Η κυβέρνηση και το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που είχε και την ευθύνη της κατάρτισης του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, επιδιώκουν μέσω ειδικών φορολογικών κινήτρων να προσελκύσουν επενδύσεις που συνδέονται με τον κλάδο της μεταποίησης στις περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Αρκαδίας, για να στηρίξουν ένα νέο παραγωγικό μοντέλο καθώς θα εξελίσσεται σταδιακά η απολιγνιτοποίηση. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας προσβλέπει, μέσω κινήτρων, στην παραγωγή φορτιστών μπαταριών και συναρμολόγησης κάποιων κομματιών ηλεκτρικών αυτοκινήτων τύπου τζίπ και λεωφορείων στη Δυτική Μακεδονία και βρίσκεται σε συζητήσεις με ελληνικές και ξένες εταιρείες, οι οποίες όμως δεν έχουν ωριμάσει.
Συζητήσεις σε αυτό το επίπεδο βρίσκονται σε εξέλιξη με την εταιρεία ΜC Charters που παράγει φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, όπως και με τη Eunice Energy που λειτουργεί μονάδα παραγωγής φορτιστών στη Μάνδρα Αττικής. Αντίστοιχες συζητήσεις, που αφορούν εγκατάσταση γραμμής συναρμολόγησης τμημάτων αστικών λεωφορείων, γίνονται με την πολωνική Solaris και την ιταλική FSI που έχει τον έλεγχο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι δύο εταιρείες έχουν εκφράσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό που αναμένεται να βγάλει στον αέρα το υπουργείο Μεταφορών περί τα τέλη Σεπτεμβρίου και ο οποίος αφορά την προμήθεια 1.200 νέων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες Αθήνας και Θεσσαλονίκης, εκ των οποίων τα 250 ηλεκτρικά. Το Δημόσιο επιδιώκει να συνδυάσει την προμήθεια των λεωφορείων με την κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης κάποιων τμημάτων στη Δυτική Μακεδονία και βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με τις δύο ενδιαφερόμενες εταιρείες.
Την εκτίμηση ότι η ηλεκτροκίνηση μπορεί να στηρίξει γραμμές εγχώριας παραγωγής συμμερίζεται και η πλευρά των εταιρειών, η οποία κρίνει θετικά τα κυβερνητικά κίνητρα, αλλά για να προχωρήσει σε επενδύσεις για αύξηση της δυναμικότητας, αναμένει να δει το πώς θα κινηθεί η αγορά.
Μιλώντας για τη Eunice Energy, η οποία τροφοδοτεί με φορτιστές το δίκτυο της αμερικανικής Blink στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ο γενικός διευθυντής Γιώργος Πεχλιβάνογλου δηλώνει στην «Κ» ότι δημιουργούνται σημαντικές προοπτικές για ανάπτυξη της δυναμικότητας στην παραγωγή φορτιστών μπαταρίας ηλεκτρικών οχημάτων και ότι αυτό είναι στους σχεδιασμούς της εταιρείας. Η εταιρεία ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει λάβει ακόμη αποφάσεις για νέες επενδύσεις στην παραγωγή φορτιστών.
Αντίστοιχη είναι η άποψη που εκφράζει και ο κ. Χαράλαμπος Μαρμάγγελος, συνιδρυτής με τον κ. Παναγιώτη Χριστοδούλου της MC Charters. H εταιρεία μετράει μόλις έναν χρόνο επιχειρηματικής ζωής και παράγει φορτιστές μπαταρίας για ηλεκτρικά οχήματα στη Θέρμη Θεσσαλονίκης, τους οποίους και εγκαθιστά σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, ενώ κατ’ αποκλειστικότητα εγκαθιστά φορτιστές στο δίκτυο των 200 πρατηρίων της ΚΑOIL έπειτα από συμφωνία με την εταιρεία καυσίμων. Η εταιρεία έχει διαθέσει προς χρήση την επωνυμία της σε εταιρεία της Αυστραλίας, ενώ έχει έρθει σε συμφωνία για την αντιπροσώπευση των προϊόντων της σε επιπλέον τέσσερις χώρες. «Δεν έχουμε τίποτα να φοβηθούμε από τον ανταγωνισμό των ξένων εταιρειών», δηλώνει στην «Κ» ο κ. Μαρμάγγελος, τονίζοντας με έμφαση ότι η Ελλάδα μπορεί να κερδίσει αυτή την αγορά και να μην τη χάσει όπως του αυτοκινήτου. Στους σχεδιασμούς της MC Chargers είναι η αύξηση της δυναμικότητας, η εταιρεία όμως δεν βλέπει θετικά τη δραστηριοποίησή της στη Δυτική Μακεδονία.
Πηγή: kathimerini.gr