ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΔΥΤ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στα χειρότερα όρια επιβίωσής τους βρίσκονται οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών της Δυτικής Μακεδονίας, καθώς με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας μειώθηκαν οι αποδοχές τους και καταργήθηκαν άλλα θεσμικά κεκτημένα, με συνέπεια να μην μπορούν να ανταποκριθούν στα έξοδα των οικογενειών τους.
Τα παραπάνω τονίστηκαν στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση του Συνδικάτου Επαγγελματικών Οδηγών Φορτηγών Δυτικής Μακεδονίας που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στο Εργατικό Κέντρο Πτολεμαΐδας, όπου εκλέχθηκε και η εφορευτική επιτροπή που θα διενεργήσει την ερχόμενη Κυριακή τις εκλογικές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέων οργάνων στο συνδικάτο.
Ο απερχόμενος πρόεδρος του συνδικάτου, Θόδωρος Μαυρογένης, εξέφρασε ωστόσο την αισιοδοξία ότι η νέα κυβέρνηση θα δώσει έμφαση στο θέμα των συλλογικών συμβάσεων και για τις αμοιβές των επαγγελματιών οδηγών, αλλά και πως θα επανασυστήσει το Γραφείο Επιθεώρησης Εργασίας Πτολεμαΐδας για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της ανασφάλιστης εργασίας που οργιάζει στα ορυχεία της ΔΕΗ. «Κάποιοι εργολάβοι συνεχίζουν να απασχολούν ανασφάλιστο προσωπικό, θεωρώντας ότι δεν θα τους πιάσουν», είπε και κατήγγειλε ότι το Γραφείο Εργασίας λειτουργεί άτυπα πλέον στην πόλη της Πτολεμαΐδας με υπαλλήλους που έρχονται από την Κοζάνη και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες ελέγχων των αχανών χώρων των ορυχείων της ΔΕΗ στην περιοχή μας. «Πρέπει να γίνει από πλευράς Υπουργείου κάτι, να έχουν ένα ειδικό αυτοκίνητο για να μπορούν οι ελεγκτές να κατεβαίνουν κάτω στο ορυχείο, γιατί κάποιοι είναι ανεξέλεγκτοι και αυτό το πληρώνουν τα ταμεία μας και δεν θα μπορέσουμε να πάρουμε σύνταξη.»
Στη συνέλευση αναφέρθηκε εξάλλου ότι αρκετοί εργολάβοι στη ΔΕΗ καθυστέρησαν και δεν κατέβαλλαν το δώρο Χριστουγέννων εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας που προβλέπει ο νόμος, παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν ότι για τη μη καταβολή δώρου ισχύει η αυτόφωρη διαδικασία.
Ειδική αναφορά στη γενική συνέλευση των επαγγελματιών οδηγών φορτηγών έγινε στο θέμα της έλλειψης μέτρων ασφάλειας στην εργασία στα ορυχεία και στα συχνά εργατικά ατυχήματα, με τελευταίο παράδειγμα τον ακρωτηριασμό ενός οδηγού εργολαβικού φορτηγού την περασμένη εβδομάδα, κατά τη σύγκρουση του φορτηγού που οδηγούσε με μηχάνημα της ΔΕΗ. Ο πρόεδρος του συνδικάτου μάλιστα απέδωσε τα ατυχήματα στα ορυχεία «στην εντατικοποίηση της εργασίας, στην υπερωριακή εργασία, αλλά και στο γεγονός ότι τα φορτηγά είναι συνήθως υπέρβαρα, γεγονός που είχαν καταδείξει και σχετικοί έλεγχοι που διενήργησε τον περασμένο Αύγουστο το Τμήμα Τροχαίας στα ορυχεία της ΔΕΗ.»
Στα ελλιπή μέτρα ασφάλειας στην εργασία αναφέρθηκε και ο γενικός γραμματέας του συνδικάτου επαγγελματιών οδηγών φορτηγών, Βαγγέλης Σακελλαρίου, ο οποίος απέδωσε ευθύνες πρώτιστα στη ΔΕΗ που είναι ο κύριος των έργων που έχουν ανατεθεί σε εργολήπτες. «Καταγγέλλουμε τη ΔΕΗ διότι δεν προστατεύει ούτε τους δικούς της εργαζόμενους και πολύ περισσότερο εμάς- και δεν είναι μόνον οι οδηγοί είναι πολλοί εργαζόμενοι διαφόρων ειδικοτήτων. Εμείς θεωρούμαστε για τη ΔΕΗ εργαζόμενοι δεύτερης κατηγορίας και έχουμε καταγγείλει πολλές φορές την παράβλεψη αυτή και την ανοχή της παρανομίας, διότι σαν κύριος του έργου η ΔΕΗ έπρεπε να ελέγχει εάν τηρούνται οι συμβάσεις που έχει υπογράψει με τους εργολάβους, τη νομιμότητα των αυτοκινήτων και των εργαζομένων στους εργολήπτες. Δεν τηρείται τίποτε από όλα αυτά και η ΔΕΗ ρίχνει το μπαλάκι στην αστυνομία και στην Επιθεώρηση Εργασίας. Αλλά η αστυνομία δεν μπορεί να είναι στα ορυχεία κάθε μέρα, ούτε η Επιθεώρηση Εργασίας που την έχουν υποβαθμίσει τόσο πολύ που δεν μπορεί να ανταποκριθεί. Ο υπάλληλος έρχεται τυπικά κάθε μέρα στην Πτολεμαΐδα για μια υπογραφή, οι έλεγχοι έχουν σχεδόν μηδενιστεί. Ελπίζουμε με τη νέα κυβέρνηση να έρθει πάλι στην Πτολεμαΐδα η Επιθεώρηση Εργασίας ώστε να αρχίσουν ξανά οι έλεγχοι, ώστε να τηρηθούν τουλάχιστον τα νόμιμα.»
Με την ολοκλήρωση της εκλογοαπολογιστικής συνέλευσης των οδηγών φορτηγών πραγματοποιήθηκε και κοπή της βασιλόπιτας του συνδικάτου τους.