Τη δικαστική διαμάχη με τον ΟΣΕ οποίος απαιτεί ένα ποσό άνω των 2εκ. ευρώ, προσπαθεί να σταματήσει η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, σύμφωνα και με τα όσα ανέφερε ο Περιφερειάρχης, Γιώργος Αμανατίδης, στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου.
Ο ΟΣΕ έχει προσφύγει στα δικαστήρια από το Δεκέμβριο του 2020 ζητώντας ουσιαστικά να τηρηθεί η σύμβαση για την επαναφορά των γεφυρών στην Κοζάνη, οι οποίες γκρεμίστηκαν με απόφαση της περιφερειακής αρχής Καρυπίδη το 2015.
Περιφέρεια και ΟΣΕ είχαν αποφασίσει τότε πως οι γέφυρες θα επανέρθουν, με τις διαδικασίες όμως να μην έχουν προχωρήσει, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα οι δύο οργανισμοί να οδηγούνται στις δικαστικές αίθουσες στις 10 Δεκεμβρίου.
Όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης υπάρχει συμφωνία πως το έργο των γεφυρών θα γίνει από την Περιφέρεια «ως οφείλει» και αναζητείται τρόπος ώστε να «μην πάμε στα δικαστήρια».
Η κατασκευή των γεφυρών θα ενταχθεί σε ένα ενιαίο έργο μαζί με το δρόμο Κοζάνη- Αεροδρόμιο και ήδη έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για τη μελέτη των γεφυρών.
Με παρέμβασή του στο facebook ο πρώην Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων και περιφερειακός σύμβουλος, Χάρης Γκοβεδάρος, σχολιάζει πως ο ΟΣΕ επιμένει στην προσφυγή δείχνοντας την ίδια ώρα ανοχή στο «φεουδάρχη» της περιοχής, την ΔΕΗ, σχετικά με τη μεγάλη καθυστέρηση της ανάληψης υποχρέωσης αυτής για χρηματοδότηση της ανακατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Ποντοκώμης και Προαστείου.
Ο ίδιος αποδέχεται τις ενέργειες του Περιφερειάρχη, καθώς δεν μπορεί να πράξει διαφορετικά μετά την προσφυγή του ΟΣΕ και παραθέτει τις παρακάτω απόψεις:
α) Η υπάρχουσα χάραξη Θεσσαλονίκη-Κοζάνη έχει νόημα για την ευρύτερη περιοχή μόνο ως εμπορευματικός σιδηρόδρομος και με χωροθέτηση του σταθμού εκτός της πόλης της Κοζάνης μεταξύ Κοίλων-Δρεπάνου.
Προφανώς δεν είναι βιώσιμος ο επιβατικός σιδηρόδρομος με αυτή τη χάραξη αφού για να διανυθεί η απόσταση απαιτούνται τουλάχιστον δυόμισι ώρες, οπότε δεν θα αποτελεί επιλογή.
β) Οποιαδήποτε κουβέντα για νέα χάραξη γραμμής Βέροια-Κοζάνη(μέσω Σφηκιάς)-Σιάτιστα-Γρεβενά-Καλαμπάκα έχει μετατοπιστεί από το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μετά το 2044, άρα και το ενδεχόμενο λειτουργίας επιβατικού σταθμού εντός της πόλης της Κοζάνης.
Ποιος ο λόγος της “πρεμούρας” του ΟΣΕ ενώ δεν προκύπτει άμεση ανάγκη για αποκατάσταση των δύο σιδηροδρομικών γεφυρών, στερώντας τη δεδομένη περίοδο και εν μέσω Μετάβασης τρία-τέσσερα εκατομμύρια ευρώ από τον Πυλώνα ΙΙΙ ή άλλους πόρους της Περιφέρειας;
Είναι θέμα μη ευελιξίας, γραφειοκρατίας και τύπων ή ασυνεννοησίας υπουργείου Μεταφορών-Υποδομών και φορέων που έχουν την ευθύνη για τη “Δίκαιη” και “Αναπτυξιακή Μετάβαση” της περιοχής;
Προφανώς και ο Περιφερειάρχης ορθά αποφασίζει να εφαρμόσει τη σύμβαση για την αποκατάσταση των δύο γεφυρών από τη στιγμή που ΟΣΕ επιμένει-άνευ λόγω και ουσίας-μέσω δικαστικής προσφυγής.
Θα πρέπει όμως κι ο ΟΣΕ αφενός να εξηγήσει την ακατανόητη επιμονή του σε αυτή τη χρονική περίοδο και την ίδια ώρα που δείχνει ανοχή στη ΔΕΗ για την υποχρέωση αποκατάστασης του τμήματος μεταξύ Ποντοκώμης-Προαστείου, αφετέρου-αφού επιμένει- θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την εκπόνηση μελετών του τμήματος Βέροια-Κοζάνη( μέσω Σφηκιάς)-Σιάτιστα-Γρεβενά-Καλαμπάκα αντί μετατόπισης ενδεχόμενου έναρξης συζήτησης μετά το 2044.



































