Αγαπητέ Δήμαρχε
Ζούμε σε μια εποχή όπου ίσως ένα από τα πιο σοβαρά προβλήματα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, λόγω και των παρενεργειών που έχει, με πιο σοβαρό την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων, αποτελεί το κυκλοφοριακό.
Οι συνεχώς αυξανόμενες απαιτήσεις μας με την ραγδαία αύξηση του αριθμού των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια, παρ όλο που το οδικό δίκτυο, οι χώροι στάθμευσης αλλά και οι υπάρχουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στο σύνολο των μεγάλων πόλεων όχι μόνο στον Ελλαδικό χώρο αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο είναι σε εμβρυακό στάδιο ,είναι ο κύριος παράγων του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί.
Είναι δεδομένο ότι οποιαδήποτε επέμβαση για την αλλαγή μιας υφισταμένης κατάστασης δημιουργεί πάντοτε ορισμένες αντιδράσεις από άτομα η ομάδες ατόμων που θίγονται η πιστεύουν ότι θίγονται .(παράδειγμα για την χώρα μας αποτελούν οι προτάσεις για την Αθήνα του αείμνηστου Τρίτσηοι οποίες δεν εφαρμόσθηκαν τότε λόγω αντιδράσεων , αλλά τα τελευταία χρόνια αποτελούν βασικό εργαλείο για το σύνολο σχεδόν των παρεμβάσεων που γίνονται στην Αθήνα)
Είναι σαφές όμως ότι ο σχεδιασμός για την εκπόνηση μιας κυκλοφοριακής μελέτης πρέπει να βασίζεται σε μία ολοκληρωμένη στρατηγική, μη λαμβάνοντας κατά το δυνατό υπόψη τα επιμέρους αντικρουόμενα συμφέροντα.
Η οριστική παραλαβή της Β΄ Φάσης της υπάρχουσας κυκλοφοριακής μελέτης έγινε τον Σεπτέμβριο του 2000.
Λόγω του ότι η συζήτηση για το Κυκλοφορικό θα πρέπει να αποτελεί μία συνεχή διαβούλευση που θα ξεκινά από την επομένη της έγκρισης μιας κυκλοφοριακής μελέτης με εισήγησή μου συστάθηκε για πρώτη Επιτροπή παρακολούθησης Εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης που συνεχίζει μέχρι και σήμερα να ορίζεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Η εφαρμογή της τελευταίας κυκλοφοριακής μελέτης στην Πτολεμαϊδααπό όσο γνωρίζω έχει υλοποιηθεί εκτός των παρακάτω σημαντικών εξαιρέσεων:
Α) την δημιουργία χώρων στάθμευσης (με εξαίρεση το χώρο μπροστά από τις αποθήκες της Ένωσης Γεωργικών Συνεταιρισμών)
Β) την ελεγχόμενη στάθμευση που καταργήθηκε αντί να βελτιωθεί(εδώ σίγουρα πρέπει να επανεξετασθεί ο τρόπος λειτουργίας λύνοντας δύο σημαντικά προβλήματα την στάθμευση για τους μόνιμους κατοίκους στο κέντρο της πόλης, και τους χώρους για μικρής διάρκειας στάση)
Γ) την αστυνόμευση της εφαρμογής της μελέτης
Χωρίς την πλήρη εφαρμογή μιας κυκλοφοριακής μελέτης δεν υπάρχει λόγος να δαπανώνται χρήματα για την παραγγελία νέων μελετών.
Σε σχέση με το Α υπάρχει κατ αρχήν απόφαση προηγούμενης Δημοτικής για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στον χώρο της λαϊκής αγοράς. (άποψη μου ότι με τις παρούσες συνθήκες πρέπει να επανεξετάσουμε εάν πρέπει τελικά να οδηγηθούν τα οχήματα στο κέντρο της πόλης)
Το σημαντικότερο είναι ότι με την κυκλοφοριακή μελέτη είχε εγκριθεί η κατασκευή υπέργειου χώρου στάθμευσης στο χώρο το παλαιού γηπέδου ποδοσφαίρου.
