Συνεδρίασε σήμερα 31 Ιουλίου, μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, το Υπουργικό Συμβούλιο. Στην εισαγωγική του τοποθέτηση, ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι το σημερινό Υπουργικό Συμβούλιο πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης για λόγους συμβολισμού. «Λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία που αποδίδουμε στο να τηρούνται απόλυτα τα μέτρα τα οποία μας έχει εισηγηθεί η επιτροπή των επιστημόνων, έκρινα ότι θα κρατήσουμε ακόμα τα Υπουργικά Συμβούλια για το επόμενο διάστημα με αυτή τη μορφή. Και βέβαια θα πρέπει και εμείς να δίνουμε το καλό παράδειγμα, όποτε βρισκόμαστε σε συνθήκες συγχρωτισμού και σε εσωτερικούς χώρους να φοράμε τη μάσκα όπως ήδη το κάνουμε στο κοινοβούλιο», είπε χαρακτηριστικά ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αναφερόμενος στην ιστορική απόφαση της τελευταίας Συνόδου Κορυφής στις Βρυξέλλες, ο Πρωθυπουργός, μεταξύ άλλων, σημείωσε:
«Ξέρετε πολύ καλά ότι το συνολικό ποσό το οποίο θα κληθεί να διαχειριστεί η χώρα, τα 72 δισεκατομμύρια ευρώ δηλαδή, που αποτελούν το άθροισμα των νέων πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και των τακτικών πόρων του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου ουσιαστικά συγκροτούν την μεγαλύτερη σε καιρούς ειρήνης και δημοσιονομικής ομαλότητας χρηματοδότηση που είχε ποτέ η χώρα μας. Κατά συνέπεια συνιστούν και μία μοναδική ευκαιρία για τον εκσυγχρονισμό, την ανασυγκρότηση και τον συνολικό παραγωγικό αναπροσανατολισμό της εθνικής οικονομίας.
Όπως είπα και στη Βουλή, η τελική λύση της συμφωνίας είναι απολύτως συμβατή με όσα διεκδικούσαμε. Από το ταμείο ανάκαμψης τα περισσότερα κεφάλαια, 19 δισ. περίπου, θα αντιστοιχούν σε επιχορηγήσεις. Δεκατρία δισεκατομμύρια θα έχουν τη μορφή ευνοϊκών δανείων. Ενώ από τα κονδύλια για τον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό καταφέραμε και προστατέψαμε και τουλάχιστον στο Ταμείο Συνοχής ενισχύσαμε τους δύο βασικούς πυλώνες της ευρωπαϊκής πολιτικής που αντιλαμβάνονται και οι πολίτες μας ως σημείο αναφοράς της Ευρώπης, που είναι το ΕΣΠΑ και η Κοινή Αγροτική Πολιτική».
Όπως υπογράμμισε o Πρωθυπουργός «Θέλω να τονίσω ότι ειδικά ως προς το Ταμείο Ανάκαμψης παίρνουμε το μεγαλύτερο ποσοστό επιχορηγήσεων ως ποσοστό του Α.Ε.Π. μας στην Eυρωζώνη.
Αυτή τη στιγμή είμαστε σε θέση να πούμε ότι αυτή τη σημαντική επιτυχία την διαδέχεται μία άλλη πρόκληση: Για να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ δεν πρέπει να χαθεί ούτε ένα λεπτό. Εάν λοιπόν για τους περισσότερους συμπολίτες μας η τελευταία μέρα του Ιουλίου είναι η πρώτη μέρα των διακοπών τους, ο Αύγουστος επιφυλάσσει για εμάς λιγότερες παραλίες και περισσότερες ασχολίες.
Όπως ξέρετε είναι ήδη έτοιμο ένα προσχέδιο έκθεσης της Επιτροπής για την Ανασυγκρότηση της Ελληνικής Οικονομίας. Πανεπιστημιακοί, οικονομολόγοι, εντός και εκτός των συνόρων, υπό την προεδρία του νομπελίστα κ. Πισσαρίδη, έχουν υποβάλει ένα ολοκληρωμένο Σχέδιο Ανάκαμψης.
