Πανέμορφα ομοιώματα ψηφιδωτών δημιούργησε το Το τμήμα ΒΥ3 (τομέας υγείας) του 2ο Επαλ Πτολεμαΐδας-2ο ΕΚ Κοζάνης (Πτολεμαΐδας στα πλαίσια του ψηφιακού προγράμματος για σχολεία του του αρχαιολογικού μουσείου Θεσ/νίκης «φτιάχνω ψηφιδωτό με καρπούς».
Η ανακοίνωση του σχολείου αναφέρει τα εξής:
«Το τμήμα ΒΥ3 (τομέας υγείας) του 2ο Επαλ Πτολεμαΐδας-2ο ΕΚ Κοζάνης (Πτολεμαΐδας), ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό, στην πρόσκληση του ψηφιακού προγράμματος για σχολεία, του αρχαιολογικού μουσείου Θεσ/νίκης «φτιάχνω ψηφιδωτό με καρπούς» (1/2/2022-30/4/2022).
Αφού μελέτησαν με τη βοήθεια των καθηγητών τους (Αγγελίδου Ε., Περτσιλή Ζ.),οι μαθητές άντλησαν πληροφορίες για τα ψηφιδωτά δάπεδα που ανακαλύφθηκαν από την αρχαιολογική σκαπάνη στη Θεσσαλονίκη και φιλοξενούνται τμήματα αυτών στον εκθεσιακό εσωτερικό, αύλειο χώρο, καθώς και στις αποθήκες του μουσείου.
Έφτιαξαν ομοιώματα των έργων με …καρπούς της φύσης!!!
Τα έργα που φιλοτεχνήθηκαν στη σχολική αίθουσα με μεράκι, λεπτομέρεια και έμπνευση από τους μαθητές μας, αποτελούσαν τμήματα των αρχαίων ψηφιδωτών δαπέδων της Θεσσαλονίκης.
Επιλέξαμε:
1.«το δελφίνι» ( μας άρεσε να τα έχουμε ζευγάρι-από την παράσταση με την προσωποποίηση της θάλασσας),
2.το ζευγάρι των «παπαγάλων»,( τους θέλαμε αντικριστούς!)
3.τα «ψάρια» και
4.τον «χειμώνα»..
- Μελετήσαμε τα χαρακτηριστικά και την ιστορία του κάθε έργου που θα κατασκευάζαμε, τις λεπτομέρειες και τις φωτοσκιάσεις.
- Έπρεπε να συνδυάσουμε χρώματα, σχήματα και μεγέθη καρπών
- Επιδιώξαμε να καλλιεργήσουμε την λεπτή κινητικότητα και τον οπτικοκινητικό συντονισμό του κάθε μαθητή
- Μέσα από τη δοκιμή και το λάθος μας, διδαχτήκαμε την υπομονή, την ακρίβεια, τη συνεργασία, το σεβασμό στην άποψη του «άλλου», τον πλουραλισμό των απόψεων, την αλληλοβοήθεια, αναγνωρίσαμε και δεχτήκαμε τα ταλέντα του φίλου μας-συμμαθητή μας, ακούσαμε τις υποδείξεις των καθηγητών μας και τις συνδυάσαμε με τις δικές μας ιδέες
- Διαφωνήσαμε, συμφωνήσαμε, κουραστήκαμε, αλλά μετά από αυτό το ταξίδι αναδυθήκαμε πλουσιότεροι σε εμπειρίες και συναισθήματα!
- Τελικά το σχολείο δεν είναι μόνο μαθήματα από βιβλία, είναι
«οι περιπέτειες προς την Ιθάκη» του καθενός μας!»