Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών θα έχει στόχο βελτιωτικό και δεν θα έχει επιπτώσεις στην υπηρεσιακή τους ανέλιξη
Μεγαλύτερη αυτονομία στις σχολικές μονάδες με τους εκπαιδευτικούς να μπορούν να αξιολογούν τους μαθητές όχι μόνο μέσω τεστ, αλλά και με εργασίες, οι Σύλλογοι διδασκόντων θα έχουν τη δυνατότητα να αποφασίζουν μέρος του αναλυτικού τους προγράμματος και αντικατάσταση του γνωστού σε όλους διαγωνίσματος με μία εργασία ή ομαδική παρουσίαση μπορούν να κάνουν οι εκπαιδευτικοί από την ερχόμενη χρονιά με βάση το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Σχολείο.
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ότι ι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέγουν τη μορφή των δοκιμασιών αξιολόγησης κατά τη διάρκεια των τετραμήνων. Προβλέπεται μία υποχρεωτική τετραμηνιαία δοκιμασία αξιολόγησης σε κάθε μάθημα, αλλά ο κάθε εκπαιδευτικός θα μπορεί να επιλέξει τη μορφή της, δηλαδή αν αυτή η αξιολόγηση θα γίνεται με ωριαίο διαγώνισμα, με κάποια συνθετική ή διαθεματική εργασία, με ομαδική εργασία.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να επιλέξουν τη μορφή της τετραμηνιαίας δοκιμασίας αξιολόγησης των μαθητών, αντικαθιστώντας το κλασικό διαγώνισμα με μια εργασία ή μια ομαδική παρουσίαση
Τέσσερις μηνιαίες δοκιμασίες
Αυτονομία ως προς τη μορφή των 4μηνιαίων δοκιμασιών αξιολόγησης (π.χ. ατομική/ομαδική εργασία, flipped classroom, αντί για μόνη επιλογή το ωριαίο διαγώνισμα) & τέλος στην υπερρύθμιση λοιπών ενδιάμεσων δοκιμασιών (π.χ. στον αριθμό και διάρκεια λοιπών δοκιμασιών)
Αποκέντρωση της διαδικασίας διεξαγωγής εκπαιδευτικών δράσεων και προγραμμάτων– σήμερα απαιτείται έγκριση Υπ. Παιδείας
Δυνατότητα διοργάνωσης εκπαιδευτικών ομίλων (υπεύθυνοι εκπαιδευτικών ομίλων)
Απλοποίηση διαδικασίας διενέργειας ερευνών και πρακτικής άσκησης εντός των σχολικών μονάδων.