Η εκπομπή Ζουν Ανάμεσά μας με τον Αντώνη Πουγαρίδη φιλοξένησε τον Γιώργο Ηλιόπουλο, Τεχνικό Πληροφορικής – Ταμειακών Μηχανών.
Ο ίδιος αναφέρθηκε στα τεχνικά προβλήματα που έχουν προκύψει στη διασύνδεση ταμειακών μηχανών και POS, εξηγώντας τι ισχύει σήμερα, περιγράφοντας μια κατάσταση αφόρητης πίεσης για τους επαγγελματίες και τον κόσμο που δεν φταίει σε τίποτα.
Στην Ελλάδα υπάρχουν 600-700 επαγγελματίες που ασχολούνται με το κομμάτι των ταμειακών μηχανών ενώ υπάρχουν ενεργά στη χώρα 400.000 τερματικά, περιγράφοντας την κατάσταση που επικρατεί και το πόσος χρόνος απαιτείται.
Στην αντίλογο, παρότι δύο χρόνια τώρα είναι γνωστό τι πρέπει να γίνει, υπήρξαν καθυστερήσεις και από τους επιχειρηματιών στο κομμάτι των συνδέσεων. Ο κ. Ηλιόπουλος ανέφερε πως το κομμάτι των voucher ξεκίνησαν πολύ καλά, αρχικά με την αγορά λογισμικού, ακολούθως για τα νέα pos, διασύνδεσης ταμειακής μηχανής με Pos, ταμειακής εστίασης και άλλα.
«Όλα αυτά περνούσαν από τα χέρια μας και δώσαμε βάση στο κομμάτι των λογισμικών. Όλες οι κατασκευαστικές εταιρίες ταμειακών μηχανών ήταν σε κατάσταση παραγωγής λογισμικού για να μπορέσει να αναβαθμιστεί και να συνδεθεί με το POS. Μετά τον Αύγουστο το «πήραμε ζεστά» και από τον Σεπτέμβριο ενημερώναμε τον κόσμο να πάρουν τα voucher όσοι τα δικαιούνταν για να κάνουν την αναβάθμιση οικονομικά», περιέγραψε χαρακτηριστικά.
Για το POS, απάντησε πως το εν λόγω λογισμικό αφορά την εταιρεία και τις τράπεζες, περιγράφοντας πως όταν η κυβέρνηση ζήτησε να κάνουν οι πάντες αναβάθμιση δημιουργήθηκαν προβλήματα, λχ στις λαϊκές, ή στην εστίαση που τους υποχρέωσαν να αλλάξουν ταμειακές. «Δεν είμαστε εξουσιοδοτημένοι τεχνικοί για το POS και μη γνωρίζοντας που πατάμε δημιουργούνται τεχνικά προβλήματα», επεσήμανε με έμφαση.
Το πρόβλημα ξεκίνησε πριν μερικές εβδομάδες, όταν ξεκίνησαν οι διασυνδέσεις να γίνονται στην πράξη. Στην αρχή, απαιτούνταν ώρες εργασίας προκειμένου να επικοινωνήσουν οι ταμειακές με τα POS, ενώ ανακαλύφθηκε ότι τα POS δεν είναι έτοιμα, τις ίδιες ημέρες μάλιστα που είχε δοθεί παράταση στην εγκατάσταση.
Ωστόσο το πρόβλημα υπάρχει καθώς όπως ξεκαθάρισε: «Οι τράπεζες δεν πίεσαν να αναβαθμίσουν τα λογισμικά τους ώστε να έρθουν σε συνεννόηση με τα λογισμικά των ταμειακών. Πάμε με μη έτοιμα εργαλεία να κάνουμε δουλειά. Ασκείται πίεση να τελειώσουμε σε ένα χρονικό διάστημα που δεν είναι έτοιμα ούτε οι ταμειακές 100% ούτε και τα POS».
Αν οι συνδέσεις δεν προχωρήσουν οι τεχνικοί έρχονται αντιμέτωποι με χιλιάδες ευρώ πρόστιμα, με τον κ. Ηλιόπουλο να λέει πως ο όγκος πίεσης δουλειάς είναι μεγάλος και οι τεχνικοί θα ανταπεξέλθουν, ωστόσο τεχνικά τα προβλήματα παραμένουν.
Ο κ. Ηλιόπουλος προβλέπει να αυξηθεί η πίεση τις επόμενες ημέρες, περιγράφοντας μια μεγάλη σειρά τεχνικών ζητημάτων που υπάρχουν, κάνοντας επίσης λόγο για διαφυγόντα κέρδη στους επαγγελματίες που προκύπτουν ζητήματα.
Κατέληξε λέγοντας πως οι απειλές για πρόστιμα δεν βοηθούν, ζητώντας να αποφευχθούν τα εξοντωτικά πρόβλημα, όπως και να μην γίνει η πλατφόρμα για ραντεβού (που δίνει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες να κλείνουν ραντεβού με τεχνικούς, εντός Απριλίου). Με τον κ. Ηλιόπουλο να λέει πως ο μέσος όρος διασυνδέσεων που μπορεί να κάνει ένας τεχνικός είναι 5-6 ημερησίως, ενώ στην Εορδαία εκτιμά πως υπάρχουν 2.000 – 3.000 διασυνδέσεις κατ’ εκτίμηση.