Η εκπομπή ΖΟΥΝ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Σάββα Σαπαλίδη, Πρ. Επιμελητηρίου Φλώρινας, ο οποίος μίλησε για το 9ο Ελληνογερμανικό Φόρουμ Τροφίμων που πραγματοποιήθηκε στη Φλώρινα στις 28 και 29 Νοεμβρίου
Μιλά για το ελληνογερμανικό φόρουμ τροφίμων που πραγματοποιήθηκε στην Φλώρινα με πρωτοβουλία του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, την Ελληνογερμανική Συνέλευση και το Επιμελητήριο Φλώρινας.
Στόχος του φόρουμ ήταν να ανιχνευθούν οι νέοι εξαγωγικοί ορίζοντες για την αγροδιατροφή – Προϊόντα της Δυτικής Μακεδονίας στη γερμανική αγορά, ενώ στη 2η ενότητα του συνεδρίου συζητήθηκαν οι στρατηγικές δικτύωσης και εργαλεία προώθησης παραγωγών στην αγορά των τροφίμων και ποτών.
Στα αποτελέσματα του Φόρουμ αναφέρθηκε ο κ. Σαπαλίδης, ο οποίος στάθηκε ειδικότερα στο κομμάτι της εξωστρέφειας και της ανάπτυξης προώθησης της επιχειρηματικότητας. Στο πλαίσιο αυτό και το εν λόγω φόρουμ, με τον κ. Σαπαλίδη να αναφέρεται και στην πρόσφατη διευρυμένη συνεδρίαση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων στη Φλώρινα, όπου και είχε αποφασιστεί η διοργάνωση του συνεδρίου στην εν λόγω περιοχή.
👍 Ακολουθήστε τη νέα μας σελίδα για θέματα που αφορούν το Αμύνταιο και τη Φλώρινα 💙
«Κερδίσαμε τα εύσημα, τα συγχαρητήρια και σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων. Αυτό οφείλεται στον πλούτο της Δ. Μακεδονίας, κάνοντας πράξη την περιφερειακή συνείδηση, με σχεδόν 40 επιχειρήσεις από την περιοχή», τόνισε ο ίδιος, με στόχευση να αναπτυχθούν τα τοπικά προϊόντα στη Γερμανική αγορά.
40 επιχειρήσεις της Δυτικής Μακεδονίας είχαν την μοναδική ευκαιρία να συνομιλήσουν και να παρουσιάσουν τα προϊόντα τους στους Γερμανούς επιχειρηματίες και να κλείσουν εμπορικές συμφωνίες, με τον κ. Σαπαλίδη να αναφέρεται ειδικότερα στις επαφές που έγιναν με ντόπιες επιχειρήσεις και τις 7 ξένες Γερμανικές επιχειρήσεις. Ήδη κλείστηκαν συνεργασίες για 10 επιχειρήσεις και όλες ανέπτυξαν επαφές, ενώ θα ακολουθήσει ένας απολογισμός με τις επιχειρήσεις και ποιοι οι στόχοι από εδώ και πέρα.
Ο κ. Σαπαλίδης αναφέρθηκε στο όφελος των B2B συναντήσεων, που φέρνουν όπως είπε πάντα αποτελέσματα, πολλώ δε μάλλον όταν 7 μεγάλες Γερμανικές επιχειρήσεις έρχονται στον τόπο μας, ενώ το 30% των αγροτοδιατροφικών προϊόντων εξάγονται στη Γερμανία και 7 ντόπιες επιχειρήσεις εξάγονται ήδη εκεί. Συνεργασίες έγιναν από τα Ίμερα και το ντόπιο ελαιόλαδο αλλά και άλλες επιχειρήσεις, ενώ ο κ. Σαπαλίδης αναφέρθηκε και στη δυναμική των κρασιών της περιοχής, όπως το Ξινόμαυρο, τα τυροκομικά Γρεβενών κ.α.
«Η προσπάθεια έφερε αποτελέσματα», σημείωσε με έμφαση, κάνοντας λόγο για την ανάγκη διεθνοποίησης των επιχειρήσεων, ενώ θα ακολουθήσουν συναντήσεις σε Σκόπια, Κύπρο, για αυτό και θα τεθεί επί τάπητος τι πρέπει να γίνει αναπτύσσοντας συνεργασία και με τη νέα περιφερειακή αρχή. «Να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο, να ενισχυθεί ώστε να ανατραπεί η ανεργία, καθώς είδαμε ότι τα τοπικά προϊόντα δεν πέρασαν την κρίση του λιανεμπορίου, και μας δείχνουν τον δρόμο της ανάπτυξης».
Σημείωσε, επίσης, ότι αν πρέπει να κερδηθεί ο στόχος αυτό θα γίνει περιφερειακά και θεσμικά, προκειμένου οι τοπικές επιχειρήσεις να δείξουν τον πλούτο τους στοχευμένα, με περιφερειακή συνείδηση και τον κ. Σαπαλίδη να τονίζει πως θα επιδιώξουν σαν επιμελητήρια επαφές και με την περιφερειακή αρχή ώστε όλοι μαζί να εκπροσωπούν τη Δ. Μακεδονία στο εξωτερικό.
Επόμενος στόχος του Επιμελητηρίου Φλώρινας είναι η ανάδειξης της παραδοσιακής μουσικής χάλκινων στο Αμύνταιο, στις αρχές Δεκεμβρίου, ενώ ακολουθεί τριήμερη γευσιγνωσία στην Πρέσπα τον Ιανουάριο. Ακολουθεί επαφή στα Σκόπια και εκεί επαφές, όπως και να γίνουν επαφές στην Κύπρο.