Το προσχέδιό του θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο και θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση τη Δευτέρα. Είναι ένα προσχέδιο το οποίο από τη μία εντοπίζει στρεβλώσεις αλλά αναδεικνύει και τα πλεονεκτήματα της χώρας, τις αιχμές της δυναμικής της. Και υποδεικνύει 15 άξονες για τη μελλοντική ευημερία της πατρίδας μας και όλων των Ελλήνων.
Θέλω να τονίσω ότι το σχέδιο αυτό θα υπόκειται, προφανώς, σε διαρκείς επικαιροποιήσεις και προσαρμογές. Ακούγοντας πάντα τα μηνύματα της κοινωνίας, τις προτάσεις των παραγωγικών δυνάμεων, τις απόψεις των κομμάτων, φιλοδοξούμε να είναι μία χρήσιμη, απαραίτητη θα έλεγα, πυξίδα για την ασφαλή πορεία της χώρας στα ταραγμένα νερά της παγκόσμιας οικονομίας.
Βέβαια, οι σταθμίσεις και οι αποφάσεις για τις κατευθύνσεις της εθνικής οικονομίας υπαγορεύονται πάντα από τις πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης. Γι’ αυτό και έχει μεγάλη σημασία να προχωρήσουμε στη συγκρότηση ενός ευέλικτου σχήματος το οποίο θα επεξεργάζεται τις προτάσεις της Επιτροπής, εξειδικεύοντάς τες παράλληλα ανά τομέα κυβερνητικής ευθύνης. Και να εναρμονίζει αυτές τις προτάσεις με τις πολιτικές προτεραιότητες και τον προγραμματισμό μας, απλώνοντάς τες σε οριζόντιο επίπεδο, σε επίπεδο όλων των Υπουργείων. Συντονίζοντας ταυτόχρονα όλες αυτές τις δράσεις, αλλά εποπτεύοντας και την πρόοδό τους βάσει συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων».
Και ο Πρωθυπουργός συνέχισε τονίζοντας «Συγκροτούμε λοιπόν μία πενταμελή Εκτελεστική Επιτροπή στη Γραμματεία της Κυβέρνησης, την οποία θα στελεχώνουν ο Υφυπουργός Δημοσιονομικής Πολιτικής Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο Υφυπουργός Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ Δημήτρης Σκάλκος, ο προϊστάμενος του Οικονομικού μου Γραφείου, ο Αλέξης Πατέλης, και ο Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπειρογνωμόνων, ο Μιχάλης Αργυρού.
Θα δημιουργηθούν πέντε ομάδες εργασίας για τις πέντε μεγάλες θεματικές ενότητες, οι οποίες είναι και απολύτως εναρμονισμένες με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: Τα ζητήματα που αφορούν την «πράσινη» ανάπτυξη υπό την εποπτεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τα ζητήματα που αφορούν την ψηφιακή πολιτική υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ζητήματα που αφορούν απασχόληση, δεξιότητες και κοινωνική συνοχή υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εργασίας, ζητήματα που αφορούν τις υποδομές υπό την εποπτεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, και ζητήματα που αφορούν τον παραγωγικό μετασχηματισμό και τις ιδιωτικές επενδύσεις υπό την εποπτεία του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Φυσικά το Υπουργείο Οικονομικών διαθέτει πάντα τη συνολική εποπτεία όλων των ροών χρηματοδότησης.
Οι κύκλοι αυτοί, οι οποίοι θα εντάξουν στη λειτουργία τους και τις δράσεις όλων των Υπουργείων, είναι απολύτως απαραίτητο να ξεκινήσουν να δουλεύουν άμεσα. Γι’ αυτό και στις αρχές της επόμενης εβδομάδας θα αρχίσουν, ήδη, να συνεδριάζουν οι πρώτες επιτροπές. Έτσι ώστε μέχρι τα τέλη Αυγούστου να έχουμε συλλέξει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, ως τα τέλη Σεπτεμβρίου να έχει συνταχθεί το βασικό σχέδιο προς δημόσια διαβούλευση -γιατί έχω δεσμευτεί ότι το σχέδιο αυτό θα έρθει προς συζήτηση και στην Εθνική Αντιπροσωπεία- για να μπορεί να κατατεθεί το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης στις 15 Οκτωβρίου.
Γνωρίζω πολύ καλά ότι σχεδόν όλοι σας έχετε, ήδη, κάνει μία πρώτη προετοιμασία για ιδέες, σχέδια, προτάσεις που μπορούν να τεθούν υπόψη του κεντρικού σχεδιασμού για να μπορέσουν να είναι αντικείμενα χρηματοδότησης.
