Το έναυσμα εξοικείωσης μαθητόκοσμου της Πτολεμαΐδας με την κουλτούρα της επιχειρηματικότητας, η οποία μπορεί να αποτελέσει μια εναλλακτική επαγγελματική διέξοδο για τους νέους, έδωσε η ημερίδα με θέμα “Επιχειρηματικότητα στην Εκπαίδευση – Ένα «μάθημα Ζωής» που διδάσκεται”, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας, με πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Δυτικής Μακεδονίας, της Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και του ΚΕΣΥΠ Κοζάνης και συνδιοργανωτές το Δήμο Εορδαίας, το ΕΒΕ Κοζάνης και την ΑΝΚΟ.
«Η ΠΕΔ Δυτικής Μακεδονίας δείχνει ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανεργία και τις διεξόδους που μπορεί να υπάρξουν στη Δυτική Μακεδονία και μια από τις προτάσεις είναι και η ενημέρωση για την επιχειρηματικότητα, τα χρηματοδοτικά προγράμματα και ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούν οι νέοι να βρουν το δρόμο τους», δήλωσε η Αντιπρόεδρος της ΠΕΔ, Παρασκευή Βρυζίδου, ανοίγοντας την εκδήλωση και τόνισε ότι είναι χρήσιμο να εξοικειωθούν οι νέοι με την επιχειρηματικότητα από νεαρή ηλικία, από τα μαθητικά τους χρόνια, προκειμένου να δουν αν έχουν την κλίση για τον επιχειρηματικό τομέα.
Η επιχειρηματικότητα μπορεί να αποτελέσει λύση για την επαγγελματική εξέλιξη των παιδιών, για την επαγγελματική τους αποκατάσταση και για την κοινωνική προσφορά προς το κοινωνικό σύνολο, επεσήμανε η Διευθύντρια της Β/θμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Κοζάνης, Βασιλική Βόντσα. Σημείωσε μάλιστα ότι η εκπαίδευση μπορεί να βάλει το δικό της λιθαράκι στο ξεπέρασμα της κρίσης που βιώνει η πατρίδα μας και αυτό το λιθαράκι θα είναι να σπρώξει τους νέους μαθητές, με τις έξυπνες ιδέες, το κουράγιο και την ορμή, σε ενδιαφέρουσες και καινοτόμες δραστηριότητες που θα φέρουν ευμάρεια.
Να δουν οι μαθητές με άλλο μάτι την επιχειρηματικότητα, ακόμη και ως επαγγελματική επιλογή, προέτρεψε η Υπεύθυνη του Τμήματος Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας της ΑΝΚΟ και του Ολοκληρωμένου Δικτύου Υποστήριξης Επιχειρήσεων, Λιάνα Παπατέρπου. Τόνισε ότι σύμφωνα με το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα, για να γίνουμε καλοί επιχειρηματίες πρέπει η διδαχή της επιχειρηματικότητας να ξεκινήσει μέσα από τα σχολεία, όσο το δυνατόν πιο νωρίς -ακόμη και από το νηπιαγωγείο, για να μπορέσουν να προετοιμαστούν οι νέοι επιχειρηματίες, ώστε με την ολοκλήρωση των σπουδών τους να έχουν στο μυαλό τους να μην αποκλείουν νέες επιλογές ζωής, να γίνουν δηλαδή επιχειρηματίες αντί για υπάλληλοι, να δουν γενικότερα μια άλλη προοπτική στη ζωή τους.
Προτροπή στους μαθητές να διερευνήσουν τον τομέα του επιχειρείν απηύθυνε επίσης ο Διπλ. Ηλεκτρονικός Μηχανικός & Μηχανικός Η/Υ, Εκδότης των εφημερίδων ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ και ΕΟΡΔΑΪΚΟΣ ΠΑΛΜΟΣ & Διευθυντής Επικοινωνίας της επιχείρησης «Πουγαρίδης Media», Αντώνης Πουγαρίδης, ο οποίος κατέθεσε στους μαθητές τη βιωματική του εμπειρία από το ταξίδι του στον κόσμο της επιχειρηματικότητας. Αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και στις καινοτόμες δράσεις που προσπαθεί να υιοθετήσει στην επιχείρησή του, καθώς και στη διαρκή προσπάθεια για διατήρηση και ενίσχυση του κύρους του brand (επωνυμία της επιχείρησης), τη δημιουργία φρέσκιας ομάδας συνεργατών, την ανάπτυξη νέων τομέων και την κάλυψη αναγκών της αγοράς.
Την αξία της επιχειρηματικότητας ως εναλλακτική στα μελλοντικά επαγγέλματα υπογράμμισαν οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού του ΚΕΣΥΠ της Β/θμιας Εκπαίδευσης Κοζάνης, Θεόδωρος Σταμκόπουλος και Θεοδότα Λούδα. Τόνισαν ότι σήμερα μπορεί να έχουμε ανατροπές παντού, άρα τα παιδιά πρέπει να σκεφτούν σοβαρά την πιθανότητα να αποκτήσουν διεξιότητες και ικανότητες ώστε να γίνουν στο μέλλον επιχειρηματίες ή στελέχη επιχειρήσεων. Έδωσαν μάλιστα έμφαση στις δεξιότητες του επιχειρηματία, λέγοντας ότι πρέπει να πιστεύει στον εαυτό του, να είναι επικοινωνιακός, εφευρετικός, να έχει φαντασία, δημιουργικότητα και αισιοδοξία.
Στη συμβολή της εκπαίδευσης στην επιχειρηματικότητα αναφέρθηκε η εκπαιδευτικός του 2ου Γυμνασίου Πτολεμαΐδας, Γεωργία Γεωργιάδου, η οποία μαζί με μαθητές της Β΄τάξης του σχολείου της εξέθεσαν στο φουαγιέ του Πνευματικού Κέντρου που φιλοξένησε την ημερίδα αυτή, μακέτες από παραγωγικές μονάδες της περιοχής μας που κατασκεύασαν στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας, ένα μάθημα που, όπως τόνισε, βοηθά τους μαθητές να αναλαμβάνουν ρόλους και να μαθαίνουν μέσα από τη διαδικασία παραγωγής.