Αρχική > Τοπική Επικαιρότητα > Αυτοδιοικητικές Εκλογές 2019 > Ο Συνδυασμός «ΜΕΤΑΒΑΣΗ για τον ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ» είναι ριζικά αντίθετος με το ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης με το οποίο καταργούνται 5.000 θέσεις στάθμευσης πεζοδρομείται η Π. Μελά και η Τριανταφυλλίδη και όχι μόνο, με τεράστιες ζημιές για την λειτουργία της πόλης και της αγορά της

Ο Συνδυασμός «ΜΕΤΑΒΑΣΗ για τον ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ» είναι ριζικά αντίθετος με το ΣΒΑΚ του Δήμου Κοζάνης με το οποίο καταργούνται 5.000 θέσεις στάθμευσης πεζοδρομείται η Π. Μελά και η Τριανταφυλλίδη και όχι μόνο, με τεράστιες ζημιές για την λειτουργία της πόλης και της αγορά της

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print

Ενας από τους κυριότερους  στόχους  της σημερινής Δημοτικής Αρχής του Λ. Ιωαννίδη είναι η εφαρμογή του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας(ΣΒΑΚ ), με το οποίο :

  1. Καταργείται η στάθμευση σε 100 δρόμους, όπου περιλαμβάνονται όλοι οι κεντρικοί.
  2. Χάνονται περίπου 5.000 θέσεις στάθμευσης.
  3. Σε μια κεντρική περιοχή 55 Οικοδομικών Τετραγώνων απαγορεύεται η διέλευση και η στάθμευση αυτοκινήτων.
  1. Πεζοδρομείται η Παύλου Μελά , η Τριανταφυλλίδη , η Αριστοτέλους και οχι μόνο.
  2. Η διέλευση ΙΧ αυτοκινήτων από το ευρύτερο κέντρο αποτρέπεται – απαγορεύεται.
  3. Δημιουργούνται πέντε χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων εκτός σχεδίου στις εισόδους της πόλης. Εκεί καλούνται κάτοικοι, επαγγελματίες και εισερχόμενοι να αφήνουν τα  αυτοκίνητα τους (στα …χωράφια) .
  1. Με την ανάπλαση του ΟΣΕ διατηρείται το κόψιμο της Κοζάνης στά δύο , χωρίς να δημιουργείται κανένας κάθετος δρόμος περίπου στο ενδιάμεσο  με τα γνωστά σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα και μποτιλιαρίσματα στά νότια της Κοζάνης.
  1. Δημιουργούνται ξεκομμένοι ορισμένοι ποδηλατόδρομοι που μόνο προβλήματα δημιουργούν.
  1. Στάθμευση : Δεν δημιουργείται καμιά νέα θέση στάθμευσης .

Η Πλατεία Λασάνη  προχωρά γιά δημοπράτηση χωρίς να  δημιουργείται κανένα πολυόροφο υπόγειο πάρκιγκ που θα ήταν  εξαιρετικά ζωτικό γιά την πόλη.  Η τελευταία αυτή ευκαιρία χάνεται.

  1. Καμιά μελέτη δεν γίνεται γιά την στάθμευση πράγμα υποχρεωτικό. Απλώς ο Δήμαρχος δηλώνει ότι μπορούν να παρκάρουν σε απόσταση 1.000 – 1.500 !!! μέτρων  οι κάτοικοι,  την στιγμή που οι συγκοινωνιολόγοι  ζητούν  να υπάρχει στάθμευση  γιά ΙΧ σε απόσταση μέχρι 300 μ. το πολύ.
  1. Κατά την μελέτη του ΣΒΑΚ δεν εφαρμόσθηκαν οι οδηγίες της Ευρ. ΄Ενωσης δεν μελετήθηκαν οι επιπτώσεις , ούτε εναλλακτικά σενάρια και  μοντέλα με  μετρήσεις.

Δεν γίνεται ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις επιχειρήσεις,

Δεν γίνεται αιτιολόγηση- τεκμηρίωση των προτεινομένων λύσεων, ούτε έγινε ουσιαστικά διαβούλευση, και ο Δήμος δεν απήντησε σε συγκεκριμμένα δημοσιεύματα.

