Όλο κι εντείνονται οι περιπτώσεις ηλεκτρονικής απάτης σε όλη την χώρα, αλλά και στην πόλη μας. Επιχειρηματίας – ζητήθηκε να κρατήσουμε την ανωνυμία- έπεσε θύμα ηλεκτρονικής απάτης. Χάκερς απέκτησαν πρόσβαση σε τραπεζικούς λογαριασμούς και κωδικούς, αφαιρώντας σημαντικό χρηματικό ποσό.
Η μέθοδος που συνήθως ακολουθούν, αναφέρεται ως «phishing», όπου με μαζική αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων, τα οποία υποτίθεται ότι αποστέλλονται από κάποια υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία (τράπεζα, υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών, δημόσιο φορέα κ.ά) σε μία προσπάθεια να παραπλανήσει τον παραλήπτη και να του αποσπάσει απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα. Στη συνέχεια, οι εγκέφαλοι της απάτης χρησιμοποιούν τα στοιχεία αυτά για την πραγματοποίηση αξιόποινων πράξεων.
Συγκεκριμένα, ο αποστολέας απαιτεί ο παραλήπτης να ενημερώσει ή να επαληθεύσει άμεσα κάποια προσωπικά στοιχεία του για λόγους ασφαλείας, όπου στο τέλος οδηγείται μέσω συνδέσμων σε ψεύτικες ιστοσελίδες, οι οποίες τις περισσότερες φορές μιμούνται στο μέγιστο τις επίσημες.
Για να μην πέσετε θύμα ηλεκτρονικής απάτης, να είστε καχύποπτοι όταν σας ζητούν μέσω μεμονωμένων ηλεκτρονικών μηνυμάτων προσωπικές πληροφορίες, μη συμπληρώνετε φόρμες με τα προσωπικά σας στοιχεία όταν σας αποστέλλονται από άγνωστες διευθύνσεις ηλεκτρονικών ταχυδρομείων, πληκτρολογήστε στον browser τη διεύθυνση της ιστοσελίδας και μη μπαίνετε σε αυτή μέσω υπερσυνδέσμων (links).
Όταν πρόκειται για ηλεκτρονικά μηνύματα τραπεζών, είναι προτιμότερο να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με την τράπεζα για να επιβεβαιώσετε την αποστολή του μηνύματος. Περισσότερες συμβουλές και πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στη σελίδα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Μαρία Κοτζακόλιου