Στο 3ο Γυμνάσιο Πολίχνης στη Θεσσαλονίκη έγιναν από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη τα αποκαλυπτήρια της νέας πλατφόρμας, stop-bullying.gov.gr, για τις καταγγελίες περιστατικών σχολικής βίας.
Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε την ηλεκτρονική πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr στην οποία θα γίνονται οι επώνυμες καταγγελίες περιστατικών σχολικής βίας από μαθητές, γονείς και κηδεμόνες.
Επιστρέφει η 5ήμερη αποβολή και η οριστική αποβολή
Ανάμεσα στις παρεμβάσεις στις οποίες προχωρά το υπουργείο Παιδείας για την αντιμετώπιση του φαινομένου -που γνωρίζει έξαρση- είναι η διαχείριση σε δύο επίπεδα. Σε πρώτο βαθμό θα ασχολείται το σχολείο και αν το περιστατικό αξιολογηθεί ως πολύ σοβαρό, τότε θα το διαχειρίζεται η διεύθυνση εκπαίδευσης: μια τετραμελής επιτροπή η οποία θα αποτελείται από ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και δύο εκπαιδευτικούς.
Ψηφιοποιείται το θέμα των απουσιών.
Θα διατεθεί εφαρμογή e-parents στους γονείς όπου θα μπορούν να βλέπουν σε άμεση ψηφιακή ενημέρωση την πορεία του μαθητή, τις απουσίες κ.ά. μέσω των δεδομένων που καταχωρίζονται στο myschool.
Θα απαγορεύεται η διαγραφή απουσιών στο τέλος της χρονιάς με ρητές εξαιρέσεις όπως οι ιατρικοί λόγοι. Το μέτρο θα εφαρμοστεί από τον Σεπτέμβριο.
Οι 114 απουσίες δεν θα είναι αδικαιολόγητες. Έως 2 ημέρες θα μπορούν να δικαιολογούν οι γονείς, για περισσότερες θα απαιτείται ιατρική γνωμάτευση.
Θα υπάρχει η δυνατότητα επιστροφής της 5ήμερης αποβολής.
Θα μπορεί ο σύλλογος διδασκόντων να προχωρεί πιο εύκολα σε αλλαγή τμήματος και θα περιοριστεί η γραφειοκρατία για αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Αν κάποιος κάνει φθορά ή ηθελημένο βανδαλισμό, το κόστος θα το πληρώνει η οικογένεια του δράστη.
Τι θα ισχύει για τα κινητά τηλέφωνα
Ειδικά για τη χρήση κινητών τηλεφώνων στα σχολεία ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η χρήση του πάει μαζί με τα πιο βαριά περιστατικά bullying.
Γι’ αυτό ορίζονται συνέπειες όπως ότι ο σύλλογος μπορεί να επιβάλει 5ήμερη αποβολή για αποτύπωση περιστατικού σχολικής βίας.
Αν υπάρξει διαρροή προσωπικών δεδομένων για προσωπικές στιγμές παιδιών στο διαδίκτυο, τότε θα υπάρχει ακαριαία αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα βασικά σημεία της ομιλίας Μητσοτάκη
Η διαδικτυακή πλατφόρμα θα δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε το περιστατικό και να μπορούμε να παρέμβουμε με τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας και θα εξασφαλίζεται και η ανωνυμία.
Τα πρωτόκολλα δεν είναι τίποτα άλλο από αυτά που λένε οι ειδικοί, τι μπορούμε να κάνουμε για να διαχειριστούμε τα περιστατικά με τον καλύτερο τρόπο.
Σας καλώ να σπάσουμε τη σιωπή και αυτό δεν αφορά μόνο τα θύματα αλλά και τους παρατηρητές. Δεν είναι μαγκιά να σπας τον άλλο στο ξύλο ή να τον λοιδορείς για τις επιλογές που κάνει. Αν ο θύτης νιώσει αποκομμένος, αυτό είναι το πρώτο βήμα. Αν βρούμε έναν τρόπο, να απομονώσουμε αυτές τις συμπεριφορές και να πούμε ότι υπάρχουν κανόνες και όρια τα οποία όταν ξεπερνούνται υπάρχουν συνέπειες.
