Μετά την άδεια οδήγησης μέχρι τα 100 και…όποιον πάρει ο χάρος (!), τη δυνατότητα επανεκπαίδευσης προσφέρει σε ηλικιωμένους οδηγούς ασφαλιστικό ίδρυμα της Γαλλίας ανοίγοντας και πάλι τη συζήτηση για το αν και εφόσον θα πρέπει να ανακαλείται το δίπλωμα οδήγησης μετά από μια ορισμένη ηλικία.
Η συζήτηση για το αν και εφόσον οι ηλικιωμένοι οδηγοί θα πρέπει να διατηρούν την άδεια οδήγησης ανεξαρτήτως ηλικίας καλά κρατεί. Μετά την αποτυχημένη προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να θεσπίσει ένα πλαίσιο, το οποίο θα επιβάλλει ακόμα και την επαναξιολόγηση των ικανοτήτων των ηλικιωμένων οδηγών, το «μπαλάκι» έχει περάσει εκ νέου στα κράτη-μέλη, τα οποία οφείλουν, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, να χαράξουν μια πολιτική ώστε να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο των υπερήλικων οδηγών που εξακολουθούν να κρατούν το τιμόνι.
Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθεια εντάσσεται και η πρωτοβουλία ενός γαλλικού ασφαλιστικού οργανισμού, ο οποίος προσφέρει στους ηλικιωμένους οδηγούς τη δυνατότητα να περάσουν από μια έναν κύκλο επανεκπαίδευσης και επαναξιολόγησης των ικανοτήτων τους, ώστε να μην αποτελούν επί της ουσίας δημόσιο κίνδυνο.
Σύμφωνα με το carandmotor, τα μαθήματα από τα οποία θα περνούν οι ηλικιωμένοι οδηγοί παρέχονται δωρεάν και για την ώρα τουλάχιστον δεν είναι υποχρεωτικά, παρά το γεγονός ότι η ιδέα της επανεκπαίδευσης είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα βρει στο μέλλον και άλλους μιμητές.
Ποιοι ηλικιωμένοι οδηγοί θα κάτσουν ξανά στα θρανία
Η διαδικασία επανεκπαίδευσης προσφέρεται σε οδηγούς που έχουν ήδη συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους και ενδεχομένως νιώθουν ότι δεν είναι εξοικειωμένοι με νέες τεχνολογίες που προσφέρουν σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας τα σύγχρονα αυτοκίνητα.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι συστήματα όπως το ABS και το ESP δεν ήταν διαθέσιμα όταν πολλοί από τους ηλικιωμένους οδηγούς αποκτούσαν δίπλωμα οδήγησης και πολλοί από αυτούς δεν γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας τους ή ακόμα και την ύπαρξή τους.
Η επανεκπαίδευση των ηλικιωμένων οδηγών περιλαμβάνει τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά μαθήματα, ενώ όλοι οι εκπαιδευόμενοι οφείλουν να περάσουν με επιτυχία τη διαδικασία του φρεναρίσματος πανικού.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ένας στους τέσσερις οδηγούς που χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο είναι ηλικιωμένοι, ενώ εξίσου υψηλό είναι και το ποσοστό των ηλικιωμένων οδηγών που εμπλέκονται σε λιγότερο ή περισσότερο σοβαρά τροχαία ατυχήματα.
Για την ώρα βέβαια η επανεκπαίδευση των ηλικιωμένων οδηγών δεν είναι υποχρεωτική και δεν αποτελεί προαπαιτούμενο για την ανανέωση του διπλώματος οδήγησης, καθώς σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες δεν προβλέπεται ακόμα και σήμερα κάτι τέτοιο.
πηγή: evima