Η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου του 2015, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή, όπως καταγράφει έρευνα που διενήργησε η Εθνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την αγοραστική κίνηση κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε 74 περιοχές της χώρας.
Πτώση πωλήσεων -τζίρου κατέγραψε η έρευνα της ΕΣΣΕ σε Κοζάνη, Γρεβενά και Φλώρινα κατά το 10ημερο εκπτώσεων του Νοεμβρίου 2015 συγκριτικά με τον Νοέμβριο του 2014, ενώ στα ίδια επίπεδα κινήθηκαν οι πωλήσεις στην αγορά της Πτολεμαΐδας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η μείωση της κίνησης στην αγορά της Κοζάνης έπεσε από 15%-20% σε σχέση με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο του 2014. Η πτώση στα Γρεβενά ανέρχεται σε -25%-30%, ενώ στην Φλώρινα με βάση τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου η μείωση ανήλθε στο -30%. Στα ίδια επίπεδα κινήθηκε η εμπορική κίνηση στην πόλη της Πτολεμαΐδας.
Ειδικότερα η έρευνα που διενήργησε η ΕΣΕΕ για τις ενδιάμεσες εκπτώσεις καταδεικνύει ότι η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα. Σε σύγκριση με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου τον προηγούμενο χρόνο, φαίνεται ότι η πορεία των πωλήσεων κινήθηκε -έστω και οριακά- χειρότερα. Τέλος μόλις μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2015 έναντι του 2014.
Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου στο εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κινήθηκαν πτωτικά κατά 14,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο.
Πανελλαδικά οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος, συγκεκριμένα το 31%. Όσον αφορά στις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.
Η έρευνα ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε τυχαίο δείγμα 200 εμπορικών επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας. Επίσης καταγράφηκαν οι απόψεις πολλών Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα και διερευνήθηκε η στάση και οι απόψεις των εμπόρων για το άνοιγμα των Κυριακών.
Οι έμποροι ρωτήθηκαν συγκεκριμένα εάν, σύμφωνα με την δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου. Για όσα καταστήματα άνοιξαν παρατηρείται ότι περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. «Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών», τονίζει στην ανακοίνωσή της η ΕΣΕΕ και σημειώνει ότι από το δείγμα το 41% των επιχειρήσεων λειτούργησε την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.