Η θεατρική ομάδα του Μικρασιατικού συλλόγου Πτολεμαΐδας ταξίδεψε την Τρίτη 10 Ιουλίου στο πανελλήνιο φεστιβάλ ερασιτεχνικού θεάτρου των Μολαων με την παράσταση ” Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος ” του Ιάκωβου Καμπανέλλη. Ανάμεσα σε 37 θεατρικές ομάδες από όλη την Ελλάδα και την Κύπρο, από τις οποίες προκρίθηκαν και διαγωνίστηκαν οι 11, κατάφερε να αποσπάσει 4 από τα 7 βραβεία.
1.Βραβείο 1ης καλύτερης παράστασης,
2.σκηνοθεσίας στον Κώστα Ιωαννιδη,
3.ανδρικού ρόλου στον Μάκη Δαβιδοπουλο και
- σκηνικών στη Βενετία Ναση.
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους ανθρώπους των Μολαων που αποτελούν πρότυπα φιλοξενίας και ευγενείας, μια εξαιρετική διοργάνωση που βασίζεται στην αγάπη για το θέατρο και τον πολιτισμό εν γένει. Η τιμητική αυτή διάκριση μας δίνει τη δύναμη να συνεχίσουμε και την πίστη ότι η ομάδα θα υπερνικήσει τον εγωισμό μας. 22 άτομα καταφέραμε μέσα από διαφωνίες και συμφωνίες να βιώσουμε αυτό το θεατρικό ταξίδι και να γεννήσουμε κάτι μοναδικό, όπως είναι κάθε θεατρική παράσταση.
Κριτική για την παράσταση
Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Δήμου Μονεμβασίας·
Παρακολουθήσαμε στους Μολάους την Τρίτη 10 Ιουλίου μια εξαιρετική παράσταση από τη θεατρική ομάδα του Συλλόγου Μικρασιατών Πτολεμαΐδας, με το σατιρικό έργο του Ιάκωβου Καμπανέλλη «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος». Ο τίτλος, που παραπέμπει στα λόγια του Ηράκλειτου «πατήρ πάντων πόλεμος» είναι δηλωτικός της θέσης του έργου. Σύγκρουση συμφερόντων, δράσης και απάθειας, συμβιβασμού και αντίστασης. Ένα έργο που ανατέμνει το φαινόμενο του πολέμου, καθώς μελετά όλους τους παράγοντες που περιστρέφονται γύρω από αυτόν. Την οικονομία, τον έρωτα, τη ματαιοδοξία, τον εγωισμό, την κερδοσκοπία, ακόμα και τη βλακεία.
Γραμμένος το 1952, «Ο Μπαμπάς ο Πόλεμος» έχει ως αφετηρία την ψυχροπολεμική ένταση που ακολούθησε τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και την υποκρισία των νικητών, που τείνουν να γίνουν όμοιοι με τους νικημένους. Ένα ιστορικό γεγονός, η πολιορκία της Ρόδου από τον Δημήτριο τον Πολιορκητή την εποχή των διαδόχων του Μ. Αλεξάνδρου γίνεται αφορμή για τον Καμπανέλη να δημιουργήσει ένα έργο-στοχασμό για τον πόλεμο και τους μηχανισμούς που τον παράγουν. Δίνοντας τον βασικό ρόλο στην καπηλεία, ο συγγραφέας στήνει μια σάτιρα όπου “όλοι είναι
έμποροι”, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έργο. Οι Ροδίτες ξεπουλούν την ουδετερότητά τους και οι Μακεδόνες τη στρατιωτική τους τιμή. Η αντιστροφή των καταστάσεων είναι το έξυπνο τέχνασμα που επιβεβαιώνει την ισχυρή θέση της ματαιοδοξίας στην ανθρώπινη ζωή.
Το θέατρο ήταν κατάμεστο παρά την παράλληλη διεξαγωγή του ημιτελικού του Μουντιάλ και το κοινό υποδέχθηκε θερμά και καταχειροκρότησε τα μέλη της θεατρικής ομάδας του Συλλόγου “Η ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ” της Πτολεμαΐδας, που μας πρόσφεραν μια άρτια, από κάθε άποψη, παράσταση που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον μας από την αρχή ως το τέλος. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει στη σκηνοθεσία, στο λειτουργικό σκηνικό και στους ηθοποιούς που ενσάρκωσαν τους κεντρικούς ρόλους της ξενοδόχου-προέδρου και του Δημητρίου. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους φίλους από τη μακρινή Πτολεμαΐδα που μας χάρισαν μια πανθομολογούμενα απολαυστική βραδιά. Ελπίζουμε να τους υποδεχθούμε ξανά σε προσεχές Φεστιβάλ Θεάτρου.
Αφροδίτη Καπρίτσου, Εκπαιδευτικός