Πόσο δύσκολο φαντάζει ένα παιδί ηλικίας μόλις 2 ετών να ξεκινήσει να μιλάει αγγλικά; Πόσο εύκολο είναι να αποτυπώσει λέξεις μιας άλλης γλώσσας και όχι της μητρικής του, όταν καλά- καλά δε λέει σωστά τις ελληνικές λέξεις;
Και όμως στο κέντρο εκμάθησης Αγγλικών Play& Learn, στην Κοζάνη, αυτό το project λειτουργεί εδώ και 2 χρόνια με απόλυτη επιτυχία και συνεχώς αυξανόμενη συμμετοχή παιδιών ηλικίας 2-6 ετών.
Το μυστικό της επιτυχίας, δείχνει προφανές: Τα παιδιά δεν πηγαίνουν σε ένα ακόμα σχολείο που απλώς απαιτεί η εκπαιδευτική τους διαμόρφωση, αλλά σε ένα χώρο στον οποίο θα παίξουν, θα τραγουδήσουν, θα κάνουν κατασκευές και όλα αυτά ακούγοντας αγγλικές λέξεις τις οποίες επαναλαμβάνουν ενστικτωδώς.
Φυσικά κανείς δεν θα τους εξετάσει γι’ αυτό, κανείς δεν θα τους βάλει εργασία για το σπίτι.
Μακριά από βιβλία, τετράδια, ασκήσεις και κάθε είδους γνωστή τυπική διαδικασία εκμάθησης, στο Play&Learn τα παιδιά αρχίζουν να νιώθουν οικεία τη γλώσσα των αγγλικών και από τη 2η εβδομάδα και μετά, μιλάνε στοχευμένα μπορώντας να χρησιμοποιήσουν λέξεις τις οποίες άκουσαν πάνω στο βιωματικό τους παιχνίδι.
«Εμείς θέλουμε τα παιδιά να μιλάνε και να μη φοβούνται να χρησιμοποιήσουν τη γλώσσα», λέει στον «Π» η υπεύθυνη του κέντρου, Ρόζμαρι Μπάμπου, η οποία είναι καθηγήτρια αγγλικών και κάτοχος πολλών πιστοποιήσεων και εξειδικεύσεων για εκμάθηση της γλώσσας σε παιδιά αυτής της ηλικίας, αλλά και παιδιά με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες.
Στο κέντρο δειλά- δειλά συμμετείχαν στα πρώτα του βήματα μόνο κορίτσια αυτών των ηλικιών, αλλά αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 40 λιλιπούτειοι «μαθητές»(αγόρια- κορίτσια μοιρασμένα) απολαμβάνουν τη διαδικασία του σύγχρονου και ιδιαίτερου τρόπου να μάθει κάποιος αγγλικά από τόσο μικρή ηλικία.
«Τα τμήματα είναι χωρισμένα ανά 6-7 παιδιά τα οποία έρχονται 3 φορές την εβδομάδα για 45’ την κάθε φορά. Το καλό είναι πως δεν θέλουν να φύγουν μετά, άρα σημαίνει ότι τους αρέσει», σημειώνει η κα Μπάμπου, η οποία μιλάει και για την προσέγγιση των γονέων στο συγκεκριμένο εγχείρημα:
«Βλέπουν τα παιδιά να τους να μιλάνε στα αγγλικά, να τραγουδάνε στα αγγλικά να δίνουν απαντήσεις, στο παιχνίδι πάνω να λένε λέξεις. Χρησιμοποιούν στην καθημερινότητα τους τη γλώσσα και αυτό τους ικανοποιεί. Η δική μας συμβουλή σε όλους, είναι να φέρουν το παιδί αρχικά ώστε να διαπιστώσουμε αν προσαρμόζεται στο χώρο και στην όλη διαδικασία. Αν δεν του αρέσει δεν επιμένουμε σε καμία περίπτωση…».
Σχετικά με τις βάσεις που αποκτά ένα παιδί στην ηλικία των 6, ώστε να ξεκινήσει στη συνέχεια την εκμάθηση αγγλικών σε υψηλότερο επίπεδο, η υπεύθυνη του κέντρου ξεκαθαρίζει πως είναι σαφές ότι υπάρχουν περισσότερα εχέγγυα στη συνέχεια και μια καλύτερη αφετηρία απ’ ότι θα έχουν παιδιά 8-9 ετών που συνήθως έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με τη γλώσσα.
«Εμείς και στα ανώτερα επίπεδα στοχεύουμε να περάσουμε σε μια βιωματική εκμάθηση», τονίζει.
Το συγκεκριμένο κέντρο εκμάθησης αγγλικών λειτουργεί στην Κοζάνη, στην Μητροπολίτη Φωτίου και αποτελεί μια πρωτότυπη διαδικασία για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας.
Η ροή της διαδικασίας είναι συνεχόμενη, χωρίς να σταματάνε τα τμήματα ούτε το καλοκαίρι και η εκμάθηση γίνεται από άκρως εξιδεικευμένο προσωπικό που έχει την ικανότητα να διαχειριστεί παιδιά τέτοιων ηλικιών.
«Μέσω του παιχνιδιού το παιδί μαθαίνει πιο εύκολα, οπότε προσπαθούμε να επιτύχουμε τη διασκέδαση στη μάθηση», σημειώνει η Ρόζμαρι Μπάμπου.
Ζήσης Πιτσιάβας