Ακόμα ένα σοβαρό εργατικό ατύχημα έγινε στα ορυχεία της ΔΕΗ την τρίτη 20 Σεπτεμβρίου στις 14.50 περίπου, την ώρα της καθιερωμένης αλλαγής βάρδιας, όταν το όχημα τύπου Unimog, στο οποίο επέβαιναν ο οδηγός και άλλοι τέσσερις εργαζόμενοι, έχασε την πρόσφυση με το οδόστρωμα, εξετράπη από την πορεία του και έπεσε πάνω στις προστατευτικές μπάρες της γέφυρας του λιγνιτικού συμπλέγματος. Οι μπάρες δεν άντεξαν το βάρος του οχήματος το οποίο έπεσε δίπλα στον ταινιόδρομο σε βάθος δύο- τριών μέτρων. Ευτυχώς αποφεύχθηκαν τα χειρότερα αφού δεν είχαμε ανεπανόρθωτες βλάβες. Οι πέντε τραυματίες εργαζόμενοι διέφυγαν τον κίνδυνο για την ζωή τους και χωρίς σοβαρά τραύματα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Κοζάνης για περίθαλψη.
Και αυτό το εργατικό ατύχημα ήρθε να επιβεβαιώσει την κατάσταση που επικρατεί στους Σταθμούς και στα ορυχεία της ΔΕΗ εδώ και πολλά χρόνια, σε μια επιχείρηση που ξεπουλιέται, που οδηγείται σε οικονομικό μαρασμό από Κομισιόν, κυβέρνηση, διοίκηση και μετόχους για χάρη ντόπιων και ξένων οικονομικών συμφερόντων και αρπακτικών.
Σε μια επιχείρηση που οι εργαζόμενοι λιγοστεύουν επικίνδυνα, τα όρια ηλικίας ανεβαίνουν, οι εργασιακές σχέσεις χειροτερεύουν για όλους, με κομμένους μισθούς και με ιατροφαρμακευτικά ασφαλιστικά δικαιώματα σχεδόν ανύπαρκτα, με αβέβαιο μέλλον για την δουλειά τους. Σε μια τέτοια επιχείρηση οι υπεύθυνοι θεωρούν ότι τα μέτρα ασφάλειας και υγιεινής των εργαζομένων (περισσεύουν και δημιουργούν πρόσθετο κόστος) έτσι αναλώσιμα υλικά και ανταλλακτικά που έχουν σχέση και με την ασφάλεια του προσωπικού κατάντησαν είδη πολυτελείας.
Στο συγκεκριμένο εργατικό ατύχημα το Συνδικάτο μας είχε έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση γιατί είχε την ατυχία εμπλεκόμενος στο ατύχημα να είναι και ο ίδιος ο πρόεδρος του σωματείου μας, οπότε δεν μπορεί να καλυφθεί, να αποκρυφτεί και να παραβλεφθεί τίποτε.
Για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα πρέπει να απαντηθούν τα ερωτήματα που μπαίνουν για το συγκεκριμένο ατύχημα και να παρθούν τα αναγκαία μέτρα.
Τα στοιχεία που υπάρχουν είναι αδιάψευστα.
Το όχημα στο οποίο επέβαιναν οι εργαζόμενοι έχασε την πρόσφυση με το έδαφος και οι λόγοι που πρέπει να ερευνηθούν είναι :
- Το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο από βυτιοφόρα πριν την γέφυρα, όπως συνηθίζεται, για να κατακαθίσει η σκόνη που δημιουργούν τα πολλά οχήματα που περνούν από το σημείο και σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και μεγάλα φορτηγά φορτωμένα με πολλά κυβικά χώμα δημιουργώντας έτσι ένα άκρως ολισθηρό οδόστρωμα.
- Υπήρξαν κατά καιρούς παράπονα από οδηγούς και συζητήσεις μεταξύ των εργαζομένων ότι τα συγκεκριμένα οχήματα γλιστρούσαν πολύ εύκολα, κάτι που αποδίδονταν ή στην ίδια την κατασκευή των οχημάτων ή στην ποιότητα των ελαστικών που φορούσαν.
- Οι προστατευτικές μπάρες της γέφυρας αποκολλήθηκαν από την βάση τους πολύ εύκολα, με το πρώτο χτύπημα, πράγμα που δείχνει ότι δεν είχαν την κατάλληλη στήριξη στο έδαφος.
Το ΣΕΕΝ «Εργατική Αλληλεγγύη» καταδικάζει την πράξη την νέας διοίκησης του Νοτίου πεδίου, που στη συμβολική κατάληψη του διοικητηρίου την οποία διοργάνωσε το σωματείο ΣΕΕΕΝ για το συγκεκριμένο θέμα, κάλεσε ή άφησε δυνάμεις καταστολής να παρευρίσκονται στο χώρο. Θεωρούμε χαμένη την προσπάθειά τους να εκφοβίσουν τους συναδέλφους που ήθελαν να διαμαρτυρηθούν για τα εργατικά ατυχήματα που συμβαίνουν στους χώρους εργασίας.
Έχει πάμπολλους λόγους η διοίκηση της επιχείρησης να καλεί την αστυνομία για παραβάσεις και παρανομίες που συμβαίνουν στο Ορυχείο όλο τον χρόνο! Απεναντίας θεώρησε ότι κινδυνεύει από τη συμβολική διαμαρτυρία των εργαζομένων. Ελπίζουμε να μην ξανασυμβεί κάτι τέτοιο γιατί θα βρει απέναντι όλους τους εργαζόμενους.
Το Συνδικάτο μας διαβεβαιώνει όλους τους εργαζόμενους, ότι θα κάνει ότι είναι ανθρωπίνως δυνατόν για να διαφυλάξει την ζωή και την ακεραιότητά τους και να πληρώσουν οι υπεύθυνοι επιτέλους για τις πράξεις τους και την αδιαφορία τους στην ανθρώπινη ζωή.