Η επιλογή των κατάλληλων μάρκετινγκ πλατφορμών αποτελεί σημαντικότατο κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Στην εποχή της ψηφιακής επανάστασης, η παρουσία στο διαδίκτυο και η αποτελεσματική χρήση των digital εργαλείων έχουν καθοριστική σημασία για την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Ανεξάρτητα από τον κλάδο και τον τύπο της επιχείρησης, υπάρχουν διάφορες πλατφόρμες που μπορούν να ενισχύσουν την προβολή, την επικοινωνία και την επίτευξη των διαφόρων σκοπών.
Οι μάρκετινγκ πλατφόρμες έχουν δημιουργηθεί για να συνδέουν την κάθε εταιρεία με τον πελάτη και να δημιουργούν μια πιο προσωπική σχέση και αλληλεπίδραση. Παρακάτω παρουσιάζουμε τις πιο σημαντικές πλατφόρμες και εξηγούμε τους τρόπους με τους οποίους βοηθούν την κάθε επιχείρηση.
SMS & Email μάρκετινγκ
Το μάρκετινγκ μέσω sms και email αποτελεί ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις. Οι πλατφόρμες που διαχειρίζονται την αποστολή των μηνυμάτων δίνουν τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργούν και να διαχειρίζονται λίστες συνδρομητών. Στη συνέχεια, συνθέτουν εξατομικευμένα μηνύματα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κοινού τους και τα αποστέλλουν σε όλα τα άτομα της λίστας (πολλές φορές τους προσφωνούν με τα μικρά τους ονόματα!).
Αρκετές πλατφόρμες, όπως για παράδειγμα η πλατφόρμα Apifon, χρησιμοποιούν πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας (π.χ. sms, viber, email, messenger, whatsapp κ.α.) με στόχο την αποτελεσματικότερη προώθηση της εκάστοτε καμπάνιας. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η αποδοτική προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, καθώς και η ανάπτυξη σχέσεων με τους πελάτες.
Social media μάρκετινγκ
Τα κοινωνικά δίκτυα, όπως το Facebook, είναι αναπόσπαστα κομμάτια του ψηφιακού μάρκετινγκ. Τα social media παρέχουν μια μοναδική δυνατότητα στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν εντυπωσιακά προφίλ, να επικοινωνήσουν με το κοινό τους και να προβάλουν το σκοπό τους. Οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τον δωρεάν διαδικτυακό “χώρο” που τους δίνεται και να επικοινωνήσουν τις αξίες και τους στόχους τους στους καταναλωτές.
Σημαντικό είναι να θυμόμαστε ότι η δημιουργία ενός δυνατού προφίλ στα κοινωνικά δίκτυα δε σημαίνει μόνο τη δημιουργία ενός ελκυστικού περιεχομένου, αλλά απαιτεί και καθημερινή παρουσία και αλληλεπίδραση με το κοινό. Αυτό μπορεί να συμπεριλαμβάνει την τακτική δημοσίευση περιεχομένου, την απάντηση σε σχόλια και μηνύματα, καθώς και την παρακολούθηση των τάσεων και των αντιδράσεων του κοινού.
Website & Blogging
Τα websites και τα blogs μπορούν να συνεισφέρουν αποτελεσματικά στο content marketing της κάθε εταιρείας. Μέσω αυτών των πλατφορμών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν και να διανέμουν υψηλής ποιότητας περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό τους και με αυτόν το τρόπο να το προσελκύσουν. Τα κείμενα μπορεί να είναι βοηθητικά ή ακόμα και προωθητικά, αλλά πάντα πρέπει να συνδέονται με το όραμα της εταιρείας και το γενικότερο στόχο της.
Στο website της επιχείρησης συνήθως γίνεται αναφορά στο έργο της και στο λόγο ύπαρξής της, αφού προβάλλονται πληροφορίες και προσωπικές ιστορίες. Στην περίπτωση του e-shop, ο σκοπός είναι ξεκάθαρος και αφορά την πώληση των προϊόντων ή των υπηρεσιών. Από την άλλη, το blog έχει έναν πιο ενημερωτικό χαρακτήρα και αν είναι πετυχημένο, μπορεί να οδηγήσει το καταναλωτικό κοινό στην ιστοσελίδα ή το e-shop και τα social media της επιχείρησης. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται η επισκεψιμότητά τους και ανεβαίνουν θέσεις στις μηχανές αναζήτησης.
SEO πλατφόρμες
Οι πλατφόρμες SEO (Search Engine Optimization) συντελούν στη βελτιστοποίηση της ορατότητας της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Με τη χρήση αυτών των πλατφορμών, οι επιχειρήσεις μπορούν να αναλύουν τον ιστότοπό τους, να παρακολουθούν την απόδοσή του στα αποτελέσματα αναζήτησης και στη συνέχεια να εφαρμόσουν στρατηγικές που θα τις οδηγήσει στην όσο το δυνατόν υψηλότερη θέση κατάταξης στην αναζήτηση των διαφόρων μηχανών.
Με πιο απλά λόγια, μια αποτελεσματική SEO πλατφόρμα περιλαμβάνει όλα τα εργαλεία που χρειάζεται για να βγει το website από την αφάνεια και το τοποθετεί στις πρώτες θέσεις κατά την αναζήτηση. Και αυτός είναι και ο λόγος που τις καθιστά απαραίτητες τα τελευταία χρόνια!
Φτάνοντας στο τέλος, είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίσουμε τη σημασία των μάρκετινγκ πλατφορμών στην επίτευξη των στόχων των επιχειρήσεων. Αυτές οι πλατφόρμες έχουν επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που επικοινωνούμε, προωθούμε και διαχειριζόμαστε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες. Επιτρέπουν σε κάθε επιχείρηση να φτάσει σε ένα πιο ευρύ κοινό, να δημιουργήσει σχέσεις με τους πελάτες της και να παρακολουθήσει την απόδοση των καμπανιών της.