Καθησυχαστικά ήταν τα υψηλόβαθμα στελέχη της ΔΕΗ για το χρονοδιάγραμμα κατασκευής της 5ης Μονάδας του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας. Τουλάχιστον, μέχρι να προκύψει η αναστολή εργασιών διάρκειας 30 ημερών στο εργοτάξιο. Σύμφωνα με πληροφορίες οι προβλέψεις που γίνονταν το προηγούμενο διάστημα για την εκκίνηση της εμπορικής λειτουργίας της Μονάδας, μιλούσαν για το φθινόπωρο του 2021. Όμως με τα σημερινά δεδομένα, η αναστολή εργασιών λόγω κορονοϊού στο εργοτάξιο, δεν φαίνεται να επηρεάζει σημαντικά το χρονοδιάραμμα της κατασκευής.
Ένα άλλο επίσης σημαντικό θέμα που εξ αρχής απασχολούσε τον Δήμο Εορδαίας και τη ΔΕΤΗΠ, είναι η έγκαιρη κατασκευή του συνδετήριου έργου με το δίκτυο της πόλης, δηλαδή την κατασκευή του αγωγού μεταφοράς θερμικής ενέργειας από την 5η Μονάδα έως το Αντλιοστάσιο της Πτολεμαΐδας και τις απαραίτητες μετασκευές, και φυσικά το σφιχτό χρονοδιάγραμμα που πρέπει να μπει για την κατασκευή του. Ο Δήμος Εορδαίας και η ΔΕΤΗΠ βρίσκονται σε έναν διαρκή αγώνα δρόμου, ώστε να προλάβουν να είναι έτοιμοι το συντομότερο δυνατό. Στις αρχές Μαρτίου παρελήφθη η σχετική μελέτη από την ΑΝΚΟ η οποία κόστισε 480.000 ευρώ και πληρώθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας επί θητείας της προηγούμενης περιφερειακής αρχής. Ο σχεδιασμός τώρα, είναι το έργο να προκηρυχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα. Ο προϋπολογισμός του είναι 34 εκατομμύρια ευρώ, και η χρηματοδότηση του προβλέπεται να γίνει από το Πράσινο Ταμείο, μέσω ένταξης σε ειδικό πρόγραμμα. Αν και τα χρονοδιαγράμματα ήταν πολύ σφιχτά, υπήρχε συγκρατημένη αισιοδοξία για το ότι θα προλάβαιναν να κατασκευαστούν τα συνδετήρια έργα. Σήμερα εν μέσω της υπολειτουργίας της κρατικής μηχανής, και με ένα έργο με ιδιαίτερα απαιτητικές και χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες, το τοπίο είναι πλέον θολό.