Τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του υποτμήματος «Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό» του Κάθετου Άξονα «Κοζάνη – Φλώρινα – Νίκη», κλήθηκαν να γνωμοδοτήσουν την Παρασκευή τα μέλη της Επιτροπής Περιβάλλοντος Δ. Μακεδονίας.
Να σημειωθεί πως θετικά αποφάνθηκαν τα δημοτικά συμβούλια Εορδαίας και Αμυνταίου, ο πρόεδρος Περδίκκα (που ζήτησε και την κατασκευή γέφυρας για τους αγρότες), όπως θετική ήταν και η δημοτική κοινότητα Πτολεμαΐδας.
διαβάστε σχετικά: Που θα κατασκευαστούν οι έξι ανισόπεδοι κόμβοι, στο δρόμο Πτολεμαΐδα – Ξινό Νερό
Το έργο αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του οδικού δρόμου από Πτολεμαΐδα μέχρι Ξινό Νερό. Είναι ένα από τα τρία υποτμήματα του οδικού άξονα και αφορά στη διαπλάτυνση της οδού, που θα πάει στα 17 μέτρα από τα 11 που είναι σήμερα. Όπως εξήγησε το υπηρεσιακό στέλεχος, ο δρόμος διέρχεται από περιοχές που δεν είναι εντός Natura και σε ένα σημείο μετά το Ξινό Νερό εφάπτεται σε καταφύγιο άγριας Ζωής. Η σκοπιμότητα του έργου είναι να ολοκληρωθεί ο άξονας της Εγνατίας από τα όρια της Λάρισας μέχρι και τη Νίκη. Το τμήμα Κοζάνη – Πτολεμαΐδα έχει ήδη κατασκευαστεί (κλειστός αυτοκινητόδρομος) και το υπό μελέτη έργο προβλέπεται να κατασκευαστεί με μελέτη διαπλάτυνσης. Και το επόμενο τμήμα αφορά σε νέα διάνοιξη, ενώ από Κόμβο Αμμοχωρίου μέχρι ανισόπεδο κόμβο αφορά διαπλάτυνση.
Ζήτησαν να ληφθούν μέτρα για να εξαλειφθεί ο θόρυβος, ενώ κρίνεται απαραίτητο να κατασκευαστεί υψηλός φράκτης για να μην διέρχονται καφέ αρκούδες και άλλα θηλαστικά, ενώ η υπηρεσία έδωσε θετική εισήγηση, με γνώμονα να τηρηθούν τα μέτρα περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Για σημαντικό έργο έκανε λόγο η κ. Φαρμάκη.
Φορέας υλοποίησης του έργου είναι η «Εγνατία οδός ΑΕ».

































