Η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε νέα εποχή με έργο 77 εκατ. ευρώ που μεταμορφώνει το λιμάνι και τη δυτική πλευρά της πόλης.
Η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να υποδεχθεί δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που υπόσχονται να μεταμορφώσουν τον αστικό ιστό και να ενισχύσουν την εμπορευματική ισχύ του λιμανιού. Μετά από τρία χρόνια καθυστερήσεων, το σχέδιο για τη σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ με το υφιστάμενο δίκτυο και την παράλληλη ανάπτυξη του Δυτικού Προαστιακού Σιδηρόδρομου μπαίνει στην τελική ευθεία, όπως αναφέρει το mononews.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 77,1 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας διπλής, ηλεκτροκινούμενης και σηματοδοτούμενης γραμμής, με γέφυρα μήκους 1.023 μέτρων — μια «υπέρβαση» σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, όπως έχει παραδεχθεί και ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος. Η νέα χάραξη θα συνδέεται με τη γραμμή Θεσσαλονίκης–Ειδομένης μέσω της Πύλης 16, καταργώντας την παλιά πρόσβαση από την Πύλη 11, ώστε να αποσυμφορηθεί η οδός 26ης Οκτωβρίου και να διευκολυνθούν τα έργα στην περιοχή του Μουσείου Ολοκαυτώματος.
Η σύνδεση του 6ου προβλήτα θα έχει μήκος περίπου 2 χλμ., με 1,2 χλμ. εκτός λιμενικής ζώνης, και θα ενταχθεί στο Master Plan του ΟΛΘ, που προβλέπει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης (ETCS) και κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας. Οι δεσμευτικές προσφορές αναμένονται το 2025, με ανάδοχο το α’ εξάμηνο του 2026 και ολοκλήρωση το 2029-2030.
Παράλληλα, ο Δυτικός Προαστιακός — έργο άνω των 20 εκατ. ευρώ — θα συνδέει τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό με Σίνδο, Διαβατά και Αγχίαλο, με στάσεις σε Μενεμένη, Επτανήσου και Κορδελιό, ενώ μελλοντικά θα επεκταθεί προς Άγιο Αθανάσιο και Γέφυρα. Ο διαγωνισμός αναμένεται έως τον Οκτώβριο 2025, η κατασκευή την άνοιξη του 2026 και η ολοκλήρωση το 2028.
Με την ολοκλήρωσή τους, τα δύο έργα θα προσφέρουν:
Ταχύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από και προς τα βόρεια σύνορα
Βελτίωση των μετακινήσεων χιλιάδων φοιτητών και εργαζομένων
Ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης και του ρόλου της πόλης ως logistics hub των Βαλκανίων
Η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει, και η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται για μια σιδηροδρομική αναβάθμιση που θα αλλάξει την καθημερινότητά της για τις επόμενες δεκαετίες.
Πηγή: grtimes.gr