Θέλω να τονίσω ότι δουλεύουμε κάτω από πολύ αυστηρά χρονοδιαγράμματα. Θέλω να ξαναπώ ότι οι απαιτήσεις και οι προδιαγραφές οι οποίες έχουν τεθεί από την Ευρώπη για να εγκριθεί το σχέδιο αυτό είναι υψηλές. Άρα οι προτάσεις μας πρέπει να είναι συγκροτημένες, ποιοτικές και να αντέχουν στη βάσανο της κρίσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Θέλω να σας πω ότι σε σχέση με άλλες χώρες αισθάνομαι -και από τις διαβουλεύσεις τις οποίες έχω κάνει- ότι είμαστε πιο μπροστά στην προετοιμασία μας και στο βαθμό ωριμότητας ανάπτυξης αυτών των προτάσεων σε επίπεδο Υπουργείων αλλά και κεντρικής κυβέρνησης.
Αλλά έχουμε μία υποχρέωση να αξιοποιήσουμε αυτούς τους 2,5 μήνες, μην αφήνοντας ουσιαστικά καμιά μέρα να πάει χαμένη. Δεν χρειάζεται να ξαναπούμε πόσο μεγάλη ευκαιρία είναι αυτό το σχέδιο ανάκαμψης για ολόκληρη τη χώρα και για πόσο σημαντικό στοίχημα είναι για όλους μας. Για όλη την Kυβέρνηση».
Στη συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου, συζητήθηκαν μια σειρά από νομοσχέδια, τα οποία αποδεικνύουν ότι η Κυβέρνηση συνεχίζει το μεταρρυθμιστικό της έργο για να κάνει τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη. Ειδικότερα:
1.Παρουσίαση του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις σωφρονιστικής νομοθεσίας» από τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, βάζουμε φρένο στην κατάχρηση του συστήματος αδειών και πατάμε γκάζι στην κοινωνική επανένταξη των αποφυλακισθέντων. Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων:
-Επαναπροσδιορίζεται η διαδικασία εισαγωγής των κρατουμένων σε Θεραπευτικά Καταστήματα Κράτησης ή νοσηλευτικά ιδρύματα. Εφεξής, οι ασθενείς κρατούμενοι θα εισάγονται μόνο με εντολή του διευθυντή της οικείας θεραπευτικής, ή ψυχιατρικής μονάδας σε ειδικό θεραπευτικό Κατάστημα Κράτησης.
-Εισάγονται αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών κρατουμένων, καθώς έχουν παρατηρηθεί αυξανόμενα περιστατικά παραβίασης των όρων της άδειας, ενώ παράλληλα τίθενται αυστηρότερες προϋποθέσεις για τη μεταγωγή καταδίκων κρατούμενων στα Αγροτικά Καταστήματα Κράτησης και στην Κεντρική Αποθήκη Υλικού Φυλακών. Κατά συνέπεια, απαγορεύεται εφεξής η μεταγωγή σε Αγροτικές Φυλακές και στην Κ.Α.Υ.Φ. στους καταδικασθέντες για εγκλήματα τρομοκρατίας.
-Προβλέπεται η ανάπτυξη του δικτύου «ΕΠΑΝΟΔΟΣ», σε διάφορες πόλεις, ώστε να δημιουργηθεί ένα σύγχρονο υποστηρικτικό πλέγμα, με τοπικούς φορείς και υπηρεσίες, για την κοινωνική επανένταξη των αποφυλακισμένων.
-Αναβαθμίζεται το Σώμα Επιθεώρησης και Ελέγχου των Καταστημάτων Κράτησης στο πλαίσιο ενίσχυσης της διαφάνειας σε όλες τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα εντός των Καταστημάτων Κράτησης.
-Εισάγεται εξαίρεση από την αρμοδιότητα του Α.Σ.Ε.Π., αναφορικά με τη διαδικασία πρόσληψης υπαλλήλων του Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης των Καταστημάτων Κράτησης, καθώς σοβαροί λόγοι δημοσίου συμφέροντος που αφορούν στην ασφάλεια των Καταστημάτων Κράτησης καθιστούν αναγκαία τη θεσμοθέτηση διαδικασιών που θα διασφαλίζουν την ταχεία κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων.
