Εδώ και χρόνια το διαδίκτυο αποτελεί αδιαμφισβήτητα την βασικότερη πηγή πληροφορίας. Η ραγδαία ανάπτυξη των social media έχει καταστήσει το διαδίκτυο βασικό συστατικό επικοινωνίας. Όσο ν’ αφορά τις επιχειρήσεις, η χρήση του διαδικτύου και των social media είναι συνεχώς αυξανόμενη. Η εξήγηση αυτής της αυξανόμενης τάσης έγκειται στο γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα, όταν χρησιμοποιούνται ορθολογικά, παρέχουν πλεονεκτήματα που συμβάλλουν στην βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ επιχείρησης-πελατών αλλά και μεταξύ των εργαζόμενων της επιχείρησης.
Το διαδίκτυο εκτός από πολύτιμη πηγή πληροφοριών έχει εξελιχθεί σε ένα εξαιρετικό εργαλείο έρευνας αλλά και μέσο παρακολούθησης του ανταγωνισμού. Δυνητικά μπορεί να είναι ένα άμεσο εργαλείο ενίσχυσης της εταιρικής φήμης και της εταιρικής ταυτότητας για κάθε επιχείρηση. Έρχεται σε παγκόσμιο επίπεδο μια νέα οικονομική πραγματικότητα που θα χαρακτηρίζεται από ένα ακόμη πιο ψηφιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον. Η πανδημία από ότι φαίνεται θα λειτουργήσει ως καταλύτης της επιτάχυνσης της ψηφιοποίησης των επιχειρήσεων. Το θέμα είναι κατά πόσο είναι έτοιμες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα-στην νέα πραγματικότητα οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Η δεκαετής οικονομική κρίση που προηγήθηκε προκάλεσε παρατεταμένη οικονομική ύφεση και κατατονική επενδυτική και επιχειρηματική δραστηριότητα. Ως εκ τούτου παρατηρείται σχετικά χαμηλός βαθμός ενσωμάτωσης νέων ψηφιακών συστημάτων και επενδύσεων στην κατεύθυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού από τις ελληνικές επιχειρήσεις. Επομένως κρίνονται αναγκαίες άμεσες στοχευμένες παρεμβάσεις και πολιτικές ψηφιακής ανάπτυξης και μετασχηματισμού των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην μετά Covid-19 εποχή. Ο κορωνοϊός, ο ψηφιακός μετασχηματισμός και το επιδεινωμένο οικονομικό περιβάλλον δημιουργούν ένα έντονο αίσθημα αβεβαιότητας. Ταυτόχρονα, όμως, επιτρέπουν στους «ετοιμοπόλεμους» να πρωταγωνιστήσουν στην επόμενη μέρα.