-Υπογράφηκε στις 14-4-2022 η σύμβαση μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σχετικά με την ανάθεση της εκτέλεσης δρομολογίων στις λεγόμενες άγονες γραμμές (αυτές, δηλαδή, που δεν αποφέρουν τα επιθυμητά κέρδη στην ιδιωτικοποιημένη εταιρεία) για τα επόμενα 15 χρόνια. Το ποσό που καλείται να πληρώσει ο ελληνικός λαός ανέρχεται σε 750 εκ ΕΥΡΩ, δηλαδή 50 εκατομμύρια ΕΥΡΩ τον χρόνο.
-Είχε και έχει την μεγάλη ευκαιρία ο συντοπίτης μας αρμόδιος Υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος, να περιλάβει στα δρομολόγια για την δεκαπενταετία και τη γραμμή Αμυνταίου -Πτολεμαίδας, έστω με τα ελάχιστα ημερήσια δρομολόγια στην αρχή.
-Η σιδηροδρομική γραμμή Έδεσσας- Κοζάνης- Φλώρινας ανακατασκευάστηκε με συγχρηματοδότηση από το Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης και η λειτουργία της έχει διακοπεί (χαρακτηρίστηκε άγονη) για το τμήμα Αμύνταιο-Πτολεμαΐδα-Κοζάνη από 1-7-2010.
. -Θα χρειαστεί κάποιος χρόνος για την συντήρηση της (καινούργιας και σύγχρονης) σιδηροδρομικής γραμμής από Αμύνταιο μέχρι Πτολεμαΐδα και την ΑΕΒΑΛ, γιατί έμεινε ανενεργή μετά την ανακατασκευή της. Στην Κοζάνη έκλεισε ο Σιδηροδρομικός Σταθμός της πόλης. Επίσης η σιδηροδρομική γραμμή Πτολεμαίδας-Κοζάνης δεν υπάρχει λόγω της δραστηριότητας των Ορυχείων.
-Η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης-Πτολεμαίδας είναι άκρως απαραίτητη για τις επενδυτικές δραστηριότητες στο χώρο της ΑΕΒΑΛ για να γίνει περισσότερο ελκυστικός, για πολλές υγιείς επενδύσεις. Για να εξαλειφθούν εντελώς οι αμφιβολίες αν πιάσουν τόπο τα 5 ή 6 ή 7 εκ ΕΥΡΩ για τις κατεδαφίσεις κτιρίων της πρώην ΑΕΒΑΛ. …. Η διαμετακομιδή βιομηχανικών – βιοτεχνικών υλικών, εμπορευμάτων κ.λπ. είναι φθηνότερη με το τρένο για την περιοχή μας που δεν έχει πλωτές μεταφορές.
-Θα εξυπηρετηθούν επίσης τα μάλα οι επιβάτες και κυρίως οι φοιτητές της πόλης μας, γιατί θα έχουν και μια δεύτερη (ανταγωνιστική σε ποιότητα και κόστος) επιλογή! Αν διαφωνούν οι «γνωστοί-άγνωστοι» ας αποκλειστούν τα επιβατηκά τρένα κι ας έρθουν μόνο τα εμπορικά ……
-Υπενθυμίζεται ότι αντίστοιχη σύμβαση, 5ετούς τότε διάρκειας και με το ίδιο ετήσιο ποσό επιδότησης (50 εκ ΕΥΡΩ), είχε υπογράψει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το 2017, όταν και την ξεπούλησε στην ιταλική Ferrovie dello Stato Italiano (FSI), με τίμημα 45 εκατ. ΕΥΡΩ, μικρότερο δηλαδή και από μία ετήσια επιδότηση για τα «άγονα δρομολόγια»!
– Ο ΥΦ. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΙΧ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΠΑΝ. ΠΛΑΚΕΝΤΑΣ, Η ΑΡΧΗΓΟΣ ΤΗΣ ΑΞΙ/ΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΕΟΡΔΑΙΑΣ ΑΘ. ΤΕΡΖΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΥΝΕΠΙΚΟΥΡΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Δ.Μ. ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΣΑΠΙΔΗ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΛΟΓΟ. ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΝΑ ΣΥΝΔΡΑΜΟΥΝ!!!