Η ολοκλήρωση του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ., του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας E65, θα μειώσει καθοριστικά τις αποστάσεις και θα συνδέσει δύο μεγάλα λιμάνια της χώρας.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο βόρειο τμήμα του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας Ε65, το οποίο θα συνδέει τα Τρίκαλα με την Εγνατία Οδό και αναμένεται να παραδοθεί στους οδηγούς τον Αύγουστο του 2024.
Τα έργα επιθεώρησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, επισκεπτόμενος το εργοτάξιο στην περιοχή της Βασιλικής, 8 χλμ. βόρεια από την πόλη των Τρικάλων.
Ο υπουργός ενημερώθηκε για την εξέλιξη των έργων από τον επικεφαλής του εργοταξίου, Σταύρο Ζουμπούλη, ενώ εξέφρασε την ικανοποίησή τους για την ταχεία υλοποίησης του εν λόγω σημαντικού έργου που απασχολεί πάνω από 500 εργαζόμενους και αναμένεται να συνεισφέρει περίπου 0,5% στο ΑΕΠ της χώρας.
Η ολοκλήρωση του βόρειου τμήματος του Αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας E65, αναμένεται να έχει σημαντικά αναπτυξιακά οφέλη για τη Θεσσαλία και την Κεντρική Ελλάδα γενικότερα, δεδομένου ότι θα ενισχύσει την τοπική οικονομία και την απασχόληση.
Λαμία-Εγνατίας Οδός σε 1 ώρα και 45 λεπτά
Η ολοκλήρωση του Βόρειου τμήματος μήκους 70,5 χλμ., προϋπολογισμού 442 εκ. ευρώ, θα σημάνει τη σύνδεση δύο κύριων οδικών αξόνων, την Εγνατίας Οδού με την ΠΑΘΕ, ενώ θα συνδέσει τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Βόλου.
Το ταξίδι από τη Λαμία έως και την Εγνατία Οδό θα διαρκεί μόλις 1 ώρα και 45 λεπτά, το Αθήνα-Γρεβενα και Αθήνα-Μέτσοβο θα είναι υπόθεση 4 ωρών και η μετάβαση από την πρωτεύουσα στην Καστοριά και την Κοζάνη θα διαρκεί 4,5 ώρες. Παράλληλα, για τη μετάβαση από την πρωτεύουσα στην Καρδίτσα, θα αρκούν 2,5 ώρες.
Επιπροσθέτως, περιοχές με σημαντικό τουριστικό ενδιαφέρον όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, τα Άγραφα, το Μέτσοβο και το Καρπενήσι θα είναι προσβάσιμες, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, την ίδια ώρα που η χώρα μας θα αποκτήσει σύνδεση με τα διευρωπαϊκά δίκτυα ΤΕΝ.
Μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, ο E65 θα διευκολύνει τις διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη προσφέροντας μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης, ενώ παράλληλα θα εξυπηρετεί και τις οδικές μετακινήσεις προς την Αλβανία και τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Όπως είναι γνωστό, ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 70,5 χλμ. θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση (+ΛΕΑ), ενώ θα κατασκευαστούν:
– 2 Σήραγγες
– 20 γέφυρες
– 11 Άνω & 48 Κάτω Διαβάσεις
– 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
– 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
– 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
– 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
– 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και 3 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
– 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
– 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
– 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων
Η κατασκευή του έργου το οποίο χρηματοδοτείται εξολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει αναληφθεί από την ΤΕΡΝΑ, ενώ η συντήρηση και λειτουργία θα είναι ευθύνη της Κεντρικής Οδού Α.Ε., του παραχωρησιούχου του άξονα του Ε65.
Όσον αφορά το Νότιο τμήμα Λαμία – Ξυνιάδα, μήκους 32,5 χλμ., ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2018 και βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
Πηγή: carandmotor.gr