2.Παρουσίαση νομοσχεδίου για την επιτάχυνση δικών ν. 3869/2010, από τον Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα.
Με την προτεινόμενη νομοθετική παρέμβαση επιχειρείται η επίσπευση της συζήτησης των αιτήσεων ρύθμισης οφειλών του Ν. 3869/2010, οι οποίες εκκρεμούν στα πρωτοβάθμια δικαστήρια και έχουν προσδιορισθεί σε δικάσιμο μετά τις 15.6.2021. Η παρέμβαση αυτή κρίνεται απολύτως αναγκαία, καθώς διαπιστώνεται ότι εκκρεμούν -προσδιορισμένες σε δικασίμους μετά την 1η Ιανουαρίου 2021- περισσότερες από 40.000 σχετικές υποθέσεις με τη συζήτησή τους να έχει προσδιοριστεί σε πολλές περιπτώσεις σε χρόνο, που φτάνει ακόμη και μετά το 2027 σε περίπου 30 από τα 140 Ειρηνοδικεία της Χώρας.
Με την προτεινόμενη νομοθετική παρέμβαση προβλέπεται η υποχρεωτική εκδίκαση των υποθέσεων αυτών εντός του έτους 2021, προκειμένου να αρθεί η υφιστάμενη εκκρεμότητα με την έκδοση των αποφάσεων εντός προβλεπόμενης προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη συζήτηση. Με τον τρόπο αυτό αίρεται μια μακροχρόνια εκκρεμότητα, εξαιτίας της οποίας οι μεν καλόπιστοι δανειολήπτες τελούν υπό καθεστώς ιδιότυπης ομηρίας, οι δε στρατηγικοί κακοπληρωτές τελούν υπό καθεστώς μη ανεκτής από την έννομη τάξη οιονεί προστασίας.
3.Προετοιμασία ετήσιου προγράμματος κωδικοποίησης της νομοθεσίας από τον Υπουργό Επικρατείας κ. Γιώργο Γεραπετρίτη.
Πέραν της θέσπισης νέας νομοπαρασκευαστικής διαδικασίας, που θα ακολουθείται κατά τη θέσπιση νέων κανόνων δικαίου, ο νόμος για το Επιτελικό Κράτος δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην κωδικοποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας. Πρόκειται για εγχείρημα θεμελιώδους σημασίας για την αντιμετώπιση της πολυνομίας και κακονομίας και κατ’ επέκταση τόσο για τη θεσμική όσο και για την οικονομική ανάκαμψη της χώρας. Έχει ήδη συσταθεί στη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης η Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης (ΚΕΚ). Επίσης, καταρτίστηκε διεξοδικό εγχειρίδιο που περιέχει τη μεθοδολογία κωδικοποίησης και τους νομοτεχνικούς κανόνες για τη σύνταξη των κωδίκων και την αναμόρφωση της νομοθεσίας.
Η διαδικασία κωδικοποίησης ξεκινά με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων, ύστερα από σχετικές εισηγήσεις των αρμοδίων Υπουργείων, ή της ΚΕΚ. Σημειώνεται ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία κωδικοποίησης της εργατικής νομοθεσίας, της νομοθεσίας για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπως επίσης της νομοθεσίας αρμοδιότητας των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη, Μετανάστευσης και Ασύλου, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού. Σχεδιάζεται η άμεση εκκίνηση της διαδικασίας για τη δασική νομοθεσία, τη νομοθεσία για τον πολιτισμό, τη διακίνηση και εμπορία προϊόντων και ς τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας της Ελλάδος.
4.Παρουσίαση του Παρατηρητήριου COVID-19 με θέμα «Αποτίμηση της σταδιακής άρσης των περιορισμών στην οικονομική δραστηριότητα», από τον Υφυπουργό στον Πρωθυπουργό κ. Χρήστο-Γεώργιο Σκέρτσο.
