Περισσότερες από μία στις τρεις επιχειρήσεις (37%) δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ερευνών της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ) σε συνεργασία με την εταιρεία Palmos Analysis, μετά από πανελλαδική έρευνα πεδίου, από τον Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο του 2024, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 5.076 επιχειρήσεων.
Όπως σημειώνεται σε σημερινή ανακοίνωση της ΚΕΕΕ, επειδή αναλυτικά η έρευνα αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της (http://uhc.gr/wp-content/uploads/2024/07/ΚΕΕΕ_Έρευνα-αγοράς-εργασίας-2024-ΕΛΛΑΔΑ-FULL-1.pdf.), αυτό το ποσοστό αυξάνεται φθάνοντας στο 60% σε επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 25 εργαζόμενους, ενώ κινείται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, στις νησιωτικές περιφέρειες της χώρας, αλλά και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Οι κλάδοι με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας είναι η μεταποίηση (50%), τα καταλύματα και η εστίαση (48%) και οι κατασκευές (55%), ενώ υψηλό ποσοστό (48%) καταγράφεται και μεταξύ των επιχειρήσεων με εξαγωγικό χαρακτήρα. Με τον μέσο όρο των κενών θέσεων εργασίας που αναφέρουν οι επιχειρήσεις που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας να υπολογίζεται σε δύο, εκτιμάται ότι στο σύνολο της χώρας υφίστανται περίπου 260.000 κενές θέσεις εργασίας. Μεταξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, το 28% αναζητούν απασχολούμενους στην παροχή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδίκευτους εργάτες, χειρώνακτες και μικροπωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα.
Η έλλειψη ατόμων που ενδιαφέρονται να κάνουν αυτό το είδος εργασίας (45%) και η έλλειψη ατόμων με τα απαιτούμενα προσόντα -δεξιότητες- εμπειρία (36%) είναι οι δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους παραμένουν κενές θέσεις εργασίας στις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τις απαντήσεις στην έρευνα. Αναφορικά με τις βασικότερες δεξιότητες και ικανότητες, τις οποίες πρέπει να διαθέτουν οι εργαζόμενοι, οι απαντήσεις των επιχειρήσεων στην έρευνα αναδεικνύουν ως κορυφαία επιλογή τη γνώση/χρήση Αγγλικών (39%) και ακολουθούν οι βασικές ψηφιακές δεξιότητες/διαδικτυακή συνεργασία/τηλεργασία (33%), οι επικοινωνιακές/κοινωνικές δεξιότητες (30%), η ικανότητα συνεργασίας σε ομάδα (24%) και η οργανωτικότητα (20%).
Πηγή: https://www.voria.gr