, βιομηχανικός, γαστρονομικός, φυσιολατρικός, κ.λπ.) πρόκειται να προωθηθεί και μέσα από την ανάδειξη και προώθηση των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων που διαθέτει (διασύνδεση αγροδιατροφής και τουρισμού, καλάθι προϊόντων Δυτικής Μακεδονίας, συνεργατικά δίκτυα).
Προκειμένου να προωθηθεί το τουριστικό προϊόν της περιοχής, με στόχο την ώθηση του τουριστικού τομέα στη Δυτική Μακεδονία, η Περιφέρεια θα συμμετάσχει στις παρακάτω εκθέσεις:
1.στη 32η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Philoxenia 2016, η οποία θα διεξαχθεί στη Θεσσαλονίκη (Διεθνές Εκθεσιακό & Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλονίκης) από 18. – 20.11.2016 και
2.στη 3η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού Greek Tourism Expo 2016, η οποία θα διεξαχθεί στην Αθήνα (Εκθεσιακό Κέντρο Metropolitan Expo) από 25. – 27.11.2016.
Για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος η Περιφέρεια συνεργάζεται:
1.με το ΕΒΕ Κοζάνης και την Αστική Εταιρεία Προώθησης της Επιχειρηματικότητας Κοζάνης
2.τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της περιοχής
3.τους Δήμους της Περιφέρειας
4.το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας Γρεβενών
5.τους άμεσα εμπλεκόμενους φορείς του τουριστικού τομέα.
Καθώς ο σχεδιασμός της Περιφέρειας στοχεύει στη δημιουργία θεματικών διαδρομών, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην ανάδειξη, προβολή και προώθηση:
- του υδάτινου στοιχείου (11 φυσικές και τεχνητές λίμνες και τον μεγαλύτερο σε μήκος ποταμό της χώρας, τον Αλιάκμονα, ο οποίος από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα αποτελεί πηγή ζωής),
- μιας πληθώρας από σημαντικά αλλά άγνωστα στον πολύ κόσμο βυζαντινά και μεταβυζαντινά μνημεία (διάσπαρτα μνημεία και στις τέσσερις Περιφερειακές Ενότητες, κυρίως όμως σε αυτές της Καστοριάς και Φλώρινας), δημιουργώντας “ταξίδια πίστης” στη φύση, στην παράδοση και στην ιστορία της περιοχής και αναδεικνύοντας τα μνημεία λατρείας και προσευχής, μέσα από την ιστορική και πολιτιστική διαδρομή του Χριστιανισμού και της Ορθοδοξίας από τη γέννηση ως σήμερα,
- των ορεινών όγκων και του χειμερινού τουρισμού, ως Περιφέρεια με τρία χιονοδρομικά κέντρα και με πολλές και εντυπωσιακές πεζοπορικές διαδρομές και
- των αυθεντικών ηθών και εθίμων της περιοχής, που συναρπάζουν με το δυναμισμό και τα διονυσιακά τους στοιχεία, και της γαστρονομίας της
η θεματολογία του περιπτέρου της Περιφέρειας πρόκειται να περιστραφεί γύρω από αυτά.
Τέλος, στις δύο διεθνείς εκθέσεις, οι οποίες εξειδικεύονται σε Β2Β συναντήσεις, η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας προσφέρει τη δυνατότητα σε επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να έρθουν σε επαφή με τους Buyers των εκθέσεων, να κλείσουν τα ραντεβού τους και να συζητήσουν μαζί τους, να τους παρουσιάσουν τα τουριστικά τους πακέτα και τις υπηρεσίες που προσφέρουν.