Με αυτό το σκεπτικό είχε ξεκινήσει και η κατασκευή νέου γηπέδου.
Σημαντικό πρόβλημα ίσως αποτελεί σήμερα η κατεδάφιση λόγω χρηματοδότησης.
Η κατεδάφιση σε πρώτη φάση μόνον της εξωτερικής περίφραξης ώστε να δημιουργηθούν τουλάχιστον 600 θέσεις στάθμευσης και η δημιουργία στο κέντρο του χώρου, ενός πνεύμονα πρασίνου με αθλοπαιδιές και χώρους ψυχαγωγίας και αναψυχής θα δώσει διέξοδο σε πολλούς συμπολίτες μας αλλά παράλληλα θα αλλάξει αισθητικά την είσοδος της πόλης και όλης της γύρω περιοχής.
Με την κατασκευή των χώρων στάθμευσης δεν σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Πρακτικά τα προβλήματα της κυκλοφορίας πρέπει να παρακολουθούνται συνεχώς και να υλοποιούνται οι κατάλληλες επεμβάσεις και βελτιώσεις με βάση συγκεκριμένη μεθοδολογία, αλλά και υπακούοντας σε γενικότερους στόχους της αναπτυξιακής πορείας της πόλης.
Πολλές κουβέντες γίνονται τα τελευταία χρόνια σε σχέση με το παλαιό γήπεδο ποδοσφαίρου στην είσοδο της πόλης.
Δεν ξέρω γιατί ακόμη κάποιοι επιμένουν να μη μεταφερθεί ένα γήπεδο που πλέον είναι μέσα στον ιστό της πόλης και δεν παρέχει και αυτά τα οποία θα ήθελαν οι αθλούμενοι.
Μήπως ήλθε η ώρα να ξεκινήσει η διαβούλευση να καταλάβουν και όσοι ακόμη διαφωνούν ότι δεν μπορεί να χαλάει όλη την είσοδο μιας πόλης μία εγκατάσταση που πλέον δεν έχει νόημα να υπάρχει, αλλά φεύγοντας θα δώσει και λύση σε πολλά άλλα προβλήματα.
Έχουμε όλοι ξεχάσει ότι ένα γήπεδο ποδοσφαίρου, στολίδι για την πόλη μας, που βρίσκεται στο χώρο δίπλα από το κλειστό Γυμναστήριο, καταστρέφεται χρόνο με το χρόνο λόγω κακής χρήσης αλλά και έλλειψης υπαλλήλων.
Θα έπρεπε εδώ και χρόνια να έχουν μεταφερθεί οι δραστηριότητες εκεί.
Αλλά πως!!!
Το γήπεδο κατασκευάσθηκε στο χώρο αυτό όχι τυχαία αλλά μετά από πολλές συζητήσεις και με ανθρώπους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού αλλά και φορείς.
Η συγκέντρωση των αθλητικών εγκαταστάσεων σε ένα χώρο (ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΟ, ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ, ΓΗΠΕΔΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ, ΒΟΗΘΗΤΙΚΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ), έγινε για την καλύτερη διαχείριση και είναι ίσως ο σημαντικότερος παράγοντας μαζί με το ότι στην περιοχή υπάρχουν αρκετά σχολικά συγκροτήματα, ο χώρος του πρώην ΚΠΜ και ο χώρος μπροστά από τις εργατικές κατοικίες όπου υπάρχει χώρος για την λειτουργία βοηθητικών εγκαταστάσεων.
Με την επιστολή μου αυτή δεν υπάρχει καμία διάθεση κριτικής από μέρους μου παρά μόνον η αγωνία μου για την δημιουργία καλύτερων συνθηκών για τους συμπολίτες μας.
Παραμένοντας στη διάθεσή σας για όποια βοήθεια μπορώ να προσφέρω.
Βασίλης Ζεϊμπέκης