Ερώτηση μαθήτριας στον πρωθυπουργό: Ως μαθητής δεχθήκατε βία ή κάποιος φίλος σας και πώς το αντιμετωπίσατε;
Και εμένα μου πετούσαν την τσάντα από το παράθυρο, ήταν ένα αστείο που έκαναν στους καλούς μαθητές. Ήταν χαβαλές τότε. Και εγώ έτσι το αντιμετώπιζα. Τότε δεν δίναμε πολύ μεγάλη σημασία σε αυτά τα φαινόμενα, ήταν μέρος της σχολικής ζωής. Μπορεί να μη με επηρέασε, αλλά μπορώ να σου πω με βεβαιότητα πως συμμαθητές μας υπέφεραν και έχουν μια πολύ κακή εικόνα για το σχολείο και τέτοια φαινόμενα τους τραυμάτισαν. Είναι τραύματα που μπορεί να αφήσουν και κατάλοιπα. Τώρα ξέρουμε περισσότερα.
Θα μιλήσεις σε όποιον εμπιστεύεσαι. Ο γονιός, κάποιος δάσκαλος που μπορεί να μην είναι ο διευθυντής αλλά εσύ εμπιστεύεσαι.
Ερώτηση μαθητή στον πρωθυπουργό: Γιατί δεν επαρκούσαν τα μέτρα που υπήρχαν και έγινε αυτή η πλατφόρμα;
Δεν επαρκούσαν, και η πλατφόρμα είναι ένα πρόσθετο εργαλείο, δεν λέω ότι θα λύσει όλα τα προβλήματα. Δεν θα δεχθώ να γίνει καταγγελία και να χαθεί. Γι’ αυτό και είμαστε σίγουροι πως όποιος πει και περιγράψει το περιστατικό μπούλινγκ θα λυθεί.
Ερώτηση μαθήτριας στον πρωθυπουργό: Είχαν δεχθεί βία ως μαθητές τα παιδιά σας;
Τα παιδιά μου είχαν το προνόμιο ή μειονέκτημα να είναι σε ένα σχολικό περιβάλλον που ήμουν γνωστός. Ναι, τα παιδιά είχαν περιστατικά, όμως είχαν την άνεση να τα συζητήσουν μαζί μας και σχετικά εύκολα μπορέσαμε να τα επιλύσουμε. Δεν μου είναι κάτι ξένο και ως γονιός και έχει μεγάλη σημασία τα παιδιά να αισθάνονται την άνεση να συζητούν. Και μεγάλο ρόλο παίζουν και οι παρέες. Να πεις «θα πάμε μαζί να μιλήσουμε για το θέμα αυτό».
Θα πρέπει να μπουν περιορισμοί στη χρήση κινητών
«Εμείς δεν είχαμε κινητά. Είναι λίγο δύσκολο να φανταστείτε μια εποχή χωρίς κινητό, email, υπολογιστή. Δεν είμαστε τεχνοφοβικοί. Όμως υπάρχει ζήτημα με την εξάρτηση σε μικρές ηλικίες από το κινητό. Είναι εργαλείο αναπαραγωγής εικόνων που μπορεί να συνιστούν ακραία έκφραση μπούλινγκ», είπε επίσης ο κ. Μτσοτάκης.
«Στις ΗΠΑ γίνεται χρήση τεχνητής νοημοσύνης για διακίνηση fake φωτογραφιών. Θα πρέπει να μας προβληματίσει. Κάνω μια έκκληση στα παιδιά. Το κινητό είναι εργαλείο, αλλά δεν μπορεί να υποκαταστήσει την επαφή, τον αθλητισμό. Είναι βέβαιο όμως ότι πρέπει να βάλουμε περιορισμούς στη χρήση του κινητού στο σχολείο».
Πηγή: iefimerida.gr