Μια διαφορετική BLACK FRIDAY η αυριανή καθώς όλες σχεδόν οι αγορές θα γίνουν με ηλεκτρονικό τρόπο. Η ψηφιακή εποχή έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας ελέω κορωνοϊού και πλέον ο παραδοσιακός τρόπος αγοράς των καταναλωτικών αγαθών δίνει την θέση του στο διαδίκτυο και τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops).
Οι καταναλωτές κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών πρέπει να :
- Ελέγχουν ότι βρίσκονται στην επίσημη ιστοσελίδα του προμηθευτή – πωλητή. Η ηλεκτρονική του διεύθυνση θα πρέπει να ξεκινάει με https://, να μην υπάρχουν ορθογραφικά λάθη στην περιγραφή των προϊόντων, ατέλειες στην εμφάνιση της ιστοσελίδας, κλπ που εύλογα μας δημιουργούν αμφιβολίες για την ταυτότητα και την γνησιότητα της ιστοσελίδας.
- Ελέγχουν τα στοιχεία επικοινωνίας του πωλητή όπως ταχυδρομική διεύθυνση, e-mail, τηλέφωνα, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ κλπ. Καλό είναι να αποφεύγονται συναλλαγές με εταιρείες που εδρεύουν σε χώρες άγνωστες στους καταναλωτές. Να προτιμώνται γνωστές ηλεκτρονικές πλατφόρμες ή γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.
- Μην παρέχουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα (όπως ενδεικτικά ΑΦΜ, Α.Δ.Τ., κωδικούς αριθμούς πιστωτικών ή χρεωστικών χαρτών σε ανεπιθύμητα e-mails που τους αποστέλλονται).
- Γνωρίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματα του προϊόντος.
- Γνωρίζουν τη συνολική τιμή του προϊόντος (μετά φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Προϊόντα που πωλούνται υπερβολικά φθηνά πρέπει να μας προβληματίζουν.
- Γνωρίζουν τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο και τον χρόνο αποστολής και τον τρόπο πληρωμής. Να προτιμούν την πληρωμή με αντικαταβολή και προπληρωμένη κάρτα παρά με χρεωστική, πιστωτική κάρτα ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό.
- Γνωρίζουν ότι έχουν δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών από την παραλαβή του προϊόντος, δηλαδή να επιστρέψουν το προϊόν και να τους επιστραφούν τα χρήματα αναιτιολόγητα και αζημίως (με εξαίρεση ενδεχομένως τα έξοδα αποστολής). Αν δεν ενημερωθούν για το ανωτέρω δικαίωμά τους εγγράφως κατά την παραγγελία, τότε η ισχύς αυτού αναστέλλεται για ένα έτος.
- Γνωρίζουν την πολιτική επιστροφών των ηλεκτρονικών καταστημάτων καθώς στις επιστροφές η κάθε εταιρεία εφαρμόζει δική της, ανεξάρτητη πολιτική, που δεν επηρεάζεται από νομοθεσίες.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της γενικής διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (size=”2″ face=”Verdana”>www.mindev.gov.gr) ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στο ΚΕ.Π.ΚΑ.,
τηλ. 2461042282, Τρίτη, Παρασκευή : 09:30 – 12:30.
ΓΙΑ ΤΟ ΚΕ.Π.ΚΑ. ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Βασίλειος Στ. Ιωαννίδης Νικόλαος Ιωαν. Αγοραστός