Κατά 1,2 δις ευρώ μειωμένα είναι τα κονδύλια του υπουργείου Παιδείας για την εκπαίδευση το 2018 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ με τη συγχώνευση – κατάργηση σχολικών μονάδων και την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών που προωθείται με το μνημονιακό πολυνομοσχέδιο «σκούπα», επιχειρείται νέα μείωση των δαπανών για την παιδεία, η οποία σε συνδυασμό με την μείωση σε μία επταετία κατά 35% του εκπαιδευτικού προσωπικού, οδηγεί σε περαιτέρω υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τα παραπάνω κατήγγειλαν εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στη διάρκεια παράστασης διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Εκπαίδευση Δυτικής Μακεδονίας, που πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Τετάρτης αντιπροσωπείες των ΕΛΜΕ Κοζάνης με επικεφαλής τον πρόεδρο Ζήση Ντούντα και Εορδαίας με επικεφαλής τον πρόεδρο Θεοδόση Βόιτσε. Με δηλώσεις του ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Κοζάνης, Ζήσης Ντούντας, σημείωσε: «Δύο είναι προς το παρόν τα επίμαχα άρθρα για τα οποία κινητοποιούμαστε σήμερα, ενώ τα υπόλοιπα θα έρθουν υπό μορφή υπουργικών διατάξεων και αποφάσεων. Για την ώρα τα άρθρα που αφορούν στην εκπαιδευτική διαδικασία και εντάσσονται στις μνημονιακές υποχρεώσεις είναι η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών με την υποχρεωτική παραμονή 30 ωρών στα σχολεία. Αυτό προϋποθέτει επιπλέον διοικητικές εργασίες, απ’ αυτές που ήδη είναι επιφορτισμένοι οι εκπαιδευτικοί. Όχι ότι δεν υπήρχε ο νόμος αυτός. Υπήρχε από το 1985, αλλά η διαφορά ήταν ότι τις αναθέσεις των εργασιών τις έδινε ο σύλλογος διδασκόντων και η διοίκηση της σχολικής μονάδας και δεν υπήρχε υποχρεωτικότητα». Πρόσθεσε ότι «είμαστε πολύ επιφυλακτικοί, γιατί η υποχρεωτικότητα μπορεί να επιφέρει κι’ άλλες αλλαγές στον εργασιακό μας βίο. Άρα πάμε για «τεχνητά πλεονάσματα» και βεβαίως είναι ένας προθάλαμος ή προπομπός για επιμέρους αύξηση του ωραρίου, που θα έρθει πιστεύουμε μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια. Να σας θυμίσω εδώ ότι ακόμη και επί υπουργίας Μπαλτά το 2015 υπήρξε η πρόθεση για αύξηση του ωραρίου και βέβαια βιώσαμε ήδη μία αύξηση ωραρίου επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου, την οποία η σημερινή κυβέρνηση έλεγε τότε ότι θα την πάρει πίσω, αλλά αντιθέτως βλέπουμε να πάμε σε μία επιπλέον αύξηση ωραρίου. Εδώ θέλω να τονίσω ότι η αύξηση του ωραρίου φέρνει «τεχνητά πλεονάσματα», όταν ήδη έχουμε μείνει 35% λιγότεροι εκπαιδευτικοί σε σχέση με πριν από μία επταετία».
Όμως τον εκπαιδευτικό κόσμο δεν τον ανησυχεί μόνο η διαδικασία του 30ωρου, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ Κοζάνης, τον ανησυχούν «όλα όσα θα έρθουν πακέτο, όπως είναι η συγχώνευση σχολικών μονάδων. Και δεν μιλάμε μόνο για περιφερειακές και μικρές σχολικές μονάδες, αλλά και για υφιστάμενες μεγάλες μονάδες που είναι στα αστικά κέντρα. Να θυμίσω συνέντευξη πριν από μία εβδομάδα του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας κ. Μπαξεβανάκη, που έλεγε, συστεγαζόμενα σχολεία σε μικρή απόσταση θα συγχωνευτούν ακόμη και σε μεγάλα αστικά κέντρα. Να αναφέρω ότι τέτοια σχολεία έχουμε 4 γυμνάσια μέσα στην Κοζάνη (2ο – 5ο και 4ο – 8ο) και στην Πτολεμαΐδα έχουμε δύο μεγάλα λύκεια. Επίσης, θα έρθει η αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών που σημαίνει ότι ο αριθμός των μαθητών ανά ολιγομελή τμήμα θα αυξηθεί. Θα έχουμε μία καινούργια ανακατανομή μαθητικού δυναμικού, θα έχουμε μία ερήμωση της περιφέρειας και βεβαίως θα δημιουργηθούν επιπλέον τεχνητά πλεονάσματα που θα συνδυαστούν με το Νέο Λύκειο, που θα έρθει τέλη Φεβρουαρίου με αρχές Μαρτίου. Όλα αυτά δείχνουν μία διαδικασία που δεν είναι μία «εκπαιδευτική τομή» που διατείνεται το υπουργείο, αλλά είναι ακόμη μία «λογιστική μια οικονομική τομή», όπως επιδίδονται τα τελευταία χρόνια οι εκάστοτε υπουργοί. Άρα πάμε για μια εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού και σχολικών μονάδων, που σημαίνει λιγότερα χρήματα. Αρκεί να επισημάνω ότι ο προϋπολογισμός του υπουργείου Παιδείας για το 2018 είναι 1,2 δις. ευρώ λιγότερα από πέρυσι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».