Κάθε καλοκαίρι, χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ αλλά και νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε μια διαδικασία γεμάτη αγωνία: τη δήλωση περιοχών τοποθέτησης. Η επιλογή δεν είναι τυπική∙ συχνά καθορίζει το πού θα ζήσει και θα εργαστεί κάποιος για έναν ολόκληρο χρόνο.
Το ερώτημα που επανέρχεται κάθε φορά είναι απλό αλλά κρίσιμο: «Πού ακριβώς μπορεί να βρεθώ αν δηλώσω αυτή την περιοχή;»
Η απάντηση δεν είναι πάντα προφανής, ειδικά όταν πρόκειται για νησιωτικά συμπλέγματα. Πολλά νησιά υπάγονται διοικητικά σε ομάδες που δεν ανταποκρίνονται στη γεωγραφική τους εγγύτητα, κάτι που μπερδεύει ακόμη και έμπειρους εκπαιδευτικούς.
Τα νησιωτικά συμπλέγματα των διορισμών και προσλήψεων
Η νηπιαγωγός Έλενα Σταύρου δημιούργησε έναν πρακτικό «χάρτη» που αποσαφηνίζει με χρώματα και σημειώσεις τις ομάδες νησιών, όπως τις ορίζει το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι, κάθε υποψήφιος μπορεί να γνωρίζει τι πραγματικά σημαίνει η επιλογή μιας συγκεκριμένης περιοχής.
Οδηγός – Νησιά & Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
Αττική & γύρω νησιά
- Β’ Πειραιά → Σαλαμίνα, Αίγινα, Πόρος, Ύδρα, Σπέτσες
- Γ’ Πειραιά → Κύθηρα
Κυκλάδες
- Α’ Κυκλάδων → Μήλος, Σίφνος, Σέριφος, Κίμωλος
- Β’ Κυκλάδων → Σαντορίνη, Σίκινος, Ίος, Ανάφη, Φολέγανδρος, Θηροσία
- Γ’ Κυκλάδων → Νάξος, Δονούσα, Κουφονήσια, Ηρακλειά, Αμοργός
- Δ’ Κυκλάδων → Σύρος, Άνδρος, Τήνος, Κέα, Μύκονος, Πάρος, Αντίπαρος, Κύθνος
Δωδεκάνησα
- Α’ Δωδεκανήσου → Ρόδος
- Β’ Δωδεκανήσου → Κως
- Γ’ Δωδεκανήσου → Κάλυμνος
- Δ’ Δωδεκανήσου → Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Χάλκη, Τήλος, Σύμη, Νίσυρος, Λέρος, Πάτμος, Λειψοί, Αστυπάλαια, Μεγίστη
Σάμος
- Α’ Σάμου → Σάμος
- Β’ Σάμου → Ικαρία
- Γ’ Σάμου → Φούρνοι
Χίος
- Α’ Χίου → Χίος
- Β’ Χίου → Ψαρά, Οινούσσες
Λέσβος
- Α’ Λέσβου → Λέσβος
- Β’ Λέσβου → Λήμνος
- Γ’ Λέσβου → Άγιος Ευστράτιος
Βόρειο Αιγαίο – Θράκη
- Β’ Έβρου → Σαμοθράκη
- Β’ Καβάλας → Θάσος
Ιόνιο
- Β’ Κέρκυρας → Παξοί
- Β’ Κεφαλληνίας → Ιθάκη
Σποράδες
- Β’ Μαγνησίας → Σκιάθος, Σκόπελος, Αλόννησος
Στερεά Ελλάδα – Εύβοια
- Α’ Εύβοιας → Βόρεια Εύβοια (Χαλκίδα, Ιστιαία κ.ά.)
- Β’ Εύβοιας → Νότια Εύβοια, Σκύρος
Περισσότερο από μια γραφειοκρατική διαδικασία
Η δήλωση περιοχών δεν είναι απλώς «ένα χαρτί που συμπληρώνεις». Είναι το πρώτο βήμα ενός ταξιδιού που ξεκινά κάθε Σεπτέμβρη. Ο «χάρτης των αναπληρωτών» λειτουργεί σαν GPS:
βοηθά τους εκπαιδευτικούς να κατανοήσουν πού μπορεί να τους οδηγήσει η κάθε επιλογή και ποιο νησί θα γίνει ο επόμενος σταθμός στη ζωή και την καριέρα τους.
Τι να προσέξουν οι εκπαιδευτικοί:
- Οι περιοχές δεν ταυτίζονται πάντα με γεωγραφικά κριτήρια.
- Ομαδοποιήσεις νησιών μπορεί να σημαίνουν ότι τοποθέτηση γίνεται σε διαφορετικά νησιά κάθε χρόνο.
- Στα μικρά νησιά οι ανάγκες είναι συνήθως για λίγους εκπαιδευτικούς, αλλά η έλλειψη προσωπικού είναι πιο έντονη.
πηγή: alfavita.gr