Στις …ράγες μπαίνουν οι τεχνολογίες υδρογόνου στη χώρα, μετά και τον καθορισμό των όρων προκειμένου να μπορούν να λειτουργήσουν και να αδειοδοτηθούν τα πρώτα πρατήρια υδρογόνου, με τη Δυτική Μακεδονία να πρωταγωνιστεί στις εξελίξεις.
Μάλιστα η ΔΕΠΑ Εμπορίας, ο μεγάλος αυτός φορέας που υποστηρίζει την ελληνική πολιτεία στην υλοποίηση του θεσμικού πλαισίου που ανοίγει το δρόμο για την ανάπτυξη της υδρογονοκίνησης στις Μεταφορές, ευχαριστεί με επίσημη ανακοίνωσή της φορείς που με τις τεχνογνωσίες τους έβαλαν «πλάτη» για να μπουν οι βάσεις για την εισαγωγή του υδρογόνου στις Μεταφορές, ευχαριστώντας το Cluster of Bioeconomy & Environment of Western Macedonia – CLUBE για τη συνδρομή του.
Με την κατάρτιση του θεσμικού πλαισίου που θα διέπει τη λειτουργία πρατηρίων υδρογόνου και μετά την έκδοση της ΚΥΑ, όπως τονίζει η ΔΕΠΑ, «τέθηκε σε ρεαλιστική βάση η πραγματοποίηση πρατηρίων ανεφοδιασμού, καθώς περιγράφονται στην πράξη οι τεχνικές προδιαγραφές που αφορούν στη χωροθέτηση και τους όρους ασφαλείας που πρέπει να πληρούν οι εγκαταστάσεις των πρατηρίων, οι οποίες θα υποστηρίξουν την κυκλοφορία οχημάτων υδρογόνου μηδενικών εκπομπών».
Μιλώντας στον «Π» ο συνιδρυτής και συνδιαχειριστής του CLUBE Νίκος Ντάβος, σχολιάζει την εν λόγω ανάρτηση της ΔΕΠΑ, αναφέρεται στο έργο του CLUBE και μιλάει για το πότε μπορούμε πρακτικά να δούμε το πρώτο … «υδρογονάδικο» στη Δ. Μακεδονία.
«Επί τέλους έγινε το πρώτο βήμα για τη νομοθεσία για τα πρατήρια υδρογόνου. Η ΚΥΑ βγήκε από το Υποδομών και Περιβάλλοντος και ενέργειας και αφορά τις διαδικαστικές λεπτομέρειες για το πώς μπορούν να αδειοδοτηθούν τα πρατήρια υδρογόνου. Αυτό ήταν πρωτοβουλία του Υποδομών και Μεταφορών που απευθύνθηκε στη ΔΕΠΑ Εμπορίας ως τεχνικός αρμόδιος και γνώστης των θεμάτων. Η ΔΕΠΑ Εμπορίας απευθύνθηκε και σε εμάς ως CLUBE για να υποστηρίξουμε το κομμάτι της τεχνογνωσίας στο υδρογόνο.
Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί αναγνωρίζεται αυτό που κάνουμε τόσα χρόνια σε τεχνικό και επιστημονικό επίπεδο στα θέματα υδρογόνου και συμβάλουμε ώστε να γίνουν τα πρώτα βήματα για τα βήματα υδρογόνου», τονίζει χαρακτηριστικά.
Η περιοχή είναι πρωτοπόρος στο κομμάτι του υδρογόνου και στις νέες τεχνολογίες, προσθέτει ο κ. Ντάβος. Το CLUBE ασχολείται από το 2016 σχετικά, και όπως ο ίδιος τονίζει, σήμερα βλέπει τη διαφορά στην ανάπτυξη της τεχνολογίας υδρογόνου στη χώρα αλλά και τα σχετικά βήματα ανάπτυξης στη Δυτική Μακεδονία. «Αυτό πλέον αναγνωρίζεται και πρέπει να γίνουν βήματα προς τα μπροστά και με τη νέα διακυβέρνηση θα προχωρήσουν μια σειρά αδειοδοτικών διαδικασιών σε τεχνικό και θεσμικό κομμάτι ώστε να υπάρξει αυτή η ανάπτυξη της τεχνολογίας του υδρογόνου στη χώρα και τη Δ. Μακεδονία», συμπληρώνει.
Προσθέτει, μάλιστα, πως η Ελλάδα θα μπορούσε να πάει πιο γρήγορα στο κομμάτι του υδρογόνου, αλλά και ότι τους επόμενους μήνες θα πρέπει να ολοκληρωθεί ο οδικός χάρτης, θα πρέπει να βγει σε διαβούλευση ο χάρτης που ήδη υπάρχει και θα πρέπει να γίνουν βήματα σε θεσμικό επίπεδο, ώστε να ξεκινήσουν να λειτουργούν οι τεχνολογίες.
Το πρώτο «υδρογονάδικο» στην Ελλάδα θα μπορέσει να λειτουργήσει πολύ άμεσα, εκτιμά, καθώς στη χώρα η Motor Oil έχει ξεκινήσει ήδη διαδικασίες, ενώ και σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε πανελλαδικό, θα μπορούσε μέσα στο ’23 ή ’24, να ξεκινήσει το πρώτο σε εμπορική λειτουργία.
Να σημειωθεί, τέλος, ότι η ομάδα του Cluster of Bioeconomy & Environment of Western Macedonia – CLUBE, αποτελείται από 41 άτομα, εξ αυτών οι 12 απασχολούνται στο κομμάτι των νέων τεχνολογιών και το υδρογόνο.
Επίσης, στις αρχές Ιουλίου θα γίνει μάλιστα ένα summer school σε συνεργασία με την Advent για τις τεχνολογίες υδρογόνου.