Άνοιγμα όλων των σχολείων σε δύο φάσεις έως το τέλος Μαΐου φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να είναι η τελική απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη, την οποία θα ανακοινώσει στο μήνυμα που θα απευθύνει στους πολίτες την Τρίτη.
Προηγήθηκαν το σαββατοκύριακο αλλεπάλληλες συσκέψεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους στενούς συνεργάτες του, τους υπουργούς Υγείας και Παιδείας και τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα. Σε αυτές εξετάστηκαν όλα τα σενάρια για τις πιθανές ημερομηνίες και τα μέτρα επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων και διαμορφώθηκε η τελική κυβερνητική θέση.
Πρώτη φάση με έναρξη μαθημάτων σε Λύκεια και Γυμνάσια
Η πρώτη φάση, σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida, αφορά έναρξη μαθημάτων για όλες τις τάξεις Λυκείου και Γυμνασίου στις 11 Μαΐου και δύο εβδομάδες αργότερα, στις 25 Μαΐου, για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία με παράταση του σχολικού έτους. Η επιδημιολογική πορεία, με διατήρηση του αριθμού νέων κρουσμάτων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, είναι κλειδί για να περάσουμε από την πρώτη, στην δεύτερη φάση. Αν όλα εξελιχθούν ομαλά η σχολική χρονιά θα ολοκληρωθεί για την δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στο τέλος Μαΐου, ενώ για την πρωτοβάθμια στις 26 Ιουνίου.
Κεραμέως: Πιθανό το ενδεχόμενο παράτασης της σχολικής χρονιάς
Πολύ πιθανή είχε χαρακτηρίσει χθες την παράταση της σχολικής χρονιάς, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. Μιλώντας στην τηλεόραση του OPEN, η κ. Κεραμέως σημείωσε ότι «είναι αυτή τη στιγμή το επικρατέστερο σενάριο» διευκρινίζοντας, παράλληλα, ότι «δεν θα φτάσει πέραν του τέλους Ιουνίου». Επιπλέον, η υπουργός Παιδείας είπε ότι πιθανότατα θα υπάρξει έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς νωρίτερα αλλά όχι για όλες τις βαθμίδες.
Οι επιστήμονες θα μελετήσουν πολύ προσεκτικά την επίπτωση της επαναλειτουργίας Γυμνασίων και Λυκείων στην πορεία της πανδημίας και μόνο αν υπάρχουν θετικά αποτελέσματα θα ανοίξουν δημοτικά και νηπιαγωγεία. Άλλωστε, όπως έχουν τονίσει ο Σωτήρης Τσιόδρας και ο Νίκος Χαρδαλιάς, μόνο αν η άρση ενός μέτρου δεν οδηγήσει σε εξάπλωση της covid-19 θα προχωράμε στο επόμενο στάδιο, σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να δούμε ένα μέτρο να επανέρχεται. Ούτως ή άλλως η επιστροφή των μαθητών στα θρανία θα είναι πολύ διαφορετική καθώς θα υπάρξουν κανόνες για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Στις τάξεις θα υπάρχουν αντισηπτικά, πιθανότατα θα βρίσκεται ένας μαθητής ανά θρανίο και θα υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για την επαναλειτουργία των σχολείων στο νέο περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει τονίσει αρκετές φορές ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία για τον τρόπο μετάβασης στην επόμενη ημέρα η άποψη των επιστημόνων. Το γεγονός ότι ο καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας ήταν θετικός στην επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης είναι πολύ πιθανό να διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση του κ. Μητσοτάκη. Ο κ. Τσιόδρας είχε δηλώσει ότι «μια από τις ομάδες που θα μπορούσε να εκτεθεί σταδιακά στον ιό και είναι η λιγότερο ευπαθής, είναι τα μικρά παιδιά».
Τι θα γίνει με τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
Στο Μέγαρο Μαξίμου επεξεργάστηκαν το τελευταίο διάστημα διαφορετικά σενάρια για την επιστροφή στα θρανία με μόνο βέβαιο την επανέναρξη μαθημάτων για την Γ’ Λυκείου στις 11 Μαΐου. Το πρώτο προέβλεπε επανέναρξη μαθημάτων στις 25 Μαΐου για τα Γυμνάσια και την Α’ και Β’ Λυκείου και μια εβδομάδα αργότερα για τα Δημοτικά. Το δεύτερο σενάριο ήταν το άνοιγμα των τριών παραπάνω βαθμίδων (πλην της Γ’ Λυκείου) ταυτόχρονα, την 1η Ιουνίου, με παράταση του έτους για τρεις εβδομάδες. Τελικά, σύμφωνα με πληροφορίες, η τελική απόφαση μετά το ζύγισμα όλων των δεδομένων αφορά τις δύο φάσεις, μία για κάθε βαθμίδα εκπαίδευσης στις 11 και 25 Μαΐου.
Είναι πολύ πιθανό να μην πραγματοποιηθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σενάριο που άφησε ανοιχτό το Σαββατοκύριακο με δηλώσεις της η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Στην ίδια κατεύθυνση «δείχνουν» και ομοσπονδίες εκπαιδευτικών όπως η ΟΛΜΕ. Μένει να αποσαφηνιστεί τι θα γίνει σε περίπτωση που γονείς επιλέξουν να μην στείλουν τα παιδιά τους σε Δημοτικά και Νηπιαγωγεία, φοβούμενοι κάποιο κρούσμα κορωνοϊού στο σπίτι τους. Πάντως έχει συζητηθεί στην κυβέρνηση να υπάρξει ένας άγραφος κανόνας να μην υπάρξουν επιπτώσεις για τα παιδιά -του Δημοτικού και του Νηπιαγωγείου- αν αποφασίσουν να μην τα στείλουν στα σχολεία οι γονείς.
Πηγή: iefimerida.gr