Ριζικά αντίθετο είναι το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Κοζάνης με το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Κοζάνης, το οποίο προβλέπει την μεταφορά των αστικών λεωφορείων από την πλατεία Λασσάνη στον σταθμό των τρένων. Αντιδράσεις προκαλεί ο εν λόγω σχεδιασμός και στο επιβατικό κοινό, καθώς η μακρινή απόσταση από το κέντρο της πόλης καθιστά απαγορευτική την μετακίνησή τους, κυρίως στους γεροντότερους, οι οποίοι αποτελούν μια μεγάλη μερίδα των επιβατών που χρησιμοποιούν το ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Κοζάνης, Θεόδωρο Κυριακίδη, οι βασικοί λόγοι της διαφωνίας για την μεταφορά στον ΟΣΕ, είναι ότι διπλασιάζεται το κόστος για το ΚΤΕΛ, αυξάνεται κατά πολύ το κόστος των εισιτηρίων για τους επιβάτες, θα δημιουργηθεί έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη της Κοζάνης και τέλος δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό. Να σημειωθεί ότι το νέο σχέδιο προβλέπει αφετηρία και τέρμα των λεωφορείων στον ΟΣΕ, ενώ θα υπάρχει και μία στάση στην πλατεία Λασσάνη για επιβίβαση και αποβίβαση. «Αν γίνει αυτό, σκεφτείτε μία Γκέρτσου, να κυκλοφορούν 30-35 αστικά λεωφορεία, τα οποία θα στρίβουν στην Τριών Δένδρων για να πάνε στο σταθμό. Θα δημιουργείται κυκλοφορικό κομφούζιο. Στο σταθμό μάς έχουν δώσει μόνο πέντε θέσεις, οι οποίες είναι λίγες», δήλωσε στον «Π» ο αντιπρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Κοζάνης.
«Η μελέτη προβλέπει μία στάση στο ξενοδοχείο «Άνεσις» για να αποβιβάζει τον κόσμο, μετά το λεωφορείο να φεύγει προς τον σταθμό και να ξαναγυρίζει να επιβιβάζει τον κόσμο και να φύγει προς τα χωριά», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Αστικών Γραμμών Κοζάνης, Θεόδωρος Μιχαηλίδης. Πρόσθεσε ότι «αυτό τεχνικά δεν είναι δυνατόν γιατί εδώ οι συνθήκες και οι δυνατότητες του ΚΤΕΛ είναι εντελώς διαφορετικές από τις μεγάλες πόλεις που υπάρχει λεωφορειόδρομος. Με λίγα λόγια μάς πάνε σε μια διαμπερή συγκοινωνία, η οποία δεν μπορεί να υπάρξει, αφού δεν υπάρχουν λεωφορειόδρομοι, ώστε να μπορεί το αστικό να είναι στη στάση την ανάλογη ώρα που θα ανακοινώνει».
Οι δύο εκπρόσωποι του ΚΤΕΛ ζητούν πέντε θέσεις στη Λασσάνη με δεκάλεπτη στάση, ώστε, όπως λένε «και οι επιβάτες να εξυπηρετούνται και να μην δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα». Το πιο βασικό απ’ όλα, σύμφωνα με τον Θ. Κυριακίδη, είναι ότι «το επιβατικό μας κοινό, περίπου 20.000-30.000 άνθρωποι των 26 δημοτικών διαμερισμάτων δεν θα εξυπηρετούνται με το νέο σχεδιασμό». Άλλωστε, προσθέτουν ότι «αυτό που προτείνουν διπλασιάζει το κόστος λειτουργίας των ΚΤΕΛ, αλλά και το εισιτήριο των επιβατών. Τώρα ένας επιβάτης που έρχεται από κάποιο χωριό πληρώνει εισιτήριο 1,70 ευρώ. Με τα νέα δεδομένα θα πληρώσει συν 1,20 ευρώ για να πάρει άλλο αστικό που θα τον ανεβάσει στην πόλη».
Μεγάλες είναι οι αντιδράσεις στο νέο σχέδιο και του επιβατικού κοινού. «Το αστικό εδώ είναι μια χαρά. Είναι το καλύτερο μέρος για μας. Αυτό που σκέφτονται να κάνουν να το ακυρώσουν, ας το ακούσουν καλά οι υπεύθυνοι. Εγώ είμαι 88 χρονών, με ρωτάνε αν μπορώ να ανεβαίνω από τον σταθμό στο κέντρο;», δήλωσε ο Γιώργος Νεοφώτιστος από τα Πετρανά. Η Μαρία Γκαντού από την Κάτω Κώμη, δήλωσε: «Πολύ μακριά μας πέφτει ο σταθμός. Είναι δύσκολο να ανεβοκατεβαίνει κανείς με ψώνια φορτωμένος. Και άντε, εμείς καλά, αλλά οι γεροντότεροι δεν μπορούν να περπατάνε τόσο δρόμο».