Απογοητευμένοι από τους τζίρους που έκαναν τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, που κράτησαν μέχρι τη Δευτέρα, είναι οι έμποροι της Πτολεμαΐδας. Ο κορωνοϊός στάθηκε ανασταλτικός παράγοντας για τους επιχειρηματίες, που είδαν τους τζίρους τους και την κίνηση να μειώνεται κατά 20% σε σχέση με πέρυσι, στο σύνολο της εκπτωτικής περιόδου.
Απογοητευτική ήταν η κίνηση στα καταστήματα και τις τελευταίες δύο εβδομάδες των εκπτώσεων, όπως τόνισε μιλώντας στον «Π» ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Πτολεμαΐδας – Εορδαίας Μιχάλης Δεληκώστας.
Με την απογοητευτική αυτή εικόνα στα καταστήματα, οι επιχειρηματίες έχουν έντονη ανησυχία για το πώς θα πληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις που έχουν συσσωρευτεί, όπως τόνισε ο ίδιος, με τον φόβο για λουκέτα να είναι ορατός στη δύσκολη συγκυρία που ζούμε.
Ο κορωνοϊός επηρέασε την αγοραστική κίνηση, τόνισε ο κ. Δεληκώστας, με τους επιχειρηματίες να ζητούν, σταθερά τα τελευταία χρόνια, μέτρα ενίσχυσης του κλάδου.
«Μειωμένη Επισκεψιμότητα και Καχεκτικές Πωλήσεις» κατέγραψε η έρευνα του ΙΝ.ΕΜ.Υ – ΕΣΕΕ
Οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια της θερινής εκπτωτικής περιόδου σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι επιδόσεις μάλιστα των επιχειρήσεων ήταν χειρότερες συγκριτικά με το πρώτο δεκαπενθήμερο των θερινών εκπτώσεων τον Ιούλιο. Οι μισές επιχειρήσεις (50%) εκτιμούν πως οι πωλήσεις τους υποχώρησαν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 30% κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, μόλις μία στις τέσσερις (26%) σημείωσε ηπιότερη πτώση πωλήσεων έως 20%. Οι επιδόσεις αυτές είναι σαφέστερα χειρότερα από τις αντίστοιχες περσινές.
Η αβεβαιότητα από την κρίση υγείας και η εφαρμογή των μέτρων ατομικής προστασίας επηρέασε αρνητικά και την επισκεψιμότητα στα καταστήματα, καθώς περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (82%) κατέγραψαν συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019. Το 85% των επιχειρήσεων θεωρεί πως η πανδημία του κορωνοϊού επηρέασε σημαντικά την ψυχολογία των καταναλωτών, χαρακτηρίζοντάς την περισσότερο συγκρατημένη σε σχέση με πέρυσι. Οι οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (79%) υποστήριξε πως η πανδημία έχει επηρεάσει από μεγάλο έως πολύ μεγάλο βαθμό τη λειτουργία τους, εκτίμηση η οποία, υπό τις παρούσες συνθήκες, δεν αποτελεί έκπληξη.
Οι μισές επιχειρήσεις (52%) θεωρούν πως η υποχρεωτική χρήση μάσκας στο χώρο του καταστήματος έχει επηρεάσει αρνητικά τη λειτουργία του καταστήματος και μόλις μία στις πέντε (19%) πως το έχει επηρεάσει θετικά.