΄Ολα τα παραπάνω αν εφαρμοσθούν  θα διαλύσουν την λειτουργία της πόλης  ,της  αγοράς ,   όλα τα επαγγέλματα και όλες τις υπηρεσίες πρός τους πολίτες, τους επισκέπτες και τους εκτός του ευρύτερου κέντρου κατοίκους. ΄Ολα τα Εμπορικά Κέντρα και όλα τα πολυκαταστήματα στηρίζονται στούς χώρους στάθμευσης που διαθέτουν ,στοιχείο κρίσιμο.

Αν καταργηθούν σ ΄αυτά  οι χώροι στάθμευσης απλώς αυτά  κλείνουν. Με αυτό το ΣΒΑΚ είναι σαν έμμεσα  να πριμοδοτούμε την δημιουργία εμπορικών κέντρων ξένων πολυεθνικών εκτός σχεδίου, ή στην περίμετρο της πόλης , και  εξαναγκάζουμε σε  διάλυση το υπάρχον Εμπορικό Κέντρο.

Σε μιά πόλη προέχει η λειτουργία της και ακολουθεί η αισθητική.

Σαφώς και πρέπει να βελτιωθεί κατά πολύ η εικόνα της Κοζάνης, η αισθητική και το δομημένο περιβάλλον. Να προσεχθεί ο πεζός , τα ΑΜΕΑ , οι ευαίσθητες  ομάδες, και η κινητικότητα όλων των κατηγοριών  αλλά με μέτρο και ρεαλισμό  , ωφελόντας  και χωρίς να βλάπτουμε. Υπάρχουν πάρα περιθώρια γιά πολλές στοχευμένες παρεμβάσεις σε διάφορες θέσεις  και σε υπάρχοντα οικόπεδα γιά δημιουργία πρασίνου- πλατειών αλλά  και θέσεων στάθμευσης, με ελεύθερη αγορά από τον Δήμο ή με ανταλλαγή των οικοπέδων με Δημοτικά, όπου θα  «αναπνεύσουν » και  τα πυκνοδομημένα σημεία της πόλης.

    Η παράταξη μας προτείνει :

– Ριζική Αναθεώρηση  της μελέτης του ΣΒΑΚ. Μελέτη όλων από την αρχή.

– Πρώτα να δημιουργούνται  θέσεις στάθμευσης  και μετά να καταργούνται.

– Λεπτομερής καταγραφή- μελέτη της Στάθμευσης σε όλη την πόλη.

– Δημιουργία άμεσα περιμετρικού κυκλοφοριακού  δακτυλίου.

– Την άμεση διάνοιξη όλων  των αδιάνοικτων δρόμων όπως προβλέπονται από  το σχέδιο πόλεως, και είναι πολλοί.΄Οπως η πλατεία Αριστοτέλους – 11ης Οκτωβρίου – Θερμοπυλών εμβαδού 1.200 μ2

– Την δημιουργία δρόμου με 4 λωρίδες και νησίδα από Κοζάνη μέχρι το Αεροδρόμιο.

– Την δημιουργία πεζοδρόμου από Κοζάνη μέχρι τα ΤΕΙ , δίπλα από τον υπάρχοντα  δρόμο.

– Τήρηση όλων των Οδηγιών της Ε. Ενωσης περί ΣΒΑΚ  και του Υπ. Υποδ. – Μεταφορών. Σύνταξη μοντέλων με μετρήσεις και εναλλακτικών σεναρίων. Μελέτη Επιπτώσεων , Ανάπτυξη ελκυστικού περιβάλλοντος γιά τις  επιχειρήσεις πλήρης Διαβούλευση και Υιοθέτηση από την Κοινωνία της  Κοζάνης των προτάσεων.

 

                      Ελλη Γκόρα

                                                            Πολιτικός Μηχανικός

                                                      Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος

                                                 Εκπρόσωπος  για το τεχνικό πρόγραμμα 

                               του Συνδυασμού  » ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΖΑΝΗΣ “»                                                      

                                                           του Κυριάκου Μιχαηλίδη .

 

Κοινοποιήστε το άρθρο...Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email
Print this page
Print
Στείλε μας Φωτογραφίες, Μηνύματα και Καταγγελίες στο ptolemeos@e-ptolemeos.gr
kotzampasis

Συντάκτης: e-ptolemeos team