Από Σεπτέμβριο οι μεγάλες ανατροπές στην Παιδεία – Τι και πότε προβλέπεται για Γυμνάσιο, Λύκειο, ένταξη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και αξιολόγηση – Μέχρι τον Αύγουστο του 2018 η ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και στελεχών εκπαίδευσης με το νέο σύστημα
Το χρονοδιάγραμμα, με βάση το οποίο θα πορευτεί για την υλοποίηση του τριετούς πλάνου, έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Το πλαίσιο των κατευθύνσεων και των προτάσεων του υπουργείου περιλαμβάνουν νομοθετικό έργο για τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τα ΕΠΑΛ και την εκπαίδευση ενηλίκων, για το γυμνάσιο, την τριτοβάθμια εκπαίδευση, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και αυτο-αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, καθώς επίσης και προτάσεις για τον εξορθολογισμό της διαχείρισης του διδακτικού προσωπικού, νέα προγράμματα σπουδών, την επιμόρφωση εκπαιδευτικών.
Αναλυτικά, σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας, πρώτη κίνηση του υπουργείου, τον ερχόμενο Ιούνιο, θα είναι η υιοθέτηση νόμου για την ενοποίηση και εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας που αφορά στο γυμνάσιο, για την εκπαίδευση των ενηλίκων, αλλά και για την αυτό-αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων και αξιολόγηση στελεχών της εκπαίδευσης, τα νέα κριτήρια επιλογής προσωπικού και υπεύθυνων δομών και νέα ορθολογική κατανομή τους ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Μάλιστα, η έναρξη της αυτο-αξιολόγησης της εκπαιδευτικής μονάδας τοποθετείται χρονικά από το σχολικό έτος 2017-2018, ενώ η ολοκλήρωση της επιλογής όλων των διευθυντών και των στελεχών εκπαίδευσης, με το νέο σύστημα, θα έχει γίνει μέχρι τον Αύγουστο του 2018.
Τον Αύγουστο του 2017 αναμένεται ο νόμος για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ μέχρι τις 31 του ίδιου μηνός, το υπουργείο έχει θέσει χρονικό όριο για την ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών για την τοποθέτηση μόνιμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
Για τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, εκτός του νόμου για τη βελτίωση του ελέγχου της εφαρμογής του σχολικού προγραμματισμού (μέσω αυτο-αξιολόγησης) και τις νέες αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων για την ενίσχυση της εκπαιδευτικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, προγραμματίζεται να τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή η νέα δομή γυμνασίου-λυκείου και ο νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.