“Στη Θεσσαλονίκη το τριήμερο 10 – 13 Νοεμβρίου του 2022 πραγματοποιήθηκε το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, με ποικίλες συμμετοχές από Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Στο συνέδριο αυτό παρευρέθηκε και μια συντοπίτης μας, εκπροσωπώντας το Πανεπιστήμιου Κύπρου και συγκεκριμένα το Κέντρο Εφαρμοσμένης Νευροεπιστήμης.
Η νεαρή επιστήμονας – ερευνήτρια που έκανε υπερήφανη την πόλη μας, είναι η κα. Άννα Αραϊλούδη, η οποία μαζί μαζί με τη συνάδελφό της κα. Αντριάνα Μυτίδη παρουσίασαν τα ευρήματα της τριετούς τους έρευνας με θέμα: «Διαδικτυακές Θεραπευτικές Παρεμβάσεις για παιδιά με αναγνωστικές δυσκολίες».
Η έρευνά τους αφορούσε το Έργο με τίτλο «Reading Difficulties Intervention: Scientific, Technological, and new Community Efforts» (ακρωνύμιο: “ReaDI-STANCE”), σε ελληνική απόδοση: «Παρέμβαση Αναγνωστικών Δυσκολιών: Νέες Επιστημονικές, Τεχνολογικές και Κοινωνικές Προσπάθειες», που συντόνιζε ως Επικεφαλής Επιστημονικός Υπεύθυνος, ο Καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας, Τιμόθεος Παπαδόπουλος.
Μέσα από την έρευνά τους και μαζί με το δίκτυο συνεργατών, διαμόρφωσαν δύο διαδικτυακές θεραπευτικές παρεμβάσεις, το «GraphoLearn» και το «ePREP» στα Ελληνικά που στοχεύουν στη θεραπεία/εκπαίδευση των παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες. Η έρευνά τους υλοποιήθηκε στα Δημόσια σχολεία της Κύπρου και αφορούσε μαθητές Α’ Δημοτικού.
Σε συνεργασία με τους Ειδικούς Εκπαιδευτικούς του κάθε σχολείου, τα παιδιά τα οποία σημείωναν χαμηλές επιδόσεις σε αναγνωστικές δοκιμασίες αξιολόγησης, τους δίνονταν ένα από τα δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια για εξάσκηση των φωνολογικών και γνωστικών τους δεξιοτήτων, ανάλογα με τις εξατομικευμένες αδυναμίες τους.
Τα ευρήματά τους έδειξαν πως τα παιδιά αυτά βελτιώθηκαν σημαντικά σε διάφορες δεξιότητες, όπως στην ανάγνωση, στην φωνολογική ενημερότητα και στην εργαζόμενη μνήμη, υποδεικνύοντας πως τα εργαλεία αυτά είναι αποτελεσματικά για τέτοιου είδους παρεμβάσεις.
Στο συνέδριο αυτό παρουσιάστηκαν χρήσιμα ερευνητικά δεδομένα που αφορούν πρακτικές της Σχολικής Ψυχολογίας στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού.
Θα θέλαμε και εμείς με τη σειρά μας να συγχαρούμε την κα. Αραϊλούδη και να της ευχηθούμε καλή επιτυχία στην ακαδημαϊκή και επαγγελματική της πορεία. Η νεαρή επιστήμων ήδη στη παρούσα φάση διατηρεί το ιδιωτικό της γραφείο στη Λευκωσία και εξειδικεύεται σε αξιολόγηση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες και με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος. Παρακολουθούμε, λοιπόν, τις εξελίξεις και ελπίζουμε στο μέλλον να απολαύσουμε και άλλες αξιόλογες προσπάθειες που τιμούν και αναβαθμίζουν την πόλη μας.”