Σύμφωνα με τη μελέτη του Παρατηρητηρίου Covid-19 ως προς τους άξονες Υγείας και Οικονομίας για το διάστημα που συντελέστηκε η επανεκκίνηση της οικονομίας και του τουρισμού, δηλαδή από τις 4 Μαΐου έως τις 30 Ιουλίου, σημειώνονται τα εξής:
Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες που είχαν περιορίσει τη διασπορά του ιού σε παρεμφερή επίπεδα και πραγματοποίησαν αντίστοιχες στρατηγικές για τη σταδιακή άρση των μέτρων, διαπιστώνεται πως ο αντίκτυπος στο επιδημιολογικό προφίλ της Ελλάδας ήταν σαφώς μικρότερος. Κατά αντιπαραβολή, η Αυστρία για το ίδιο διάστημα σημείωσε αύξηση 300%, από τα 30 κρούσματα τη μέρα στα 119, η Τσεχία 230%, από 71 σε 234, η Ελβετία 100% από τα 53 στα 102, το Ισραήλ 3.400% από 48 σε 1699. Σημειώνεται και η επιβαρυμένη εικόνα που επιδεικνύουν οι βαλκανικές χώρες όπως Βουλγαρία, Αλβανία, Σερβία, Κροατία, Ρουμανία κ.λ.π.
Η τρίμηνη αυτή περίοδος (04.05 – 30.07), συνοδεύτηκε από μια σχετικά περιορισμένη επιδείνωση στο υγειονομικό σκέλος και από μια εξίσου περιορισμένη βελτίωση στο οικονομικό. Η επιδείνωση στο υγειονομικό σκέλος οφείλεται στα «εισαγόμενα κρούσματα» στις πύλες εισόδου της χώρας και σε εσωτερική διασπορά λόγω χαλάρωσης των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης. Σε ημερήσια βάση εντοπίζεται σταθερά ανοδικός αριθμός κρουσμάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.
Οι νοσηλείες σε Μ.Ε.Θ. και τα κρίσιμα περιστατικά, όμως, βρίσκονται σε καθοδική τροχιά, ήδη από τον Απρίλιο και η τάση αυτή επικράτησε έντονα το Μάιο, όπου και περιορίστηκε στις 10 νοσηλείες Μ.Ε.Θ. αρχές Ιουνίου έναντι 35 την 4η Μαΐου (-70%). Έκτοτε, η σταδιακή αύξηση των κρουσμάτων μέσα στον Ιούνιο και τον Ιούλιο έχει οδηγήσει σε διατήρηση ενός σταθερού μέσου όρου 10 νοσηλευόμενων σε Μ.Ε.Θ. δίχως ενδείξεις περαιτέρω μείωσης. Ακόμη, το τελευταίο διάστημα σημειώνεται και αυξημένη ροή νοσηλειών σε απλές κλίνες, δίχως μέχρι στιγμής αυτή να λογίζεται ως υπέρμετρα υψηλή. Θετική εξέλιξη είχε και η πορεία των θανάτων των οποίων ο μέσος όρος από 2 την ημέρα προ της άρσης των μέτρων πρακτικά μηδενίστηκε τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου.
Τις τελευταίες ημέρες, όπως άλλωστε συμβαίνει και σε παγκόσμιο επίπεδο, διαπιστώνεται πως και στην Ελλάδα η αύξηση των κρουσμάτων δε συνοδεύτηκε, μέχρι στιγμής, από αντίστοιχη αύξηση θανάτων. Αυτό μπορεί να αποδίδεται και στους εξής λόγους: διασπορά του ιού σε μικρότερες ηλικιακά πληθυσμιακές ομάδες, εντοπισμός περισσότερων ασυμπτωματικών φορέων μέσω στοχευμένων δειγματοληπτικών τεστ, καθώς και βελτίωση των θεραπευτικών πρωτοκόλλων.
Ο μέσος όρος των κρουσμάτων επιδεινώθηκε τροφοδοτούμενος κυρίως από τα εγχώρια κρούσματα. Ήταν κατά μέσο όρο 31 κρούσματα στις 30 Ιουλίου, από 14 κρούσματα που ήταν κατά μέσο όρο στις 4 Μαΐου. Στους βασικούς επιδημιολογικούς δείκτες, η εικόνα είναι μεικτή: Ο δείκτης μετάδοσης (Rt) παραμένει σε χαμηλά επίπεδα (0,4), ενώ ο ρυθμός θετικότητας αυξήθηκε τις τελευταίες εβδομάδες – λόγω και της αύξησης των στοχευμένων τεστ σε ομάδες υψηλού κινδύνου – και έκτοτε παραμένει σταθερός στο 0,9.
Σε ότι αφορά τον τουρισμό, μετά τον σχεδόν μηδενισμό του αριθμού των επιβατών που διακινήθηκαν στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών (ΔΑΑ) από τις 23 Μαρτίου έως τα τέλη Μαΐου, παρουσιάστηκε μια μικρή ανάκαμψη μετά τις 15 Ιουνίου, οπότε άνοιξαν τα σύνορα της Ελλάδας για αεροπορικές πτήσεις προς Αθήνα, η οποία επιταχύνθηκε τον Ιούλιο. Συγκεκριμένα, ο μέσος ημερήσιος αριθμός επιβατών διεθνών πτήσεων στο ΔΑΑ από μόλις 828 τον Μάιο ενισχύθηκε σε 3.944 τον Ιούνιο και σε 15.341 τον Ιούλιο. Παρόλα αυτά, η μέση κίνηση του Ιουλίου καταγράφει μείωση 71% σε σύγκριση με πέρυσι.
Όσον αφορά τους πρόδρομους δείκτες οικονομικής δραστηριότητας, καταγράφηκε μείωση στη ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας (κατά -11% τον Απρίλιο, -11,8% τον Μάιο και -17,1% τον Ιούνιο). Τον Ιούλιο παρατηρείται μία αντιστροφή της πτωτικής τάσης, με την ζήτηση να αυξάνεται κατά 1% στο πρώτο μισό του μήνα και να επιταχύνεται σε +14% στη συνέχεια. Ο όγκος των ηλεκτρονικών συναλλαγών καταγράφει αύξηση συνεχώς από τον Μάρτιο με τον ρυθμό να ξεπερνά το +20% τους δύο τελευταίους μήνες.
Επισημαίνεται, τέλος, η σημαντικά μικρότερη έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου μείωση της βιομηχανικής παραγωγής στην Ελλάδα στο διάστημα Μαρτίου-Μαΐου, οι αυξημένες καταθέσεις και η θετική καθαρή χρηματοδότηση επιχειρηματικών δανείων στο διάστημα Μαρτίου-Ιουνίου, η συνεχιζόμενη επιβράδυνση της μείωσης των εισαγωγών, ενώ παρατηρείται αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας τον Ιούλιο.
5.Επιλογή Αντιπροέδρου Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα.
Το Υπουργικό Συμβούλιο επέλεξε την Νομική Σύμβουλο του Κράτους κα. Νίκη Μαριόλη, ως Αντιπρόεδρο του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.
6.Διορισμός Προέδρου και μελών Συμβουλίου Διοίκησης της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Εσωτερικών κ. Παναγιώτη Θεοδωρικάκου.
Το Υπουργικό Συμβούλιο επέλεξε ως Πρόεδρο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας τον κ. Μενέλαο Τσουπλάκη, Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, και ως μέλη την κα. Μαρία Γαβουνέλη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στη Νομική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, τον κ. Βασίλειο Κουγέα, Καθηγητή στο Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου, τον κ. Ανδρέα Παπαστάμου, Αναπληρωτή Καθηγητή στο Τμήμα Διεθνών, Ευρωπαϊκών και Περιφερειακών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου, και τον κ. Νικόλαο Δουλαδίρη, ειδικό επιστήμονα στον Συνήγορο του Πολίτη.
7.Επιλογή Αντιπροέδρου Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατόπιν εισήγησης του Υπουργού Οικονομικών κ. Χρήστου Σταϊκούρα.
Σε συνέχεια των αποφάσεων του Γενικού Συμβουλίου της Τράπεζας της Ελλάδος, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα τον Διορισμό του κ. Θεόδωρου Πελαγίδη, Καθηγητή στο Τμήμα Ναυτιλιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς, στη θέση του Υποδιοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος για εξαετή θητεία.
8. Σύσταση θέσεων συνεργατών για άτομα με αναπηρία κατ’ εφαρμογή του ν. 4488/2017
Ενεργοποιείται για πρώτη φορά ο ν.4488/2017 με τη σύσταση δύο (2) θέσεων συνεργατών στο Ιδιαίτερο Γραφείο του Υπουργού Επικρατείας Γεωργίου Γεραπετρίτη, εξειδικευμένων σε θέματα αναπηρίας, οι οποίοι θα αξιοποιηθούν στη σύνταξη του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για τα ΑμΕΑ.